Katalog

Anita Darda, 2014-05-19
Tomaszów Lubelski

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego dla kl. VI

- n +

Konspekt lekcji z języka angielskiego dla kl. VI

I. Informacje Ogólne

1.Poziom: klasa VI Data: 3. 01. 2014r
2.Czas trwania jednostki lekcyjnej: 90 minut

3.Temat: Klęski żywiołowe – niebezpieczne sytuacje. Ćwiczenie czytania.

4. Materiały dydaktyczne: kaseta do podręcznika Project 3
5. Podręcznik: Project 3 third edition. Autor: Tom Hutchinson
6. Techniki pracy: Słuchanie i czytanie dla ogólnego zrozumienia tekstu. Mówienie- zadawanie pytań w czasie Past i udzielanie odpowiedzi. Notowanie.

Cele ogólne:
a) kształcenie sprawności słuchania ze zrozumieniem
b) kształcenie sprawności czytania ze zrozumieniem
c) kształcenie sprawności mówienia

Cele szczegółowe:
UCZEŃ:
1) rozumie ogólny sens tekstu słuchanego
2) rozumie ogólny sens czytanego tekstu (skimming)
3) potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście (scanning)
4) podejmuje próby domyślania się znaczeń (prediction) nieznanych słów lub fraz w oparciu o kontekst
5) stosuje podstawowe strategie w sytuacjach, w których nie zna znaczeń słów czy fraz, potrafi wykorzystać kontekst, ilustracje towarzyszące tekstowi, tytuł, znaki interpunkcyjne, podobieństwo pisowni wyrazów w języku ojczystym (cognates)
6) potrafi zaakceptować fakt, iż nie wszystkie występujące w tekście słowa czy zwroty są mu znane i nie traktuje ich jako przeszkodę w podejmowaniu prób zrozumienia tekstu.
7) ćwiczy mówienie

Pomoce dydaktyczne:
a) Podręcznik, płytka CD do podręcznika, kreda, tablica,
b) słownik polsko-angielski, angielsko- polski

Metody pracy: praca samodzielna, praca z całą klasą, praca w parach

II Przebieg lekcji:

1) część wprowadzająca: Przywitanie klasy. Sprawdzenie pracy domowej
2) rozgrzewka językowa: opis obrazków zamieszczonych w podręczniku
z powyższego tematu.
(Zdolniejsi uczniowie próbują opisać obrazek, słabsi próbują zapamiętać i powtórzyć podany opis)

3) praca nad materiałem:
• Nauczyciel tłumaczy uczniom strategie czytania: scanning i skimming. Doradza jak najlepiej czytać, aby zrozumieć tekst. Mówi o trudnościach, jakie mogą uczniowie napotkać podczas czytania tekstu w języku angielskim.

• Uczniowie otwierają podręczniki i czytają tekst pt: "Dangerous situations”. Pracują samodzielnie. Czytają tekst, podkreślają słówka, których nie znają. Szybciej czytający uczniowie pracują ze słownikami.

• Nauczyciel odtwarza czytankę jeszcze raz z płyty CD. Uczniowie po wysłuchaniu próbują odpowiedzieć na pytania do tekstu.
• Nauczyciel tłumaczy z uczniami słownictwo z wiązane z czytanką jak również wprowadza nowe związane z katastrofami i klęskami żywiołowymi.

4) Ćwiczenia utrwalające:
• Po przeczytaniu tekstu uczniowie wcielają się w rolę bohaterów czytanki czyli w rolę redaktora i w rolę chłopca z czytanki
• Uczniowie w parach próbują zadawać podobne pytania, które są w tekście.

(Zdolniejsi próbują dodać jakieś własne pytanie natomiast słabsi pracują według wzoru podanego w tekście.)

5) Podsumowanie , ocenienie, zadanie pracy domowej
• Uczniowie powtarzają na głos słownictwo związane z katastrofami.
• Pochwalenie wszystkich uczniów i ocenienie za aktywność.
• Nauczyciel zadaje jako pracę domową nauczyć się płynnie czytać ten tekst z tłumaczeniem, i dla chętnych napisać krótką historyjkę o jakiejś niebezpiecznej sytuacji, która się im przydarzyła.


Uwagi.

Wyświetleń: 966


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.