Katalog Katarzyna Skurska, 2014-05-26 Kielce Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Katarzyna Skurska Stanowisko: nauczyciel biologii Zadania podejmowane w okresie stażu wynikające z rozporządzenia § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją. 1.Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły. udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (szkoleniach, kursach, konferencjach, warsztatach metodycznych itd.) adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły, udział w szkoleniowych radach pedagogicznych, zdobycie certyfikatu egzaminatora OKE i pełnienie funkcji egzaminatora w celu zdobywania nowych doświadczeń 2.Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności. studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, korzystanie z programów multimedialnych, stron internetowych 3.Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego. wspólne analizowanie wyników egzaminów maturalnych, konsultowanie doboru właściwych metod nauczania do treści programowych, ustalania wymagań dla uczniów, ewaluacji PSO szkolenia w obrębie zespołu matematyczno –przyrodniczego, 4.Współpraca z wychowawcami klas. dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu wychowawczego, przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce oraz zachowania uczniów 5.Rozwijanie zainteresowań, poszerzanie wiedzy i świadomości oraz kształtowanie pozytywnych nawyków i zachowań uczniów organizowanie konkursów szkolnych np. ekologicznego, wiedzy na temat AIDS, zdrowego stylu życia; akcji „Sprzątania świata”, przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach pozaszkolnych, olimpiad np. wiedzy ekologicznej motywowanie i angażowanie uczniów do zaangażowanie uczniów w akcje społeczne i charytatywne w ramach działalności szkolnego klubu PCK § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych i informacyjnych. wykorzystanie edytora teksu do wykonywania materiałów niezbędnych w pracy pedagogicznej: scenariuszy, konkursów, sprawdzianów, itp. korzystanie z Internetu w celu wyszukiwania materiałów przydatnych do pracy; poszerzenia swojej wiedzy, przygotowania zajęć; zasięgania informacji na temat szkoleń, konkursów; studiowania publikacji innych nauczycieli wykorzystanie programów graficznych do tworzenia dyplomów, podziękowań, programów imprez i itp. przygotowanie i opublikowanie materiałów dydaktycznych na internetowych komunikacja z rodzicami uczniów poprzez dziennik elektroniczny 2.Wykorzystanie komputera w codziennej pracy z uczniami. § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów. 1.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli, przygotowanie i wygłoszenie referatu szkoleniowego na posiedzeniu Rady Pedagogicznej oraz zebraniu zespołu przedmiotowego współudział w tworzeniu scenariuszy imprez, uroczystości szkolnych konsultacje w sprawach dydaktycznych i wychowawczych z innymi nauczycielami – opinie, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań umieszczenie w zbiorach biblioteki szkolnej materiałów dotyczących pracy własnej: testów, referatów, scenariuszy, prezentacji multimedialnych, publikowanie własnych materiałów dydaktycznych § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1.Opracowanie i wdrożenie programu, dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły opracowanie i wdrożenie programu zajęć fakultatywnych przygotowujących uczniów do egzaminu maturalnego z biologii, prowadzenie konsultacji dla uczniów mających zaległości w nauce, dostosowywanie wymagań do możliwości ucznia opieka i realizacja planu pracy szkolnego koła PCK oraz Klubu 4H opracowanie planu wychowawczego w korelacji z Programem Wychowawczym Szkoły § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1.Uczestnictwo wraz z młodzieżą w różnych formach kultury. organizowanie wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych mających na celu zapoznanie uczniów z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju, wyjścia do kina, muzeum 2.Poszerzenie bazy pomocy dydaktycznych. systematyczne wzbogacanie szkolnych zasobów dydaktycznych o nowe środki np. książki, plansze, gry dydaktyczne, kasety audio i video, płyty CD 3.Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów. rozmowy z rodzicami uczniów lub prawnymi opiekunami, kontakty z pedagogiem szkolnym 4.Upowszechnianie i popularyzacja edukacji prozdrowotnej i ekologicznej. propagowanie zdrowego stylu życia, higieny pracy, postaw ekologicznych poprzez konkursy, imprezy okolicznościowe, lekcje wychowawcze,akcje społeczne i profilaktyczne § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1.Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w zakresie rozwiązywania problemów dydaktyczno- wychowawczych oraz pomocy dla rodziców; skierowania na badania, opinie, konsultacje. współpraca z policją, Domem Opieki Społecznej, współpraca z biblioteką szkolną, współpraca z rejonowym zarządem PCK w zakresie aktywizacji środowiska szkolnego w duchu humanitaryzmu i niesienia pomocy potrzebującym, współudział w organizacji akcji na rzecz ochrony środowiska i propagowania postaw ekologicznych np. „Sprzątanie Świata” we współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska UM, zbiórki surowców wtórnych § 8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1.Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych lektura czasopism pedagogicznych oraz literatury fachowej, sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja 2.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych, edukacyjnych lub opiekuńczych zdiagnozowanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych, obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego środowiska rodzinnego, rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu, współpraca z nauczycielami,pedagogiem w celu ustalenia form pomocy uczniom w zależności od napotkanych trudności, ustalenie i zastosowanie środków zaradczych, dostosowywanie wymagań do możliwości ucznia, konsultacje dla uczniów mających problemy w nauce 3.Zapobieganie patologiom i niewłaściwym zachowaniom uczniów. przeprowadzenie lekcji na temat agresji, nałogów, zasad dobrego zachowania, spotkania z pedagogiem szkolnym Uwaga: Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i szkoły. Wyświetleń: 681
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |