Katalog Anita Darda, 2014-05-19 Tomaszów Lubelski Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego dla kl. VIKonspekt lekcji z języka angielskiego dla kl. VI I. Informacje Ogólne 1.Poziom: klasa VI Data: 3. 01. 2014r 2.Czas trwania jednostki lekcyjnej: 90 minut 3.Temat: Klęski żywiołowe – niebezpieczne sytuacje. Ćwiczenie czytania. 4. Materiały dydaktyczne: kaseta do podręcznika Project 3 5. Podręcznik: Project 3 third edition. Autor: Tom Hutchinson 6. Techniki pracy: Słuchanie i czytanie dla ogólnego zrozumienia tekstu. Mówienie- zadawanie pytań w czasie Past i udzielanie odpowiedzi. Notowanie. Cele ogólne: a) kształcenie sprawności słuchania ze zrozumieniem b) kształcenie sprawności czytania ze zrozumieniem c) kształcenie sprawności mówienia Cele szczegółowe: UCZEŃ: 1) rozumie ogólny sens tekstu słuchanego 2) rozumie ogólny sens czytanego tekstu (skimming) 3) potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście (scanning) 4) podejmuje próby domyślania się znaczeń (prediction) nieznanych słów lub fraz w oparciu o kontekst 5) stosuje podstawowe strategie w sytuacjach, w których nie zna znaczeń słów czy fraz, potrafi wykorzystać kontekst, ilustracje towarzyszące tekstowi, tytuł, znaki interpunkcyjne, podobieństwo pisowni wyrazów w języku ojczystym (cognates) 6) potrafi zaakceptować fakt, iż nie wszystkie występujące w tekście słowa czy zwroty są mu znane i nie traktuje ich jako przeszkodę w podejmowaniu prób zrozumienia tekstu. 7) ćwiczy mówienie Pomoce dydaktyczne: a) Podręcznik, płytka CD do podręcznika, kreda, tablica, b) słownik polsko-angielski, angielsko- polski Metody pracy: praca samodzielna, praca z całą klasą, praca w parach II Przebieg lekcji: 1) część wprowadzająca: Przywitanie klasy. Sprawdzenie pracy domowej 2) rozgrzewka językowa: opis obrazków zamieszczonych w podręczniku z powyższego tematu. (Zdolniejsi uczniowie próbują opisać obrazek, słabsi próbują zapamiętać i powtórzyć podany opis) 3) praca nad materiałem: • Nauczyciel tłumaczy uczniom strategie czytania: scanning i skimming. Doradza jak najlepiej czytać, aby zrozumieć tekst. Mówi o trudnościach, jakie mogą uczniowie napotkać podczas czytania tekstu w języku angielskim. • Uczniowie otwierają podręczniki i czytają tekst pt: "Dangerous situations”. Pracują samodzielnie. Czytają tekst, podkreślają słówka, których nie znają. Szybciej czytający uczniowie pracują ze słownikami. • Nauczyciel odtwarza czytankę jeszcze raz z płyty CD. Uczniowie po wysłuchaniu próbują odpowiedzieć na pytania do tekstu. • Nauczyciel tłumaczy z uczniami słownictwo z wiązane z czytanką jak również wprowadza nowe związane z katastrofami i klęskami żywiołowymi. 4) Ćwiczenia utrwalające: • Po przeczytaniu tekstu uczniowie wcielają się w rolę bohaterów czytanki czyli w rolę redaktora i w rolę chłopca z czytanki • Uczniowie w parach próbują zadawać podobne pytania, które są w tekście. (Zdolniejsi próbują dodać jakieś własne pytanie natomiast słabsi pracują według wzoru podanego w tekście.) 5) Podsumowanie , ocenienie, zadanie pracy domowej • Uczniowie powtarzają na głos słownictwo związane z katastrofami. • Pochwalenie wszystkich uczniów i ocenienie za aktywność. • Nauczyciel zadaje jako pracę domową nauczyć się płynnie czytać ten tekst z tłumaczeniem, i dla chętnych napisać krótką historyjkę o jakiejś niebezpiecznej sytuacji, która się im przydarzyła. Uwagi. Wyświetleń: 966
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |