Katalog Teodozja Łyskawka, 2014-05-26 Chorzów Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. Chorzów, dn.14.09.2011r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko : mgr Teodozja Łyskawka Nazwa szkoły: Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 Gimnazjum nr 7 Nauczane przedmioty: język polski ,historia Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2014r. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej dzięki wdrożeniu działań mających na celu . doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły.§.8 ust 2 pkt 1 Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji Dowody /sposób realizacji 1.Poznanie procedur awansu zawodowego. -złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu -analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego(Karta Nauczyciela, ustawy, rozporządzenia) -sporządzenie planu rozwoju zawodowego VIII-IX 2011r. IX-X 2011r. -wniosek o rozpoczęcie stażu, -plan rozwoju zawodowego 2.Wnikliwa analiza dokumentacji szkoły. -analiza dokumentów: Statut Szkoły, Program wychowawczy, Program profilaktyki, Regulaminy wewnętrzne szkoły. IX-X 2011r. -notatki 3.Praca w zespole do spraw nowelizacji Statutu Szkoły. -aktualizacja Statutu Szkoły zgodnie z rozporządzeniami. -cały okres stażu -potwierdzenie dyrektora szkoły 4.Współpraca z Samorządem Szkolnym przy organizacji uroczystości szkolnych. -organizacja uroczystości szkolnych i imprez we współpracy z samorządem Szkolnym. -cały okres stażu -potwierdzenie dyrektora szkoły 5.Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. -wewnętrzne formy doskonalenia zawodowego. -zewnętrzne formy doskonalenia zawodowego. cały okres stażu -potwierdzenie dyrektora szkoły,zaświadczenia 6.Praca w komisjach egzaminacyjnych. -praca w komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej i z j. angielskiego. cały okres stażu -potwierdzenie dyrektora szkoły 7.Studiowanie literatury fachowej o tematyce poloni- stycznej i historycznej. -zapoznanie się z literaturą fachową o tematyce polonistycznej historycznej i wykorzystanie jej w pracy . cały okres stażu - wykaz literatury 8.Studiowanie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka. -zapoznanie się z literaturą i wykorzystanie jej w pracy wychowawcy. cały okres stażu - wykaz literatury 9.Zapoznawanie się z rozporządzeniami i komunikata mi MEN i Kuratorium Oświaty. -analiza rozporządzeń i komunikatów wydawanych przez MEN i Kuratorium Oświaty. cały okres stażu -notatki 10.Pedagogizacja rodziców. -rozmowy z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi uczniów. cały okres stażu -dokumentacja w dzienniku 12.Organizacja wycieczek. -wycieczki przedmiotowe(muzea, kino, teatr) w celu wzboga- cenia poznanej wiedzy oraz staranne przygotowanie do egza- minów zewnętrznych OKE -wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z dziedzictwem kulturowym regionu oraz w celu integrowania grupy. cały okres stażu -karta wycieczki - potwierdzenie dyrektora szkoły 13.Opracowanie programu zajęć koła języka polskiego- Z ortografią za pan brat. -opracowanie i wprowadzenie do realizacji programu zajęć- Z ortografią za pan brat. 2011/2012 -program Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.(§ 8. ust.2 pkt 2) 1.Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. -publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. XI 2011r. 2.Przygotowanie pomocy dydaktycznych i narzędzi badawczych. -korzystanie z encyklopedii multimedialnej -przygotowywanie sprawdzianów, kartkówek cały okres stażu -wydruki 3.Śledzenie aktualności pedagogicznych na portalach internetowych. -zapoznanie się z aktualnościami zamieszczonymi na różnych portalach internetowych. -wydruki 4.Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. -korzystanie z filmów i encyklopedii multimedialnej -korzystanie z płyt multimedialnych cały okres stażu Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych a w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.(par.8 ust 2 pkt 3) 1.Prowadzenie lekcji koleżeńskich dla nauczycieli gimnazjum, -przeprowadzanie zajęć do zainteresowanych nauczycieli -omówienie z nauczycielami celów i zamierzeń przeprowadzo- nej lekcji cały okres stażu -potwierdzenie dyrektora szkoły, scenariusze lekcji, recenzje 2.Konsultacje z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych. -praca w zespole przedmiotowym -dzielenie się swoja wiedzą i doświadczeniem z koleżankami z zespołu cały okres stażu -notatki 3.Udostępnianie opracowanych materiałów. -dzielenie się z innymi nauczycielami przygotowanymi materiałami- sprawdzianami, scenariuszami lekcji itp. na bieżąco -potwierdzenia nauczycieli, bibliotekarza 4.Prowadzenie pedagogizacji dla rodziców. -przygotowanie i prowadzenie pedagogizacji rodziców na temat istotnych problemów wychowawczych okres stażu -opracowane materiały Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.( § 8 ust. 2 pkt 4a) 1.Współpraca z rodzicami uczniów. -pogadanki z rodzicami, rozmowy indywidualne -tematyka :praca z uczniem o zachowaniach trudnych wychowawczo i destrukcyjnych: dyslekcja , dysortografia i dysgrafia cały okres stażu -zapisy w dzienniku -scenariusze zajęć , lista obecności 2.Opracowanie programu pracy z uczniem z opinią/ orzeczeniem poradni psychologiczno- pedagogicznej. -opracowanie i wprowadzenie do realizacji programu pracy z uczniem 2011/2012 -program Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy(§8 ust.2 pkt 4b 1.Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej -uczestniczenie w przeprowadzaniu egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej r.szk. 2011/2012 2012/2013 -zaświadczenie o wykony- waniu zadań egzaminatora Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. (§8 ust. 2 pkt 4c) 1.Organizacja VII Międzygimnazjalnego Konkursu Ortograficznego o tytuł Gimnazjalnego Mistrza Ortografii. -organizacja i przeprowadzenie międzygimnazjalnego konkursu V 2012r. V 2013r. -protokoły -potwierdzenie dyrektora szkoły 2.Organizacja szkolnego Konkursu Mitologicznego. - zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu I 2012r. I 2013r i I 2013r. -protokoły -potwierdzenie dyrektora szkoły 3.Współudział w organizowaniu konkursów. - zorganizowanie konkursu „Pięknego czytania” XI 2011 4.Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. -przygotowywanie uczniów do konkursów recytatorskich i przedmiotowych cały okres stażu -dyplomy -potwierdzenie dyrektora szkoły Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust.2 pkt 4e) 1.Współpraca z poradnią psychologiczno- pedagogiczną. -praca z uczniem posiadającym opinię/orzeczenie poradni psychologiczno - pedagogicznej cały okres stażu -opis działań 2.Współpraca z Domem Kultury BATORY -współorganizacja imprez kulturalnych cały okres stażu -potwierdzenie Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.(§ 8 ust 2 pkt 5) 1.Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. -analiza dokumentów wychowanków -przeprowadzenie ankiety -indywidualne rozmowy IX 2011r. cały okres stażu -kopie ankiet -wpisy w dzienniku 2.Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z uczniem trudnym. -rozmowy z uczniem, rodzicami oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym -skierowanie do poradni psychologiczno- pedagogicznej cały okres stażu -wpisy w dzienniku -zaświadczenia z poradni 3.Rozpoznanie i rozwiązywanie problemu edukacyj- nego i wychowawczego. -zdiagnozowanie wybranych problemów -ustalenie i zastosowanie środków zaradczych -podsumowanie oraz wnioski -wprowadzenie działań naprawczych cały okres stażu - opis przypadków Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. ............................................................... ......................................................................................................... nauczyciel dyrektor szkoły Wyświetleń: 733
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |