Katalog Izabela Raczyńska, 2014-06-09 Elbląg Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Izabela Raczyńska Opiekun : mgr …………………….. Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2011 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2014 Zespół Szkół w…….. Dyrektor Szkoły: mgr …………… Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 01 grudnia 2004 r. § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Stosowanie aktywnych metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, karty pracy, sprawdziany. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 3. Publikowanie własnych prac. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW. Umieszczanie zdjęć i notatek z działalności na rzecz Zespołu Szkół. 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, teczka wychowawcy. 5. Zajęcia otwarte dla nauczycieli naszej szkoły. 6. Opieka nad pracownią przedmiotową. § 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Przygotowanie uroczystości szkolnych i klasowych. 2. Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce. 3. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. 4. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów 5. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem słabym. 6. Kontakty z Pedagogiem i Psychologiem Szkolnym. 7. Rozmowy z rodzicami – w ramach „dni otwartych szkoły”. 8. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących. 9. Organizowanie wycieczek dla dzieci (muzeum, kino, Straż pożarna, Policja itp.). 10. Współorganizowanie Powiatowego Konkursu Piosenki Obcej i organizowanie innych konkursów. § 7 ust.2 pkt.3 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera, tworzenia stron internetowych. 2. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych. 3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 4. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 5. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku. § 7 ust.2 pkt.4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). 3. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. 4. Aktywna praca nad samokształceniem. 5. Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami. 6. Samokształcenie – udział w kursach i radach szkoleniowych § 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP. 2. Analiza przepisów prawa oświatowego i dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. 3. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych. 4. Konstruowanie planów wychowawczych i innych dokumentów nauczania. 5. Udział w pracach różnorodnych komisji – konkursów przedmiotowych, itp. 6. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studiowanie prawa oświatowego. Opracowała mgr Izabela Raczyńska Wyświetleń: 383
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |