Katalog Wioleta Morańska, 2014-05-28 Stara Kamienica Język polski, Konspekty Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VIKonspekt lekcji języka polskiego Data: 28.04.2012r. Klasa: VI Nauczyciel prowadzący: Wioleta Morańska Temat: Zabawy ortograficzne Cel główny: - doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni wyrazów Cele operacyjne: uczeń: - zna zasady pisowni wyrazów z przeczeniem nie ,z ó, u, ż, rz, ch, h - wypowiada się na temat przeczytanego tekstu - wypisuje z opowiadania wszystkie wyrazy z przeczeniem nie - częściowo uzupełnia tekst brakującymi literami - dopisuje do podanych wyrazów przeczenie nie - dokonuje autokorekty napisanego dyktanda Metody pracy z uczniem: - heureza - burza mózgów - ćwiczenia praktyczne Formy pracy z uczniem: - zbiorowa - indywidualna Pomoce dydaktyczne: - podręcznik, tekst dyktanda sprawdzającego, słowniki ortograficzne Przebieg lekcji 1. Część wstępna a) przedstawienie uczniom celu lekcji b) zapisanie tematu lekcji na tablicy c) rozmowa z uczniami na temat: Jak można nauczyć się ortografii? - burza mózgów: uczniowie zapisują swoje propozycje na tablicy w formie wykresu jak można nauczyć się ortografii? d) przeczytanie tekstu Stanisława Lema - zwrócenie uwagi uczniów na temat korzyści nauki ortografii i pisania dyktand 2. Część właściwa a) przypomnienie wiadomości na temat pisowni wyrazów z ó, u, rz,ż, ch, h i przeczeniem nie b) wykonanie serii ćwiczeń z podręcznika: - zad 1,2, 3, s.210-211 c) napisanie tekstu dyktanda sprawdzającego d) dokonanie autokorekty tekstu 3. Część końcowa a) wyciągnięcie wniosków wynikających z samooceny napisanego tekstu b) zadanie domowe: Przepisz z dyktanda wyrazy, w których popełniłeś błędy i ułóż z nimi zdania Wyświetleń: 659
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |