Katalog

Łukasz Bartoszewski, 2014-06-09
Ostrów Wielkopolski

Informatyka, Konspekty

Wykorzystanie danych z Internetu. Poczta elektroniczna - konspekt technologia informacyjna

- n +

Konspekt lekcji - technologia informacyjna

Temat: Wykorzystanie danych z Internetu. Poczta elektroniczna.
Klasa: Ic - Zasadnicza Szkoła Zawodowa
Czas: 45 minut

Cel główny: utrwalenie umiejętności wyszukiwania informacji z Internetu i posługiwania się pocztą elektroniczną.
Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
• wyszukiwać informacje w Internecie
• wyszukane dane zapisać w dokumencie tekstowy
• pobrać zdjęcia z Internetu i zapisać na dysku komputera
• wysłać wiadomość z załącznikami pocztą elektroniczną

Metody nauczania: pogadanka, ćwiczenie.
Formy nauczania: indywidualna, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: komputery z dostępem do Internetu, program Microsoft OFFICE Word, tablica biała na pisaki.

Przebieg lekcji:

1. Czynności organizacyjne i wprowadzające do lekcji:
Sprawdzenie obecności. Podanie tematu i omówienie celów lekcji
2. Właściwa część lekcji:
Przedstawienie ćwiczenia do wykonania na lekcji. Wskazanie niezbędnych elementów tego ćwiczenia, które będą podlegały ocenie. Zapisanie czynności do wykonania w punktach na tablicy:
1. Wyszukaj informacji na temat: kuchenka mikrofalowa, piec konwekcyjny.
2. Wyszukane pojęcia zapisz w dokumencie tekstowym i zapisz pod nazwą pojęcia.
3. Wyszukaj i zapisz na dysku zdjęcia: kuchenki mikrofalowej i pieca konwekcyjnego.
4. Z własnej poczty elektronicznej wyślij wiadomość do profesorzsu@wp.pl , w temacie wpisz Ćwiczenie nr3, dodaj 3 załączniki(mikrofalowka.jpg, piec.jpg, pojecia.doc).
W treści e-maila wpisz zwroty grzecznościowe na rozpoczęcie i zakończenie wiadomości, podpisz się imieniem i nazwiskiem oraz symbolem klasy. Podaj krótko co przesyłasz w załącznikach i ile tych załączników jest dołączonych.
Nauczyciel w trakcie lekcji pełni role obserwatora, udzielając wskazówek uczniom zgłaszającym problem przy wykonywania zadania.


3. Podsumowanie lekcji:
Nauczyciel odnotowuje zaangażowanie uczniów w pracę na lekcji, wyjaśnia ewentualne trudności na jakie napotkali uczniowie, a następnie podsumowuje lekcję. Ocena za ćwiczenie zostanie przedstawiona uczniom na następnej lekcji po sprawdzeniu wiadomości, które uczniowie wysłali na adres poczty elektronicznej nauczyciela. Przy wystawieniu oceny zostanie wzięta pod uwagę praca ucznia na lekcji i jego zaangażowanie w wykonanie ćwiczenia.
Wyświetleń: 402


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.