AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Izabela Ćwik, 2014-05-23
Ryn

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz uroczystości "Halloween w naszej świetlicy"

- n +

Scenariusz uroczystości „Halloween w naszej świetlicy”

Data: 31.10.2013 r.
Miejsce: świetlica szkolna
Cele ogólne:
• zapoznanie dzieci z tradycją i zwyczajami Halloween
• uczestnictwo w zabawach okolicznościowych, integracja dzieci,
• rozwijanie współpracy i współzawodnictwa
• wykorzystanie zdobytych informacji podczas zabaw.
• tworzenie przyjaznej atmosfery we wspólnej zabawie,
Cele szczegółowe:
Uczeń:
• zna zwyczaje związane z Halloween,
• bawi się zgodnie z innymi dziećmi,
• potrafi przezwyciężyć strach,
• czuje się bezpiecznie,
• potrafi wczuwać się w wyznaczone role,
• potrafi bawić się wprowadzając do zabawy elementy fantazji,
• wyraża swoje zainteresowanie poprzez czynne uczestnictwo.
• rozwiązuje zagadki,
Metody pracy:
• słowna,
• oglądowa,
• praktycznego działania
Formy pracy:
• indywidualna,
• grupowa,
• zbiorowa
Pomoce:
dekoracja sali (papierowe dynie, nietoperze, koty, balony), papier toaletowy, krzyżówka, tekst zagadek, pytania konkursowe, jabłka, sznurek, kartki A4

Przebieg zajęć:
1. Rozwiązanie krzyżówki na tablicy – wprowadzenie do tematu zajęć.
2. Przybliżenie dzieciom tradycji święta Halloween.
3. Rozwiązywanie zagadek związanych z tematem.
4. Zabawy i konkursy:
• Taniec czarownic i czarnoksiężników - dzieci stoją w kole, w rytm muzyki przekazują sobie miotłę z rąk do rąk. Gdy muzyka cichnie dziecko, u którego pozostała miotła w rękach wchodzi do środka koła. Taniec z miotłą przy muzyce.
• .„Mumia” –w zabawie biorą udział dwuosobowe zespoły, zadaniem każdego jest stworzenie mumii poprzez owinięcie ciała papierem toaletowym na czas- Zwycięża zespół, któremu uda się to zrobić wcześniej.
• ”Łapanie jabłek” - próba zjedzenia bez pomocy rąk wiszących na sznurku jabłek.
• „Przeprawa przez bagno”- do tego konkursu będą potrzebne dwie kartki papieru formatu A4. Zadaniem uczestnika jest przejść całą długość pokoju stąpając tylko na kartki. W tym celu po wykonaniu jednego kroku trzeba się schylić, podnieść kartkę z tyłu, przełożyć ją przed siebie u uczynić następny krok. I tak aż do wyznaczonego punktu. Uczestnik, który postawił nogę na podłodze (dywanie) poza kartką - zostaje "wciągnięty do bagna" i wypada z gry. Wygrywają te osoby, którym udało się wykonać to niełatwe zadanie.
• Konkurs „Naj…” Najbardziej przerażający krzyk i śmiech, najbardziej przejmujący jęk, najpotworniejsza mina, najbardziej zwariowany taniec i najdziwniejszy chód
• Skojarzenia Hallowen’owe - nauczyciel prowadzący czyta 3 słowa, uczniowie muszą jak najszybciej podać 4 słowo, które im się kojarzy z pozostałymi. Zwycięża osoba, która odgadnie najwięcej słów.
• „Prawda czy fałsz ?” - nauczyciel czyta zdania dotyczące obchodów święta Halloween. Uczniowie udzielają odpowiedzi czy zdania są prawdziwe czy nieprawdziwe.
5. Słodki poczęstunek.
6. Zakończenie uroczystości.


Przygotowała:
Izabela Ćwik



















Zgłoś błąd    Wyświetleń: 543


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.