Katalog Dorota Popiołek, 2014-05-21 koszalin Awans zawodowy, Różne Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanegoPopiołek Koszalin dnia 01.09.2011 r Wychowawca Internatu przy ZPSM w Koszalinie data rozpoczęcia stażu : 01.09.2011 r. data zakończenia stażu: 31.05.2014 r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi w sprawie nauczycieli mianowanych, ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego według Rozporządzenia MEN i S z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego oraz w oparciu o Kartę Nauczyciela z dnia 26.01.1982 r. ( Dz. U. z 2006 r. Nr 97,poz 674,z późniejszymi zmianami). Str 1 Zagadnienia organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów Prawa Oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. • Przegląd stron internetowych pod kątem informacji dotyczących awansu zawodowego nauczyciela mianowanego: www.men.waw.pl www.eduseek.pl www.edukator.pl www.literka.pl • Złożenie wniosku o awans zawodowy. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Okres stażu Wrzesień 2011 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentacji, świadectw, zaświadczeń, zdjęć itp. Na bieżąco Przygotowanie projektu sprawozdania. • Autorefleksja • Autoanaliza • Opis realizacji • Sprawozdanie W trakcie trwania stażu Str 2 ₰ ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej, jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego – uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. • Podjęcie studiów podyplomowych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. • Udział w kursach, spotkaniach metodycznych. • Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z wychowankiem. • Współtworzenie biblioteczki metodycznej w internacie. • Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Rok 2012 W trakcie stażu Zaświadczenia Materiały Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej; wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. Rozwój i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. • Udział w spotkaniach pedagogów. • Udział w zajęciach warsztatowych. • Studiowanie literatury w zakresie metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie. • Studiowanie literatury dotyczącej psychologii człowieka np.: „Psychologia ogólna” P.Zimbardo • Studiowanie literatury z zakresu pomocy psychologiczno –pedagogicznej dzieci i młodzieży np.: „Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży”. W trakcie stażu Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. • Współpraca z nauczycielami. • Terapia pedagogiczna – praca z uczniami klas młodszych . Według potrzeb Aktywna realizacja zadań wychowawczych, opiekuńczych i edukacyjnych w Internacie. • Objęcie opieką nowych mieszkańców internatu. • Współpraca z rodzicami . • Zapoznanie młodzieży z zasadami bezpieczeństwa. Ewaluacja pracy opiekuńczo – wychowawczej : Poczucie bezpieczeństwa w internacie. • Określenie tematu. • Sformułowanie kryteriów wartościowania. • Przeanalizowanie zagadnień. • Wybranie metod i narzędzi pracy. • Harmonogram ewaluacji. W okresie stażu Projekt ewaluacji, Sprawozdanie z przebiegu ewaluacji ₰ 8. ust.2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentów, narzędzi pracy, materiałów badawczych oraz innych materiałów. • Opracowanie dokumentów. • Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnej itp. • Tworzenie Gazetki internatu o nazwie „ Echooo”. Na bieżąco Dokumenty, Opis, Gazetka Str 3 ₰ 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Zadania Sposób realizacji Termin Sposób realizacji Rada Samokształceniowa • Przygotowanie Rady Samokształceniowej na temat prawidłowej komunikacji nauczyciela z uczniem lub na temat trudności w pracy z uczniem. W okresie stażu Protokół lub poświadczenie Dyrektora szkoły Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z nauczycielami w szkole i Internacie. • Służenie pomocą, udostępnienie materiałów własnych. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli/wychowawców, dzielenie się obserwacjami. • Prowadzenie zajęć dla zainteresowanych osób. Udostepnienie materiałów i narzędzi pracy. W okresie stażu Poświadczenie Współpraca z nauczycielami w szkole w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej. • Przygotowanie dokumentacji. • Konsultacje. W razie potrzeby Dokumentacja pracy Zespoł Str 4 ₰ 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych i wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną, lub postepowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów w szkole i Internacie. • Indywidualizacja w podejściu do mieszkańców internatu. • Praca indywidualna z uczniem w szkole. • Program działań profilaktycznych w oparciu o program profilaktyczny szkoły. W razie potrzeby W trakcie stażu Opis realizacji Poradnik bezpieczeństwa. • We współpracy z młodzieżą w internacie, przygotowanie „Poradnika bezpieczeństwa” dla uczniów klas młodszych w ZPSM w Koszalinie. Rok szkolny 2011/12 Poradnik Opracowanie i realizacja programu „ Bezpieczny Internat” • Program własny : Bezpieczny Internat Rok szkolny 2011/12 Projekt programu, Sprawozdanie Str 5 ₰ ust. 2 pkt. 4 c Poszerzanie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji Pedagogizacja rodziców. • Wywiadówka profilaktyczna dla rodziców. • Spotkania indywidualne z rodzicami uczniów w szkole i internacie. W okresie stażu Sprawozdanie Propagowanie zdrowego trybu życia. • Gromadzenie i opracowanie materiałów – gazetki. • Spotkanie z Amazonkami – w walce przeciw rakowi piersi. • Konkurs na najzdrowszy jadłospis w internacie. W okresie stażu Zdjęcia , Gazetka , opis Wolontariat . • Podjęcie współpracy z innymi Instytucjami np.: Ośrodkiem Szkolno -wychowawczym, Przedszkolem. W okresie stażu Zdjęcia, Zaświadczenia ₰ ust 2. pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej, lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub podmiotami. Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji Współpraca z KP w Koszalinie. • Bezpieczna szkoła- dla uczniów klas pierwszych – spotkanie z policjantem. Omówienie zasad ruchu drogowego. • Profilaktyka uzależnień – spotkanie z Policjantem. W okresie stażu Zdjęcia , Recenzja Współpraca z psychologiem . • Konsultacje dotyczące młodzieży uczącej się w ZPSM w Koszalinie oraz młodzieży mieszkającej w internacie. W okresie stażu Poświadczenie psychologa, Notatka służbowa Wykonywanie zadań dodatkowych. • Wyjścia do kina, teatru itp. W okresie stażu Zdjęcia, karta wyjścia Str 6 ₰ 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy. Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji Opublikowanie w portalu internetowym Planu Rozwoju Zawodowego. • Przygotowanie planu i przesłanie go na stronę internetową. Do grudnia 2011 Publikacja – podanie strony internetowej Publikacja artykułu na temat pracy pedagogicznej : „ Specyfika pracy w internacie”, „ Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży”. • Opracowanie artykułu W okresie stażu Publikacja – podanie adresu strony internetowej, lub numeru i nazwy czasopisma Dokumentacja całego okresu stażu. • Opis, analiza, autorefleksja. Na bieżąco Dokumenty, sprawozdania ₰ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji Rozpoznanie problemu i podjęcie próby jego rozwiązania. • Analiza przypadku edukacyjnego, dotycząca realizacji nauki własnej w internacie. • Analiza przypadku wychowawczego dotyczącego problemu związanego z integracją młodzieży w internacie. • Identyfikacja problemu, geneza i dynamika zjawiska, prognoza pozytywna i negatywna, propozycja rozwiązania problemu, wdrażanie oddziaływań, efekty oddziaływań – dotyczy obu przypadków . W trakcie stażu Opisy przypadków Powyższy plan rozwoju może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły i internatu lub nowymi przepisami oświatowymi. Dorota Popiołek Wyświetleń: 517
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |