Katalog

Małgorzata Majka, 2014-05-14
Tarnów

Język angielski, Konspekty

Food and drink - vocabulary in use. Konspekt lekcji

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
Data: …………………………………..
Klasa: V szkoła podstawowa
Liczba uczniów: 15
Liczba godzin angielskiego w ciągu tygodnia: 3
Czas trwania zajęć: 45 minut
Temat: Food and drink – vocabulary in use. Jedzenie i napoje – praca ze słownictwem.
Cele językowe:
- wprowadzenie tematu związanego z pożywieniem
- wprowadzenie słownictwa związanego z nazwami produktów spożywczych: nazwy posiłków (breakfast, brunch, lunch, dinner, tea, supper), nazwy produktów spożywczych ( hot chocolate, tea, coffee, tomatoes, orange juice, sausages, bread, jam, yoghurt, rolls, ham, cheese, butter, fruit, cornflakes, milk, cottage cheese, toast, milk)
- zastosowanie zaimków wskazujących: this, these
Cele ogólne:
- odbiór tekstu słuchanego z koncentracją na wychwytywanie szczegółowych informacji
- czytanie tekstu z koncentracją na wychwycenie szczegółowych informacji i wykonanie ćwiczenia polegającego na zakreśleniu właściwych treści
- ćwiczenie nowego słownictwa za pomocą różnych metod
- ćwiczenie w mówieniu: opowiadanie o upodobaniach żywieniowych

Materiały: podręcznik New English Zone 2, płyta CD, materiały dodatkowe przygotowane przez nauczyciela, flashcards
Wstęp:
Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność.
Warm – up:
Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji: Food and drink i upewnia się czy uczniowie rozumieją jego znaczenie. Następnie prosi uczniów, by wyciągnęli karteczki, na których mają za zadanie napisać jak najwięcej słówek związanych z nazwami jedzenie i napojów, które pamiętają z lat ubiegłych. Limit czasu 2 minuty. Następnie uczniowie liczą słówka, 3 osoby które napisały najwięcej słówek odczytują je kolejno a nauczyciel prosi innych uczniów o ich przetłumaczenie. Jeśli słówka były poprawne uczniowie otrzymują „kwiatuszek”.

Wprowadzenie:
Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie podręcznika na str. 18 i koncentruje uwagę uczniów na obrazku. Pyta uczniów: Who can you see in the picture? (kogo widzicie na obrazku). Where are they? (Gdzie oni są?) What furniture can you see? (jakie meble widzicie? – by powtórzyc niedawno poznane słownictwo związane z meblami). Następnie prosi uczniów o zamknięcie podręcznika i wysłuchanie dialogu. Zadanie uczniów polega na wychwyceniu jak największej ilości słów związanych z jedzeniem (juice, cornflakes, apple juice, bacon, eggs, bread, toast) . Uczniowie wyliczają zapamiętane słowa. Potem uczniowie otwierają podręcznik i słuchają historyjki jeszcze raz. Tym razem zadanie uczniów polega na opowiedzeniu co wydarzyło się w kuchni. Następnie nauczyciel odtwarza fragmenty tekstu dla uczniów do powtórzenia.
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie czytania: Uczniowie zostają podzieleni na 5 grup 3 osobowych, w których mają ćwiczyć czytanie tekstu. Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na emocje towarzyszące bohaterom opowiadania (Connor jest głodny a tata się spieszy) i prosi uczniów, by uwzględnili to podczas czytania. Następnie 2-3 grupy odczytują tekst.
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie ma sprawdzić czy uczniowie dobrze zrozumieli tekst. Odczytują kolejno zdania i zakreślają właściwe słowo, zgodnie z treścią tekstu.
Wprowadzenie II:
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na obrazki z ćwiczenia w podręczniku i pyta o ich wspólną cechę (produkty spożywcze). Pyta podczas jakiego posiłku są najczęściej spożywane te produkty. Przypomina z uczniami nazwy wszystkich posiłków zapisując je na tablicy. Następnie prosi uczniów o dopasowanie słówek do obrazków, po czym odtwarza nagranie, by uczniowie sprawdzili swoje odpowiedzi. Następnie uczniowie powtarzają za nagraniem słówka.
Ćwiczenie 3
Nauczyciel zapisuje na tablicy pytanie What’s number 4? i prosi uczniów, by zadawali pytanie zmieniając numer i wyznaczali osobę, która ma odpowiedzieć.
Ćwiczenie 4
Zadanie uczniów polega na uzupełnieniu formularza w części dotyczącej ich osoby. Uczniowie mają zaznaczyć produkty, które lubią i których nie lubią. Po uzupełnieniu nauczyciel pisze na tablicy zdania: I like ……. i I don’t like… i prosi kilku uczniów o opowiedzenie o swoich upodobaniach żywieniowych. Potem nauczyciel zadaje pytanie: Do you like cornflakes? i prosi uczniów o udzielenie odpowiedzi Yes, I do albo No, I don’t. Teraz uczniowie w parach zadają sobie na wzajemnie pytania dotyczące poszczególnych pozycji i uzupełniają formularz w części dotyczącej kolegi/koleżanki. Następnie nauczyciel zapisuje na tablicy zdania He/she likes ……… i He/she doesn’t like ….. i prosi uczniów o opowiedzeniu o upodobaniach żywieniowych swoich kolegów/koleżanek
Ćwiczenie 5
Na przygotowanych przez nauczyciela karteczkach znajdują się pytania dotyczące upodobań żywieniowych uczniów. Nauczyciel odczytuje z uczniami pytania i uzupełnia je (załącznik nr 1)
Ćwiczenia dodatkowe
1) Nauczyciel zasłania flashcard i powoli odsłania karty a uczniowie mają za zadanie podać nazwę ukrytego produktu.
2) Na przygotowanych przez nauczyciela karteczkach lub na flaschcard’ach widnieją nazwy/obrazki produktów spożywczych z dzisiejszej lekcji. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy, wybierają karteczkę/flashcard i rysują na tablicy dany produkt. Pozostali uczniowie zgadują co jest narysowane.
3) Nauczyciel rozdaje uczniom przygotowaną tabelkę z tygodniowym menu na śniadanie (załącznik nr 2). Zadaniem uczniów jest uzupełnienie nazw dni tygodnia (w celu powtórzenia) oraz ułożenie tygodniowego śniadaniowego menu. Następnie uczniowie opowiadają co jedzą w poszczególne dni za pomocą zdania: On Monday I have …………….,……………, and I drink.
4) Jeśli czas pozwoli uczniowie mogą zagrać w wisielca, by poćwiczyć pisownię nowych wyrazów.
Zadanie domowe:
Zadanie domowe uczniów to ćwiczenia z ćwiczeń mające na celu ułatwienie im zapamiętania nowych słówek.

Załącznik nr 1
What time do you have breakfast?
I have breakfast at ……………………………………
What do you usually eat for breakfast?
I usually eat ……………………………., ……………………………………………., ………………………………… for breakfast.
What do you usually drink for breakfast?
I usually drink ……………………………… for breakfast?
What is your favourite breakfast?
My favourite breakfast is ………………………..
Who do you have breakfast with?
I have breakfast with ……………………………………………………………


Załącznik nr 2
Day of the week Food Drink
Mon……….
Tues……….
Wednes……….
Thurs………..
Fri…………
Satur……..
Sun…………

On Monday I have ………………………, ……………………………, …………………………… and I drink …………………………… .





Wyświetleń: 1791


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.