Katalog

Małgorzata Grodziska, 2014-05-22
Opole

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki - staż

- n +


Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 7
im. Jakuba Kani
ul. Budowlanych 40
45-122 Opole





PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKOWEGO





mgr Małgorzata Grodziska





Plan rozwoju zawodowego p. Małgorzaty Grodziskiej zatwierdzam, nie zatwierdzam do realizacji.





………………… ..…………………………
Miejscowość i data Podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO








Imię i nazwisko nauczyciela
odbywającego staż: Małgorzata Grodziska


Stanowisko: nauczyciel matematyki i informatyki


Miejsce odbywania stażu:

Posiadane kwalifikacje:


Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r.


Data ukończenia stażu: 31.05.2014


Imię i nazwisko opiekuna stażu:


Cel główny:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
2. Poznanie organizacji, zasad funkcjonowania szkoły oraz jej zadań statutowych.
3. Analiza dokumentacji szkolnej oraz poznanie zasad dotyczących jej prowadzenia (zwłaszcza protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej, zapisy w dzienniku lekcyjnym, itp.).
4. Poznanie przepisów oświatowych oraz przepisów BHP.
5. Rozwijanie umiejętności planowania i organizowania pracy nauczyciela matematyki i zajęć komputerowych.
6. Doskonalenie warsztatu metodycznego (poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli i omawianie tych zajęć, oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu).
7. Poszukiwanie i wykorzystywanie dostępnych materiałów metodycznych na lekcjach matematyki i zajęciach komputerowych.
8. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
9. Współpraca z rodzicami i wychowawcami klas.
10. Udział w organizowaniu pracy wychowawczej szkoły zgodnie z planem pracy szkoły.


Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz. 393)

















1. Zadania związane z organizacją stażu

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie.
Wrzesień 2013
Rozpoczęcie stażu 1.09.2013
2. Nawiązanie współpracy stażysty
z opiekunem stażu.
Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu.
Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
Wrzesień 2013
Pomoc opiekuna w przygotowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego, kontrakt.

3. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.

Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.

Wrzesień 2013
Plan Rozwoju Zawodowego.
4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, zdjęć itp.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Wspomniane dokumenty.
5. Sporządzenie projektu sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły.

Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju.

Maj 2014
Sprawozdanie z realizacji własnego planu rozwoju zawodowego.
6. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją.

Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji.
Maj 2014
Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.








2. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania, regulamin pracy, szkolny zestaw programów nauczania, szkolny zestaw podręczników, szkolny plan nauczania.

Wrzesień 2013– Październik 2013
Notatki własne.
2. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji.
Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, księga protokołów Rady Pedagogicznej, dziennik zajęć pozalekcyjnych, arkusze ocen.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej.
3. Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, regulaminem dyżurów, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.

Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych.
Wrzesień 2013 – Maj 2014
Organizacja zajęć własnych.
4. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciw pożarowych.
Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych, pozalekcyjnych i dyżurów.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.






3. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
1. Tworzenie własnego warsztatu pracy.
Analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych. Gromadzenie pomocy naukowych.

Wrzesień 2013
Plany wynikowe do wybranych programów nauczania, pomoce naukowe.
2. Realizacja programu nauczania matematyki i zajęć komputerowych.



Prowadzenie zajęć lekcyjnych, poznanie minimum programowego, samodzielne sporządzenie rozkładów materiału,
poznanie kryteriów ocen opracowanych w szkole, poznanie standardów wymagań dla uczniów szkoły podstawowej.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Rozkład materiałów
nauczania, kryteria ocen, zapisy w dzienniku lekcyjnym.
3. Opracowanie kryteriów ocen dla poszczególnych klas.
Opracowanie samodzielne i ewentualna modyfikacja istniejących kryteriów oceniania z jednoczesnym przestrzeganiem zasad WSO.

Wrzesień 2013
Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach wynikowych.
4. Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego
 
Wykonywanie pomocy naukowych, opracowywanie testów, prac klasowych i kart pracy ucznia.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Gromadzone karty pracy ucznia, sprawdziany i testy.
5. Pomoc uczniom słabym.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze w klasach V i VI. Przeprowadzenie diagnozy i ewaluacji wewnętrznej.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych.
6. Powadzenia zajęć pozalekcyjnych dla chętnych uczniów.

Koło matematyczne dla uczniów klas IV-VI.
Przygotowanie uczniów do konkursów wewnętrznych i zewnętrznych.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych.
Dokumenty stwierdzające udział w konkursach.





4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli w wymiarze co najmniej jednej godziny w miesiącu.

Obecność na lekcjach innych nauczycieli, omówienie zajęć.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Notatki i wnioski z prowadzonych zajęć.
2. Obserwacje lekcji przez dyrekcję szkoły i opiekuna stażu w wymiarze jednej godziny zajęć w miesiącu.
Prowadzenie zajęć w obecności dyrekcji szkoły lub opiekuna stażu i późniejsze ich omówienie.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Własne wnioski i refleksje, opinia osoby hospitującej na temat pracy dydaktycznej.

















5. Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
1. Wstępna samoocena.
 
Autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości rozwoju.

Wrzesień 2013– Maj 2014
Wdrażanie wniosków do planu rozwoju.
2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Udostępnianie planu rozwoju zawodowego oraz pozostałych dokonań pedagogicznych innym nauczycielom. Przeprowadzenie warsztatów dla nauczycieli.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej dokumentacji oraz opublikowany w Internecie. Księga protokołów szkolnych.
3. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych.
Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena.
Wrzesień 2013 – Maj 2014
Kontakty interpersonalne z uczniami i gronem pedagogicznym potwierdzone opinią opiekuna stażu.

4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy.
Praca z komputerem z wykorzystaniem Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, przygotowaniu lekcji oraz na lekcjach z uczniami. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Współpraca z platformami edukacyjnymi GWO i wsipnet.pl

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Płyta z elektronicznym zapisem dokumentacji dotyczącej stażu. Karty członkowskie dla nauczycieli korzystający z podręczników danego wydawnictwa (GWO, WSIP)
5. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego.
Udział w kursach, warsztatach, spotkaniach metodycznych, szkoleniach, szkoleniowych radach pedagogicznych itp., zgodnie z potrzebami szkoły.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń, warsztatów itp.
6. Współpraca z biblioteką szkolną, pedagogiczną i wojewódzką.
Zapoznanie się z regulaminem oraz zasobami biblioteki szkolnej.
Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej i wojewódzkiej.
Wrzesień 2013 – Maj 2014
Potwierdzenie nauczyciela – bibliotekarza o zapoznaniu się z regulaminem oraz zasobami biblioteki szkolnej. Karty biblioteczne.




6. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
1 Zapoznanie się z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły.

Analiza programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły.

Wrzesień 2013– Październik 2013
Plan pracy wychowawczej
i profilaktycznej na rok szkolny 2013/2014.
2. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.
Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach, potwierdzenia uczestnictwa w organizacji imprez szkolnych, programy imprez szkolnych. Kronika szkolna, strona internetowa szkoły.

3. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności wychowawczych i edukacyjnych uczniów.

Rozmowy z nauczycielami, współpraca z zespołem nauczycieli klas IV – VI. Tworzenie narzędzi ewaluacyjnych.

Wrzesień 2013 - Maj 2014
Protokoły zespołu nauczycieli klas IV – VI, wyniki ewaluacji wewnętrznej.
4. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Poznanie sytuacji uczniów, oraz przyczyn występowania trudności.

Rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Zapoznanie się z opiniami poradni psychologiczno – pedagogicznej – analiza dokumentów.
Wrzesień 2013 – Maj 2014
Opinia opiekuna stażu, dokumentacja własna.
5. Nawiązanie współpracy z rodzicami.
Przekazywanie rodzicom pisemnej informacji o planowanych śródrocznych i rocznych klasyfikacyjnych ocenach uczniów. Zebrania z rodzicami, indywidualne konsultacje z rodzicami. Przekazywanie informacji rodzicom o trudnościach i postępach uczniów w uczeniu się.

Wrzesień 2013 – Maj 2014
Informacje o planowanych śródrocznych i rocznych klasyfikacyjnych ocenach uczniów. Zapisy w dziennikach lekcyjnych.




Opole, 19.09.2013 r. ..............................................
Wyświetleń: 685


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.