AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Karolina Śliwińska-Izotow, 2014-05-19
Warszawa

Język angielski, Konspekty

The comparative and superlative forms of adjectives - exercises

- n +

CELE LEKCJI:
- Uczeń tworzy zdania twierdzące, pytania i przeczenia z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.
- Potrafi porównywać osoby, rzeczy i zwierzęta pod względem jakiejś cechy,
- Tworzy poprawne pod względem logicznym i gramatycznym pytania z użyciem stopnia najwyższego przymiotników i zaimków pytających Who?, Which?, What?, Where?


METODY: Pogadanka, ćwiczenia praktyczne, praca w grupach, praca w parach, cała klasa, zabawa integracyjna „kółko i krzyżyk”


ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Tablica interaktywna, karty pracy przygotowane przez nauczyciela, plansza do gry w „kółko i krzyżyk”


CZAS: 45 minut

TOK LEKCJI:

POWITANIE: T: Good morning students.
S: Good morning teacher.
T: How are you today?
S: We are fine, thank you.


POWTÓRZENIE: Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od przypomnienia zasad tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników. Nauczyciel prezentuje na tablicy interaktywnej przygotowany materiał.

Forma podstawowa Stopień wyższy Stopień najwyższy

long long + er the long + est
nice nice + r the nice + st
big big + g + er the big + g + est
funny funn y + ier the funn y + iest
beautiful more beautiful the most beautiful



BUT REMEMBER !!!

GOOD – BETTER – THE BEST
BAD – WORSE – THE WORST
FAR – FURTHER – THE FURTHEST


ROZWINIĘCIE

Następuje zapisanie daty i tematu lekcji
T: Let’s write the date and subject of today’s lesson.

Lesson
Subject: The comparative and superlative forms of adjectives – exercises


* Ćwiczenie pierwsze polega na uzupełnieniu tabelki odpowiednimi formami przymiotników.


ADJECTIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE

LATE _________________ _________________

________________ MORE INTERESTING _________________

EASY _________________ _________________

_________________ _________________ THE HOTTEST

GOOD _________________ _________________

_________________ HEALTHIER _________________

BAD _________________ _________________

_________________ __________________ THE FASTEST


* Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej ilustracje przedstawiające dwie dziewczynki Patsy i Lucy. Zadaniem uczniów będzie napisanie zdań porównujących obie dziewczynki przy użyciu przymiotników znajdujących się w tabelce pod obrazkami.


PATSY LUCY
old X
young X
fast X
beautiful X
strong X

Example: Patsy is older than Lucy.

1. __________________________________

2. __________________________________

3. __________________________________

4. __________________________________



* Kolejne zadanie uczniów polega na uzupełnieniu zdań wykorzystując stopień najwyższy przymiotników w nawiasach oraz wyrazy podane w ramce.

Baikal Antarctica cheetah Pacific Greenland

1.The ________ (fast) land animal in the world is the __________.
2.____________ is the __________ (big) island in the world.
3.The ________ ocean is the _______ (large) ocean in the world.
4.The _________ (deep) lake in the world is Lake __________.
5.__________ is the ____________ (cold) place in the world.


*Wstaw przymiotniki w stopniu wyższym lub najwyższym.

a)Big Ben is (popular) ……………………… clock in London.
b)Jane is (pretty) ……………………… girl in the class.
c)Frank is much (tall) ……………………… than John.
d)Pizzas are (good) ……………………… than sandwiches.
e)Spain is ……………………… (hot) country than England.
f)Who has ……………………… (long) hair in your family?



* Kolejne ćwiczenie dotyczy stopnia najwyższego przymiotników. Zadanie uczniów polega na tworzeniu pytań z użyciem stopnia najwyższego przymiotników.

1.What / funny / programme / on TV? ____________________?

2.What / big / city / in Poland ? ____________________?

3.Who / famous / artist / in the world?__________________?

4.What / difficult / subject / at school ?_______________?

5.Who / nice / person / in your class? __________________?

6.What / hot / month / of the year? _____________________?

Następnie uczniowie pracują w parach. Na przemian zadają sobie utworzone przed chwilą pytania i udzielają na nie odpowiedzi pełnymi zdaniami.


*NOUGHTS AND CROSSES – KÓŁKO I KRZYŻYK. Nauczyciel przyczepia na tablicy kolorowe ilustracje następujących zwierząt: żyrafy, słonia, zebry, hipopotama, lwa, kozy, małpy, węża, kaczki, ptaszka, myszy, pająka oraz ślimaka. Następnie nauczyciel dzieli klasę na dwie drużyny i objaśnia zasady gry, zwracając uwagę uczniów, iż żadna osoba w drużynie nie może być dwukrotnie wytypowana do tworzenia zdań. Za utworzenie poprawnego pod względem logicznym i gramatycznym zdania drużyna zaznacza na tablicy wybrane przez siebie pole, tak aby zablokować drużynę przeciwną i wygrać grę.


POŻEGNANIE:

T: Goodbye students. Have a nice day.
S: Goodbye teacher.














Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1015


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.