Katalog Elżbieta Szajdziuk, 2014-05-14 Garwolin Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego - przedszkolePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Elżbieta Szajdziuk Wykształcenie: studia wyższe magisterskie na kierunku Historia – Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Szczecińskiego, podyplomowe studia na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Reedukacja- Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego Stanowisko pracy: nauczyciel w oddziale przedszkolnym w Zespole Szkół w Rudzie Talubskiej Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2011r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2014r. Podstawa prawna: 1. Dz. U. Nr 260, poz.2593. 2. Karta Nauczyciela, tj. Dz. U. Nr 118 z 2003r, poz. 1112 z późniejszymi zmianami. 3. Rozporządzenie MEN z dnia 1.12.2004r Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły. • Udział w aktualizowaniu dokumentów- Statut Szkoły, roczny plan pracy szkoły, program profilaktyczny • Opracowywanie planów pracy. • Diagnozowanie dojrzałości szkolnej dzieci. Poszarzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolny i zewnętrznym doskonaleniu. • Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. • Udział w radach szkoleniowych. • Udział w warsztatach metodycznych. • Udział w zajęciach koleżeńskich zespołu samokształceniowego, wymiana doświadczeń, poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów. • Gromadzenie pomocy dydaktycznych i innych materiałów potrzebnych do prowadzenia zajęć. • Opracowywanie kart pracy, arkuszy obserwacji. • Opieka nad salą przedszkolną. • Wymiana doświadczeń z koleżankami Współpraca z rodzicami. • Udział rodziców w organizowaniu imprez i uroczystości przedszkolnych. • Udział w spotkaniach i indywidualne konsultacje dla rodziców (porady, wskazówki). • Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców. Promocja szkoły w środowisku. • Współorganizowanie imprez szkolnych z udziałem rodziców. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. • Opracowanie przy pomocy komputera materiałów do zajęć. • Prowadzenie dokumentacji szkolnej, oraz dokumentacji związanej ze stażem Wykorzystywanie Internetu. • Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. • Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. • Korzystanie ze stron MEN. • Korzystanie ze stron tematycznie poświęconych doskonaleniu pracy w przedszkolu. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych. • Przygotowanie scenariuszy, kart pracy do zamieszczenia na stronach internetowych. Tworzenie prezentacji multimedialnych do zajęć. • Prowadzenie zajęć przy użyciu technik komputerowych i multimedialnych. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust.2 pkt.3.) Dzielenie się swoją wiedza i doświadczeniem. • Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów zajęć, scenariuszy imprez, planów. • Wykorzystanie szkolnej strony internetowej do publikacji artykułów. • Udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli przedszkola, wymiana spostrzeżeń. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4a). Praca z dzieckiem uzdolnionym lub mającym kłopoty edukacyjne. • Systematyczna i długofalowa praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • Opracowywanie scenariuszy zajęć. • Wykonanie potrzebnych do realizacji programu pomocy dydaktycznych. • Przygotowanie referatu dla rodziców o problemach lub szczególnych uzdolnieniach dzieci. • Przewodniczenie przedszkolnemu zespołowi ds. wychowanków o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • Opracowanie kart indywidualnych potrzeb dziecka oraz planu działań wspierających. • Praca w charakterze trenera w ramach projektu „Kwantowy skok” finansowanego ze środków EFS. Wdrożenie założeń programu szkoły. • Opracowanie planu pracy opiekuńczo- wychowawczego oddziału przedszkolnego zgodnego z programem wychowawczym szkoły Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych(§ 8 ust.2 pkt.4c). Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy uczniom z problemami. • Diagnozowanie środowiska dzieci. • Rozmowy z rodzicami. • Współpraca z psychologiem, logopedą szkolnym. • Organizowanie pomocy dzieciom. Organizacja imprez oraz wycieczek szkolnych. • Organizacja jednodniowych wycieczek w celu integracji grupy, zdobycia nowych doświadczeń i wiedzy. • Zorganizowanie imprez przedszkolnych- Andrzejki, Mikołajki, zabawa choinkowa, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki, Dzień Dziecka. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt.4e). Współpraca ze strukturami samorządowymi. • Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Garwolinie –organizowanie pomocy materialnej dla dzieci z ubogich rodzin - dożywianie. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. • Współpraca na bieżąco z PPP. • Współpraca z psychologiem szkolnym Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • Współpraca z Dyrektorem. • Współpraca z rodzicami. • Udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Pełnienie funkcji wychowawcy Uczestniczenie w różnorodnych akcjach o charakterze edukacyjnym, wychowawczym, charytatywnym. • Udział w akcji: „Góra Grosza”, „Sprzątanie Świata”, zbiórka różnych środków w celu wspomagania osób potrzebujących pomocy. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły(§ 8 ust.2 pkt.5). Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • Opis i analiza przypadków. Wyświetleń: 734
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |