AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Waldemar Skwierawski, 2014-05-30
Kościerzyna

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć warsztatowych z podstaw fotografii

- n +

Klasa : SP i GIM
Miejsce : świetlica
Czas trwania : 1 h
Prowadzący : Waldemar Skwierawski


Temat : O fotografii słów kilka.

Cele główne:
Zna podstawowe wiadomości z historii fotografii;
Zapoznanie dzieci z podstawami fotografowania, tak aby mogły samodzielnie
wykonać serię fotografii reporterskich ze swojej dzielnicy i posiadały podstawową wiedzę
z zakresu fotografii

Cele operacyjne:
Uczeń po lekcji powinien:
Na poziomie wiadomości:
- Wiedzieć skąd pochodzi termin fotografia i znać podstawowe pojęcia z nim
związane.
- Umieć wyjaśnić jakie są cele fotografowania.
- Przedstawić podstawowe dziedziny fotografii ze szczególnym uwzględnieniem
fotografii studyjnej i reporterskiej.
- Wiedzieć na co zwracać uwagę podczas fotografowania.
Na poziomie umiejętności:
- W sytuacjach typowych: umieć samodzielnie wykonać zdjęcie, umieć
samodzielnie znaleźć obiekt/miejsce do sfotografowania, umieć skomponować kadr zdjęcia.
- W sytuacjach problemowych: mieć wykorzystać różne opcje fotografowania mimo
np. złych warunków otoczenia, umieć skorzystać z innego sprzętu, poza aparatem fotograficznym, który ma funkcję wykonywania fotografii.

Metody pracy:
podające : pogadanka
eksponujące: pokaz
praktyczne: ćwiczenie

Formy pracy:
grupowa jednolita,
zespołowa jednolita;

Środki dydaktyczne:
aparaty fotograficzne, zdjęcia drukowane, projektor, komputer,albumy foto, fotografie na nośnikach elektronicznych, zestaw przenośnego atelier fotograficznego,rekwizyty sceniczno- teatralne;


Przebieg zajęć

Część organizacyjna:
Powitanie uczniów i zaproszenie do wspólnego udziału w zajęciach.

Wprowadzenie do tematu:
Wyjaśnienie czym jest fotografia i po co właściwie się nią zajmujemy,
Podanie tematu i celu zajęć.

Część zasadnicza:
Zaproszenie uczniów do stolików i dokonanie prezentacji budowy sprzętu fotograficznego, oraz podstawowych informacji z zakresu fotografii i jej historii.,
Wyjaśnienie rodzajów fotografii i zwrócenie uwagi na ważne zasady, którymi należy się kierować podczas wykonywania zdjęcia,
wykonanie ćwiczenia „na sucho” - skomponowanie kadru wg siatki podziału,
Przejście z dziećmi na tyły sali w celu zabawy w fotografów, prowadzący i wybrani uczniowie wykonują zdjęcia, dzieci tworzą różne sytuacje odpowiednie do danej dziedziny fotografii, mają możliwość stać się modelami, poprawiać i korygować swoje postawy, oraz ustawienie fotografa, by w praktyce poznać zasady właściwego fotografowania.
Powrót do ławek i wspólne przeglądanie wykonanych fotografii oraz dyskusja na ich temat,
Pochwalenie uczniów za aktywność i zaangażowanie,

Podsumowanie spotkania:
Pożegnanie uczniów, podziękowanie za udział w zajęciach.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1727


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.