Katalog Agata Flaga, 2014-05-20 Wadowice Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na dyplomowaniePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO wychowawcy świetlicy ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego okres trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy data rozpoczęcia stażu: data zakończenia stażu: Podstawa prawna: § 8 ust.2 Rozporządzenia MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły LP ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 Poznawanie procedury awansu zawodowego ● Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. ● Opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. ● Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego VIII/IX 2011r. IX 2011r. 2 Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy ● Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli. ● Lektura literatury z zakresu pedagogiki i psychologii oraz czasopism pedagogicznych. ● Stosowanie nowoczesnych metod aktywizujących na zajęciach świetlicowych. Zaświadczenia potwierdzające udział w kursach, warsztatach Okres stażu Okres stażu 3 Rozwijanie zainteresowań i zamiłowań wśród uczniów ● Organizowanie, przygotowanie i prowadzenie konkursów szkolnych. ● Przygotowanie cyklu uroczystości dla uczniów. ● Włączenie się do akcji „Cała Polska czyta dzieciom” Scenariusze konkursów Scenariusze uroczystości Zapisy w dzienniku Okres stażu Okres stażu Okres stażu 4 Stworzenie uczniom alternatyw spędzania wolnego czasu ● Organizowanie różnorodnych zajęć: -„Douczki” - „Mali kucharze” - „Coś z niczego” - „Wielkie dzieła małych twórców” ● Zorganizowanie sekcji pomocy koleżeńskiej dla uczniów mających trudności w nauce. Scenariusze zajęć Scenariusze zajęć, dzienniki lekcyjne Okres stażu Okres stażu ● Organizowanie cyklu wycieczek dla dzieci z rodzin znajdujących się w gorszej sytuacji materialnej. Karty wycieczek, zapisy w dzienniku Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej LP ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 2 Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Wykorzystywanie zasobów Internetu ● Opracowanie planu pracy z wykorzystaniem komputera. ● Opracowanie konspektów zajęć, scenariuszy uroczystości, inscenizacji itp. ● Opracowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych (kart pracy, krzyżówek, diagramów itp). ● Opracowanie różnego typu tekstów okolicznościowych (tworzenie dyplomów, podziękowań, zaproszeń, ogłoszeń itp). ● Sporządzanie dokumentacji dotyczącej żywienia uczniów i odpłatności za przedszkole(zestawienia tabelaryczne w Exelu). ● Korzystanie z Internetu w celu przygotowywania zajęć, wyszukiwania informacji na temat awansu zawodowego nauczycieli, prawa oświatowego. ● Umieszczanie własnych opracowań na stronach internetowych. ● Współpraca on-line; wymiana informacji i materiałów metodycznych z innymi wychowawcami świetlic za pomocą poczty elektronicznej ● Współtworzenie strony internetowej świetlicy szkolnej. Plany pracy Konspekty zajęć, scenariusze Przykłady opracowań różnych typów Przykłady dyplomów oraz innych tekstów Rozliczenia finansowe Potwierdzenie dyrektora Na bieżąco Okres stażu Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami ● Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli po odbytym szkoleniu. ● Publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w Internecie. ● Przekazywanie materiałów i informacji zdobytych na kursach zainteresowanym nauczycielom. ● Współpraca z nauczycielami z innych szkół. Zapisy w dzienniku, potwierdzenie dyrektora Okres stażu 2 Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć świetlicowych ● Przekazanie do innych świetlic lub publikacja na stronach internetowych. Potwierdzenie dyrektora Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 Opracowanie cyklu zajęć „Bajkolandia” ● Głośne czytanie bajek, pogadanki, prace plastyczne, konkursy sprawdzające znajomość bajek, przedstawienia teatralne, współpraca z biblioteką szkolną i gminną, pedagogiem szkolnym, rodzicami. Scenariusze zajęć, konkursów, zapisy w dzienniku Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 Zorganizowanie i przeprowadzenie akcji charytatywnych oraz programów edukacyjnych ● Inicjowanie i włączanie się w różnorodne akcje, mające na celu pomoc potrzebującym. Podziękowania , potwierdzenie dyrektora Okres stażu 2 Rozwijanie zainteresowań poznawczych oraz uzdolnień uczniów, wyzwalanie twórczej postawy nauczyciela, promowanie szkoły. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów gminnych. Scenariusze konkursów, dyplomy Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 Współpraca ze świetlicami szkolnymi na terenie gminy. ● Wymiana doświadczeń oraz różnych materiałów metodycznych. ● Uczestnictwo w konkursach organizowanych przez świetlice. Potwierdzenie dyrektora Okres stażu 2 Współpraca z organizacjami działającymi na terenie szkoły. ● Organizowanie konkursów, imprez dla uczniów. Scenariusze konkursów, dyplomy, scenariusze Okres stażu 3 Współpraca z organizacjami i instytucjami działającymi poza terenem szkoły. ● Organizowanie spotkań, akcji społecznych, konkursów, wymiana doświadczeń. Zapisy w dzienniku, scenariusze Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI 1 Opis i analiza rozpoznania i rozwiązania dwóch przypadków: edukacyjnego i wychowawczego ● Zebranie informacji o uczniach. ● Identyfikacja problemu ● Opisanie historii zjawiska. ● Propozycje rozwiązania problemu. ● Uzyskane rezultaty. Opis i analiza wykonanych zadań Okres stażu Wyświetleń: 504
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |