Katalog

Małgorzata Molter, 2014-05-28
Jarosław

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +



Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
na stopień nauczyciela dyplomowanego.


Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Termin zakończenia stażu: 31 maja 2014 r.



§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efekt6w w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentwania
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy.  Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, konferencjach metodycznych i warsztatach. Na bieżąco  Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach;
 lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych.
2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i metodycznej.  Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych;
 Poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych;
Na bieżąco  Wykaz przeczytanej literatury .
3. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.  Praca w zespole nadzorującym przebieg egzaminów. Czas trwania stażu;
 Potwierdzenie dyrektora szkoły.
4. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów recytatorskich oraz przygotowywanie uczniów do konkursów z języka polskiego.  Opracowanie regulaminów i konkursów organizowanych w szkole.
 Udział w przeglądach recytatorskich organizowanych przez MOK w Jarosławiu;
 przeprowadzenie szkolnych konkursów z języka polskiego
 praca w komisjach konkursowych;
 praca z uczniami biorącymi udział w konkursach szkolnych jak i międzyszkolnych. Czas trwania stażu  Regulaminy konkursów;
 Treść konkursów;
 Sprawozdanie i protokoły z przeprowadzonych konkursów.
5. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych.  Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych.
Czas trwania stażu.  Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych.
6. Organizowanie imprez szkolnych.  Organizowanie okolicznościowych uroczystości i imprez szkolnych. Czas trwania stażu.  Scenariusze oraz sprawozdania z przeprowadzonych imprez szkolnych.
7. Współpraca z nauczycielami pracującymi w szkole.  Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce bądź problemów wychowawczych, wymiana doświadczeń. Czas trwania stażu.  Notatki własne lub adnotacje w dziennikach szkolnych.
8. Opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej.  Konstruowanie testów polonistycznych dla klas IV-VI z j. polskiego.
Czas trwania stażu  Druki testów.
9. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim.  Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego;
 Spotkania i współpraca z rodzicami.
 Pedagogizacja rodziców na tematy związane z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi młodego pokolenia.
 Organizowanie wycieczek krajoznawczych. Czas trwania stażu  Terminarz spotkań z rodzicami w dzienniku lekcyjnym.



§8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.  Opracowanie pomocy dydaktycznych;
 pisanie scenariuszy lekcji;
 opracowywanie sprawdzianów, testów i kartkówek dla uczniów;
 Przygotowywanie i opracowywanie konkursów z języka polskiego
 Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu,
 Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej,
 Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, korzystanie ze stron MEN
Czas trwania stażu  Pomoce dydaktyczne;
 scenariusze lekcji;
 konkursy i sprawozdania.
2. Publikacja materiałów w Internecie.  Publikacja planu rozwoju zawodowego oraz wybranych materiałów w Internecie. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Adres stron www.
3. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej.  Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych. Czas trwania stażu.  Adresy stron www.


§8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Współpraca z nauczycielami uczącymi w klasach IV-VI.  Współpraca z nauczycielami uczącymi w danej klasie; wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych,
 Prowadzenie konkursów i imprez szkolnych w obecności innych nauczycieli
 Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli,
 Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez aktywne uczestnictwo w pracach jej organów.


Czas trwania stażu.  Scenariusze imprez, potwierdzenia udziału przez nauczycieli.
2. Udostępnianie opracowanych materiałów.  Dzielenie się przygotowanymi materiałami, sprawdzianami, scenariuszami uroczystości szkolnych itp.
 Własna publikacja w Internecie. Czas trwania stażu.  Scenariusz zajęć, przedstawień, uroczystości- potwierdzenia nauczycieli,
 Wydruk publikacji ze strony internetowej.



§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania
1. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin wychowawczych dla klas V-VI zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły.  Opracowanie programu godzin wychowawczych i jego realizacja.
 Współpraca z rodzicami. Czas trwania stażu.
 Program z zatwierdzeniem dyrektora szkoły, zapisy w dzienniku lekcyjnym.
2. 3. Opracowanie programu wychowawczo-profilaktycznego zawierającego elementy programu pt. „Zero tolerancji dla przemocy”.  Opracowanie i wdrożenie programu, jego realizacja.


Czas trwania stażu. .
 Potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu,
 Program.
3. Opracowanie i wdrożenie programu celem lepszego przygotowania uczniów do sprawdzianu po klasie VI.

 Prowadzenie zajęć dodatkowych celem lepszego przygotowania uczniów do sprawdzianu po klasie VI.


Czas trwania stażu.  Potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu,
 Zapisy w dzienniku dodatkowych zajęć.





§8 ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania
1. Organizowanie wycieczek szkolnych.  Organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek szkolnych. Czas trwania stażu.  Karta wycieczek;
 Wpis do dziennika klasowego.
2. Prowadzenie zajęć z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych .  Opracowanie programu zajęć dydaktycznych dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych;
 Przygotowywanie pomocy dydaktycznych.
 Przygotowanie uczniów do testu kompetencji po kl. VI.

Czas trwania stażu.  Potwierdzenie dyrektora szkoły;
 Wpis do dziennika.
3. Opracowanie i wdrożenie programu dydaktycznego „Z ortografią za pan brat”.  Opracowanie i wdrożenie programu, jego realizacja.




Czas trwania stażu.  Potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu,
 Program.
4.
Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku.




 Angażowanie uczniów do udziału w konkursach.
 Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości dla lokalnego środowiska.



Czas trwania stażu  Potwierdzenie dyrektora szkoły,
 Dyplomy uczniów, podziękowania.
5.
Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów – koło teatralne.








 Organizowanie konkursów recytatorskich, czytelniczych, przygotowywanie uczniów do konkursów recytatorskich i przedmiotowych.
 Organizowanie wycieczek do kina, muzeum.
 Potwierdzenie dyrektora szkoły, dyplomy
 Program pracy koła teatralnego i teatrzyku „Klaps”.


§8 ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania
1. Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie alkoholizmowi, nikotynizmowi i zachowaniom agresywnym wśród dzieci.  Cykl zajęć z klasą na temat uzależnień i zachowań agresywnych wśród dzieci.
 Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej.
Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej.
 Potwierdzenie dyrektora szkoły.
2. Organizowanie zbiórek, akcji charytatywnych na rzecz osób potrzebujących.  Organizowanie akcji charytatywnych. Czas trwania stażu.  Potwierdzenie dyrektora.
3. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły.

Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Jarosławiu.  Współpraca z, biblioteką szkolną.

 Udział wraz z uczniami w imprezach organizowanych przez MOK; konkursy recytatorskie. Czas trwania stażu  Potwierdzenia od pani bibliotekarki,

 Dyplomy uczniów, podziękowania.


4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.  Wdrażanie zaleceń Poradni do pracy z uczniem;
 Korzystanie z porad pracowników Poradni w sprawach dotyczących uczniów. Czas trwania stażu  Dokumentacja Poradni i szkolna.







§8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych.  Stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków, diagnozowanie problemów, ustalenie metod pracy i pomocy, ich wyniki i wnioski
 Opieka nad uczniem mniej zdolnym, wyrównywanie braków, zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej Czas trwania stażu  Dokumentacja szkolna,
2. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych wśród uczniów  Rozpoznanie przypadków uczniów wymagających szczególnej pomocy ze strony nauczyciela, zdiagnozowanie problemów,
 Opis sposobu pomocy, planowane a uzyskane efekty. Czas trwania stażu  Opisy przypadków, analiza podjętych działań i wnioski



Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec modyfikacji.
Wyświetleń: 631


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.