Katalog

Dorota Duńczyk, 2014-06-02
Łąkorz

Język niemiecki, Konspekty

Sport ekstremalny

- n +

Sport ekstremalny

Scenariusz zajęć z języka niemieckiego w klasie III
Cele zajęć:
 Aktywizowanie wiadomości na temat sportu, zbieranie słownictwa.
 Utrwalenie znanego już słownictwa z zakresu sportu
 Ćwiczenie umiejętności pytania o daną dyscyplinę sportową
 Doskonalenie umiejętności pisania krótkich wypowiedzi pisemnych: list
 Opisywanie za pomocą tabeli dyscyplin sportowych
Metody pracy:
 Praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych,
Formy pracy:
 Praca zbiorowa - plenum
 Praca indywidualna oraz w grupach
Środki dydaktyczne:
 materiał ikonograficzny przedstawiający ekstremalne dyscypliny sportowe
 słowniki językowe
 karta pracy

Przebieg lekcji

Wprowadzenie do lekcji

Zadanie 1.
Nauczyciel uczniów z tematem lekcji. Na rozpoczęcie nauczyciel prezentuje materiał ikonograficzny przedstawiający dyscypliny ekstremalne. Uczniowie maja je rozpoznać w miarę możliwości połączyć z nazwami w języku niemieckim. Nauczyciel ma przygotowane magnesy, kartki z nazwami dyscyplin oraz obrazy przedstawiające dyscypliny sportowe.
Nauczyciel stawia pytanie: Kennst du die Sportarten?
Uczniowie: Ja, ich kenne Bungee-Jumping.


Zadanie 2. Nauczyciel podaje opis dyscyplin sportowych podanych na początek lekcji w języku niemieckim. Zadaniem uczniów jest odpowiedzeń, jaka dyscyplina została opisana.
A. Bei dieser Sportart kann man die Welt von oben sich ansehen.
B. Bei dieser Sportart kann man die Tiefe von 130 Meter erreichen.
C. Man darf bei der Sportart nur Hände Und Füße benutzen.
Po rozpoznaniu dyscyplin nauczyciel zapisuje uczniom zdania, prosząc o podanie słów kluczowych, dzięki którym została rozpoznana dyscyplina.


Część główna lekcji - Część utrwalająca

Zadanie 3. Uczniowie otrzymują od nauczyciela karty pracy, z którymi będą pracować na lekcji na początku jako cała klas a, następnie w parach. Zadanie polega na stworzeniu tabeli do opisywania sportowych dyscyplin. Nauczyciel ma jedynie nakierowywać uczniów oraz podpowiadać przy tworzeniu zdań.

Wortschatz – słownictwo * bei Olympia dabei sein
Satzbeispiel- przykładowe zdanie * Ich möchte bei Olympia dabei sein.
Bedeutung - znaczenie * Ja chciałabym być na olimpiadzie.

Nauczyciel przeznacza na pracę około 15 minut lekcji, zwracając uczniom uwagę na to, iż zadanie musi być zawsze wykonywane w pełni. Zależy na wypełnieniu wszystkich trzech elementów tabeli.
Nauczyciel prosi jedną z par o zapisanie na tablicy swoich przykładów, np. 2, następnie analizuje je wspólnie z klasą pod kątem użyteczności przy opowiadaniu o sporcie. Później prosi jeszcze o kolejne zwroty, tak aby na tablicy znalazło się co najmniej 6 zdań.

Część podsumowująca
Zadanie 4. Kolejnym zadaniem uczniów jest powiązanie w taki sposób zdań znajdujących się na tablicy, aby powstał spójny tekst. Nauczyciel prosi chętnego ucznia o wykonanie tego zadania na tablicy.
Zadanie 5. Uczniowie otrzymują ćwiczenie do domu: mają z zapisanych zwrotów złożyć tekst opowiadający o wybranej dyscyplinie sportowej. Tekst ma posiadać formę listu skierowanego do kolegi lub koleżanki.
Na zakończenie nauczyciel podsumowuje lekcję, zwracając uczniom uwagę na najważniejsze jej elementy.
Wyświetleń: 713


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.