Katalog Agata Szymkowiak, 2014-05-19 Bydgoszcz Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie pierwszej na podstawie Bugs WorldSCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE PIERWSZEJ ( na podstawie Bugs World) Zajęcia zostały przeprowadzone w grupie w klasie pierwszej, realizującej rozszerzony program nauczania języka angielskiego. TEMAT LEKCJI: Niezwykłe życie motyla. CELE: Uczeń: - zna kolejne etapu rozwoju motyla - zna obecną porę roku i potrafi określić jaka pogoda zazwyczaj jej towarzyszy - nazywa obrazki związane z wiosną - dopasowuje wyraz do obrazka - potrafi wymienić kolejne pory roku - słucha ze zrozumieniem treści książeczki, przy wsparciu obrazkami - odpowiada na pytania dotyczące jej treści - pokazuje na migi kolejne stadia życia gąsienicy - dokonuje oceny zajęć pod względem ich atrakcyjności - śpiewa poznane piosenki METODY PRACY: TPR, komunikacyjna, ćwiczeniowa FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna zróżnicowana, zespołowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: książeczka pt. „Butterflies” z serii MACMILLAN factual READERS, płyty cd – Bugs World 1 oraz Cheeky Monkey 2 , karty pracy z książki Bugs World- s.11, Ćwiczeń- s. 15 i Książki nauczyciela- s. 243, 244, obrazki związane z wiosną i napisy do nich ( np. butterfly, flower, caterpillar, nest), obrazki przedstawiające kolejne etapy cyklu życia gąsienicy , karteczki z pytaniami SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJĘĆ 1. Powitanie- piosenka „Hello. It’s spring”. ( CD 2- Cheeky monkey nr 66). 2. Piosenka o pogodzie- „What’s the weather like? (CD 1- Bugs World nr 3) 3. Sprawdzenie zadania domowego. 4. Rozdanie znaczków motywujących dzieci do aktywnego udziału w zajęciach 5. Przypomnienie nazwy obecnej pory roku oraz określenie pogody, jaka zazwyczaj towarzyszy wiośnie. 6. Nazywanie obrazków związanych z wiosną pokazywanych przez nauczyciela i dopasowanie ich do wyrazów znajdujących się na tablicy. ( Wybrane dzieci podchodzą do tablicy). 7. Ustalenie nazw miesięcy wiosennych.- wykorzystanie planszy z kalendarzem i porami roku 8. Powtórzenie nazw poznanych dotąd pór roku- j.w. 9. Zaprezentowanie maskotki- gąsienicy oraz zainteresowanie dzieci jej niezwykłym życiem. 10. Czytanie książeczki „Butterflies” („Motyle”)- dzieci siedzą w kole. 11. Sprawdzenie zrozumienia treści poprzez wspólne opowiadanie o życiu motyli, oparte na obrazkach w książeczce. 12. Powrót na swoje miejsca. 13. Uporządkowanie obrazków przedstawiających etapy życia motyla ( Dzieci podchodzą do tablicy) 14. Słuchanie i odgrywanie na migi etapów cyklu życia gąsienicy. ( Cd 1- Bugs World) 15. Samodzielne uzupełnianie karty pracy (Podręcznik, s. 11) zadanie 1- dorysowanie brakujących obrazków zadanie 2- układanie zdjęć we właściwej kolejności; wspólne sprawdzenie zadania 16. Gra z podziałem na drużyny- dzieci z przeciwnych drużyn na zmianę losują pytania i udzielają odpowiedzi ( pytania dotyczą głównie treści książki); wyłonienie zwycięzców, nagrodzenie ich znaczkami. 17. Zadanie pracy domowej ( dla wszystkich dzieci- Ćwiczenia, s. 15 oraz dla „ochotników”- Książka nauczyciela, s. 243- 244) 18. Ocena zajęć przez uczniów za pomocą narysowanych na tablicy buziek- It’s brilliant. Lub It’s ok. 19. Przyznanie pieczątek za udział w zajęciach. 20. Pożegnanie. Wyświetleń: 1507
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |