Katalog Małgorzata Molter, 2014-05-28 Jarosław Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: 31 maja 2014 r. §8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efekt6w w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentwania 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, konferencjach metodycznych i warsztatach. Na bieżąco Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach; lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych. 2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i metodycznej. Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych; Poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych; Na bieżąco Wykaz przeczytanej literatury . 3. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Praca w zespole nadzorującym przebieg egzaminów. Czas trwania stażu; Potwierdzenie dyrektora szkoły. 4. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów recytatorskich oraz przygotowywanie uczniów do konkursów z języka polskiego. Opracowanie regulaminów i konkursów organizowanych w szkole. Udział w przeglądach recytatorskich organizowanych przez MOK w Jarosławiu; przeprowadzenie szkolnych konkursów z języka polskiego praca w komisjach konkursowych; praca z uczniami biorącymi udział w konkursach szkolnych jak i międzyszkolnych. Czas trwania stażu Regulaminy konkursów; Treść konkursów; Sprawozdanie i protokoły z przeprowadzonych konkursów. 5. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych. Czas trwania stażu. Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych. 6. Organizowanie imprez szkolnych. Organizowanie okolicznościowych uroczystości i imprez szkolnych. Czas trwania stażu. Scenariusze oraz sprawozdania z przeprowadzonych imprez szkolnych. 7. Współpraca z nauczycielami pracującymi w szkole. Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce bądź problemów wychowawczych, wymiana doświadczeń. Czas trwania stażu. Notatki własne lub adnotacje w dziennikach szkolnych. 8. Opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej. Konstruowanie testów polonistycznych dla klas IV-VI z j. polskiego. Czas trwania stażu Druki testów. 9. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim. Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego; Spotkania i współpraca z rodzicami. Pedagogizacja rodziców na tematy związane z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi młodego pokolenia. Organizowanie wycieczek krajoznawczych. Czas trwania stażu Terminarz spotkań z rodzicami w dzienniku lekcyjnym. §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowanie pomocy dydaktycznych; pisanie scenariuszy lekcji; opracowywanie sprawdzianów, testów i kartkówek dla uczniów; Przygotowywanie i opracowywanie konkursów z języka polskiego Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu, Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej, Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, korzystanie ze stron MEN Czas trwania stażu Pomoce dydaktyczne; scenariusze lekcji; konkursy i sprawozdania. 2. Publikacja materiałów w Internecie. Publikacja planu rozwoju zawodowego oraz wybranych materiałów w Internecie. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Adres stron www. 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej. Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych. Czas trwania stażu. Adresy stron www. §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Współpraca z nauczycielami uczącymi w klasach IV-VI. Współpraca z nauczycielami uczącymi w danej klasie; wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych, Prowadzenie konkursów i imprez szkolnych w obecności innych nauczycieli Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez aktywne uczestnictwo w pracach jej organów. Czas trwania stażu. Scenariusze imprez, potwierdzenia udziału przez nauczycieli. 2. Udostępnianie opracowanych materiałów. Dzielenie się przygotowanymi materiałami, sprawdzianami, scenariuszami uroczystości szkolnych itp. Własna publikacja w Internecie. Czas trwania stażu. Scenariusz zajęć, przedstawień, uroczystości- potwierdzenia nauczycieli, Wydruk publikacji ze strony internetowej. § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania 1. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin wychowawczych dla klas V-VI zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. Opracowanie programu godzin wychowawczych i jego realizacja. Współpraca z rodzicami. Czas trwania stażu. Program z zatwierdzeniem dyrektora szkoły, zapisy w dzienniku lekcyjnym. 2. 3. Opracowanie programu wychowawczo-profilaktycznego zawierającego elementy programu pt. „Zero tolerancji dla przemocy”. Opracowanie i wdrożenie programu, jego realizacja. Czas trwania stażu. . Potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu, Program. 3. Opracowanie i wdrożenie programu celem lepszego przygotowania uczniów do sprawdzianu po klasie VI. Prowadzenie zajęć dodatkowych celem lepszego przygotowania uczniów do sprawdzianu po klasie VI. Czas trwania stażu. Potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu, Zapisy w dzienniku dodatkowych zajęć. §8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania 1. Organizowanie wycieczek szkolnych. Organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek szkolnych. Czas trwania stażu. Karta wycieczek; Wpis do dziennika klasowego. 2. Prowadzenie zajęć z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych . Opracowanie programu zajęć dydaktycznych dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych; Przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Przygotowanie uczniów do testu kompetencji po kl. VI. Czas trwania stażu. Potwierdzenie dyrektora szkoły; Wpis do dziennika. 3. Opracowanie i wdrożenie programu dydaktycznego „Z ortografią za pan brat”. Opracowanie i wdrożenie programu, jego realizacja. Czas trwania stażu. Potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu, Program. 4. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku. Angażowanie uczniów do udziału w konkursach. Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości dla lokalnego środowiska. Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły, Dyplomy uczniów, podziękowania. 5. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów – koło teatralne. Organizowanie konkursów recytatorskich, czytelniczych, przygotowywanie uczniów do konkursów recytatorskich i przedmiotowych. Organizowanie wycieczek do kina, muzeum. Potwierdzenie dyrektora szkoły, dyplomy Program pracy koła teatralnego i teatrzyku „Klaps”. §8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania 1. Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie alkoholizmowi, nikotynizmowi i zachowaniom agresywnym wśród dzieci. Cykl zajęć z klasą na temat uzależnień i zachowań agresywnych wśród dzieci. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej. Potwierdzenie dyrektora szkoły. 2. Organizowanie zbiórek, akcji charytatywnych na rzecz osób potrzebujących. Organizowanie akcji charytatywnych. Czas trwania stażu. Potwierdzenie dyrektora. 3. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Jarosławiu. Współpraca z, biblioteką szkolną. Udział wraz z uczniami w imprezach organizowanych przez MOK; konkursy recytatorskie. Czas trwania stażu Potwierdzenia od pani bibliotekarki, Dyplomy uczniów, podziękowania. 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Wdrażanie zaleceń Poradni do pracy z uczniem; Korzystanie z porad pracowników Poradni w sprawach dotyczących uczniów. Czas trwania stażu Dokumentacja Poradni i szkolna. §8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. Stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków, diagnozowanie problemów, ustalenie metod pracy i pomocy, ich wyniki i wnioski Opieka nad uczniem mniej zdolnym, wyrównywanie braków, zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej Czas trwania stażu Dokumentacja szkolna, 2. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych wśród uczniów Rozpoznanie przypadków uczniów wymagających szczególnej pomocy ze strony nauczyciela, zdiagnozowanie problemów, Opis sposobu pomocy, planowane a uzyskane efekty. Czas trwania stażu Opisy przypadków, analiza podjętych działań i wnioski Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec modyfikacji. Wyświetleń: 631
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |