Katalog

Agata Szymkowiak, 2014-05-19
Bydgoszcz

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie pierwszej na podstawie Bugs World

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE PIERWSZEJ ( na podstawie Bugs World)

Zajęcia zostały przeprowadzone w grupie w klasie pierwszej, realizującej rozszerzony program nauczania języka angielskiego.

TEMAT LEKCJI: Niezwykłe życie motyla.
CELE: Uczeń:
- zna kolejne etapu rozwoju motyla
- zna obecną porę roku i potrafi określić jaka pogoda zazwyczaj jej towarzyszy
- nazywa obrazki związane z wiosną
- dopasowuje wyraz do obrazka
- potrafi wymienić kolejne pory roku
- słucha ze zrozumieniem treści książeczki, przy wsparciu obrazkami
- odpowiada na pytania dotyczące jej treści
- pokazuje na migi kolejne stadia życia gąsienicy
- dokonuje oceny zajęć pod względem ich atrakcyjności
- śpiewa poznane piosenki

METODY PRACY: TPR, komunikacyjna, ćwiczeniowa
FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna zróżnicowana, zespołowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: książeczka pt. „Butterflies” z serii MACMILLAN factual READERS, płyty cd – Bugs World 1 oraz Cheeky Monkey 2 , karty pracy z książki Bugs World- s.11, Ćwiczeń- s. 15 i Książki nauczyciela- s. 243, 244, obrazki związane z wiosną i napisy do nich ( np. butterfly, flower, caterpillar, nest), obrazki przedstawiające kolejne etapy cyklu życia gąsienicy , karteczki z pytaniami


SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJĘĆ
1. Powitanie- piosenka „Hello. It’s spring”. ( CD 2- Cheeky monkey nr 66).
2. Piosenka o pogodzie- „What’s the weather like? (CD 1- Bugs World nr 3)
3. Sprawdzenie zadania domowego.
4. Rozdanie znaczków motywujących dzieci do aktywnego udziału w zajęciach
5. Przypomnienie nazwy obecnej pory roku oraz określenie pogody, jaka zazwyczaj towarzyszy wiośnie.
6. Nazywanie obrazków związanych z wiosną pokazywanych przez nauczyciela i dopasowanie ich do wyrazów znajdujących się na tablicy. ( Wybrane dzieci podchodzą do tablicy).
7. Ustalenie nazw miesięcy wiosennych.- wykorzystanie planszy z kalendarzem i porami roku
8. Powtórzenie nazw poznanych dotąd pór roku- j.w.
9. Zaprezentowanie maskotki- gąsienicy oraz zainteresowanie dzieci jej niezwykłym życiem.
10. Czytanie książeczki „Butterflies” („Motyle”)- dzieci siedzą w kole.
11. Sprawdzenie zrozumienia treści poprzez wspólne opowiadanie o życiu motyli, oparte na obrazkach w książeczce.
12. Powrót na swoje miejsca.
13. Uporządkowanie obrazków przedstawiających etapy życia motyla ( Dzieci podchodzą do tablicy)
14. Słuchanie i odgrywanie na migi etapów cyklu życia gąsienicy. ( Cd 1- Bugs World)
15. Samodzielne uzupełnianie karty pracy (Podręcznik, s. 11)
zadanie 1- dorysowanie brakujących obrazków
zadanie 2- układanie zdjęć we właściwej kolejności; wspólne sprawdzenie zadania
16. Gra z podziałem na drużyny- dzieci z przeciwnych drużyn na zmianę losują pytania i udzielają odpowiedzi
( pytania dotyczą głównie treści książki); wyłonienie zwycięzców, nagrodzenie ich znaczkami.
17. Zadanie pracy domowej ( dla wszystkich dzieci- Ćwiczenia, s. 15 oraz dla „ochotników”- Książka nauczyciela,
s. 243- 244)
18. Ocena zajęć przez uczniów za pomocą narysowanych na tablicy buziek- It’s brilliant. Lub It’s ok.
19. Przyznanie pieczątek za udział w zajęciach.
20. Pożegnanie.
Wyświetleń: 1507


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.