Katalog Karolina Śliwińska-Izotow, 2014-05-19 Warszawa Język angielski, Konspekty The comparative and superlative forms of adjectives - exercisesCELE LEKCJI: - Uczeń tworzy zdania twierdzące, pytania i przeczenia z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. - Potrafi porównywać osoby, rzeczy i zwierzęta pod względem jakiejś cechy, - Tworzy poprawne pod względem logicznym i gramatycznym pytania z użyciem stopnia najwyższego przymiotników i zaimków pytających Who?, Which?, What?, Where? METODY: Pogadanka, ćwiczenia praktyczne, praca w grupach, praca w parach, cała klasa, zabawa integracyjna „kółko i krzyżyk” ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Tablica interaktywna, karty pracy przygotowane przez nauczyciela, plansza do gry w „kółko i krzyżyk” CZAS: 45 minut TOK LEKCJI: POWITANIE: T: Good morning students. S: Good morning teacher. T: How are you today? S: We are fine, thank you. POWTÓRZENIE: Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od przypomnienia zasad tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników. Nauczyciel prezentuje na tablicy interaktywnej przygotowany materiał. Forma podstawowa Stopień wyższy Stopień najwyższy long long + er the long + est nice nice + r the nice + st big big + g + er the big + g + est funny funn y + ier the funn y + iest beautiful more beautiful the most beautiful BUT REMEMBER !!! GOOD – BETTER – THE BEST BAD – WORSE – THE WORST FAR – FURTHER – THE FURTHEST ROZWINIĘCIE Następuje zapisanie daty i tematu lekcji T: Let’s write the date and subject of today’s lesson. Lesson Subject: The comparative and superlative forms of adjectives – exercises * Ćwiczenie pierwsze polega na uzupełnieniu tabelki odpowiednimi formami przymiotników. ADJECTIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE LATE _________________ _________________ ________________ MORE INTERESTING _________________ EASY _________________ _________________ _________________ _________________ THE HOTTEST GOOD _________________ _________________ _________________ HEALTHIER _________________ BAD _________________ _________________ _________________ __________________ THE FASTEST * Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej ilustracje przedstawiające dwie dziewczynki Patsy i Lucy. Zadaniem uczniów będzie napisanie zdań porównujących obie dziewczynki przy użyciu przymiotników znajdujących się w tabelce pod obrazkami. PATSY LUCY old X young X fast X beautiful X strong X Example: Patsy is older than Lucy. 1. __________________________________ 2. __________________________________ 3. __________________________________ 4. __________________________________ * Kolejne zadanie uczniów polega na uzupełnieniu zdań wykorzystując stopień najwyższy przymiotników w nawiasach oraz wyrazy podane w ramce. Baikal Antarctica cheetah Pacific Greenland 1.The ________ (fast) land animal in the world is the __________. 2.____________ is the __________ (big) island in the world. 3.The ________ ocean is the _______ (large) ocean in the world. 4.The _________ (deep) lake in the world is Lake __________. 5.__________ is the ____________ (cold) place in the world. *Wstaw przymiotniki w stopniu wyższym lub najwyższym. a)Big Ben is (popular) ……………………… clock in London. b)Jane is (pretty) ……………………… girl in the class. c)Frank is much (tall) ……………………… than John. d)Pizzas are (good) ……………………… than sandwiches. e)Spain is ……………………… (hot) country than England. f)Who has ……………………… (long) hair in your family? * Kolejne ćwiczenie dotyczy stopnia najwyższego przymiotników. Zadanie uczniów polega na tworzeniu pytań z użyciem stopnia najwyższego przymiotników. 1.What / funny / programme / on TV? ____________________? 2.What / big / city / in Poland ? ____________________? 3.Who / famous / artist / in the world?__________________? 4.What / difficult / subject / at school ?_______________? 5.Who / nice / person / in your class? __________________? 6.What / hot / month / of the year? _____________________? Następnie uczniowie pracują w parach. Na przemian zadają sobie utworzone przed chwilą pytania i udzielają na nie odpowiedzi pełnymi zdaniami. *NOUGHTS AND CROSSES – KÓŁKO I KRZYŻYK. Nauczyciel przyczepia na tablicy kolorowe ilustracje następujących zwierząt: żyrafy, słonia, zebry, hipopotama, lwa, kozy, małpy, węża, kaczki, ptaszka, myszy, pająka oraz ślimaka. Następnie nauczyciel dzieli klasę na dwie drużyny i objaśnia zasady gry, zwracając uwagę uczniów, iż żadna osoba w drużynie nie może być dwukrotnie wytypowana do tworzenia zdań. Za utworzenie poprawnego pod względem logicznym i gramatycznym zdania drużyna zaznacza na tablicy wybrane przez siebie pole, tak aby zablokować drużynę przeciwną i wygrać grę. POŻEGNANIE: T: Goodbye students. Have a nice day. S: Goodbye teacher. Wyświetleń: 1015
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |