Katalog

Ewa Jaskólska - Łoś, 2014-05-26
Wągrowiec

Język angielski, Różne

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażysty

- n +

PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY

MGR BARBARY C.
UBIEGAJĄCEJ SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO


Opiekun stażu: mgr Ewa Jaskólska - Łoś
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010r.
Data ukończenia stażu: 31.05.2011r.


W okresie stażu trwającego 9 miesięcy zauważyłam, iż pani Barbara C. posiada wiedzę merytoryczną i metodyczną, potrafi organizować oraz doskonalić własny warsztat pracy, dobierać formy i metody prowadzonych zajęć adekwatnie do tematu lekcji, a także możliwości percepcyjnych uczniów i wyposażenia sali języka angielskiego.
Jako osoba ubiegająca się o stopień nauczyciela kontraktowego realizowała zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Poznała zasady funkcjonowania placówki oraz wszelkie dokumenty z tym związane. Podczas trwania stażu na bieżąco zapoznawała się z obowiązującą dokumentacją szkolną i przepisami prawa oświatowego, na tej podstawie opracowała niezbędne w pracy nauczyciela dokumenty tj. rozkłady materiału, plany wynikowe, plan pracy kółka języka angielskiego.
W ciągu całego stażu raz w miesiącu obserwowała zajęcia lekcyjne prowadzone przez opiekuna, z których sporządzała notatki, formułowała wnioski, dzieliła się spostrzeżeniami w trakcie ich omawiania. Szczegółowe konspekty zawierające metody, formy i cele oraz wnikliwy przebieg zajęć były przygotowywane na lekcje hospitowane przez dyrekcję szkoły i opiekuna stażu.
Zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem spotkań raz w miesiącu prowadziła ona lekcje w obecności opiekuna stażu. Lekcje prowadzone były różnymi metodami oraz formami, nauczyciel dbał o atrakcyjność każdej lekcji, o zróżnicowanie rodzaju
i poziomu ćwiczeń, a przede wszystkim o aktywizację uczniów. Prowadzone przez nią lekcje były starannie zaplanowane, przemyślane, nauczyciel korzystał z dostępnych w pracowni lub samodzielnie wykonanych środków dydaktycznych. Posługiwała się przystępnym i zrozumiałym dla każdego ucznia językiem.
W trakcie trwania stażu jako początkujący pedagog i wychowawca sumiennie realizowała, program wychowawczy szkoły ze szczególnym uwzględnieniem tradycji szkoły, świąt narodowych oraz własny plan wynikowy języka angielskiego.
Współpracowała ona z pedagogiem szkolnym, psychologiem, logopedą, higienistką szkolną oraz wychowawcami klas w celu jak najpełniejszego rozpoznania sytuacji rodzinnej i szkolnej uczniów. Jako młody nauczyciel potrafiła zintegrować się ze środowiskiem lokalnym poprzez współpracę z rodzicami i organizowanie imprez klasowych.
W ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli brała udział we wszystkich szkoleniach Rady Pedagogicznej, natomiast w ramach zewnętrznego doskonalenia uczestniczyła w szkoleniach, konferencjach i warsztatach organizowanych na terenie województwa wielkopolskiego:
 warsztaty dotyczące zmian w egzaminie gimnazjalnym 2012,
 warsztaty dotyczące metod aktywizujących w pracy z uczniem,
konferencja metodyczna dotycząca technik wspomagających procesy utrwalania i zapamiętywania słownictwa,
 wykład metodyczny dotyczący integracji międzyprzedmiotowej na lekcjach języka angielskiego w klasach I – III szkoły podstawowej oraz o metodzie wielozmysłowej w nauczaniu gramatyki w klasach IV – VI szkoły podstawowej,
 konferencja metodyczna o metodach pracy z dziećmi oraz o relacjach nauczyciela z uczniem,
 konferencja metodyczna dotycząca multisensorycznego uczenia oraz o dostosowaniu trudności zadań do wieku i umiejętności każdego ucznia.
Uczestniczyła w pracach zespołów samokształceniowych i do spraw pomocy uczniom w szkole (zajęcia rewalidacyjne).
W ramach realizacji statutowych zadań szkoły współtworzyła szkolny apel „Wiosna w Europie”, z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Przygotowała konkurs o Unii Europejskiej dla klas gimnazjalnych. W ciągu całego roku szkolnego wykonywała i dekorowała gazetki na holu szkolnym.
Poprzez czytanie fachowej literatury z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki języka angielskiego realizowała swoją wewnętrzną ambicję i pogłębiała wiedzę i umiejętności.

W takcie roku szkolnego 2010 / 2011 regularnie prowadziła zajęcia koła języka angielskiego dla uczniów pragnących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności językowe.

W okresie trwania 9 miesięcznego stażu wykazała się dobrą znajomością technologii komputerowej, komputer przede wszystkim służył jej do:
 opracowywania materiałów potrzebnych na lekcje ( testy, kartkówki, prace klasowe, środki dydaktyczne),
 uatrakcyjniania zajęć dodatkowych (gry edukacyjne),
 Wykonywania napisów i tekstów na gazetkę klasową i szkolną
 promocji szkoły w środowisku lokalnym poprzez bieżącą aktualizację strony
internetowej.
Nasza współpraca podczas trwania stażu układała się bardzo dobrze,
stażystka często konsultowała się z opiekunem w sprawach dotyczących realizacji poszczególnych zadań planu rozwoju zawodowego.

W mojej opinii pani Barbara C. wykazuje zaangażowanie
w wykonywaną pracę, jest komunikatywna i otwarta na różne sugestie.
Uważam, że Barbara C. w pełni zrealizowała swój plan rozwoju zawodowego.
Na podstawie własnych obserwacji i po zapoznaniu się z dokumentacją dorobku zawodowego proponuję pozytywną ocenę dorobku za okres stażu.

Opiekun stażu
mgr Ewa Jaskólska-Łoś
Wyświetleń: 569


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.