AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Karolina Przontka, 2014-05-08
Pszczyna

Zajęcia artystyczne, Konspekty

Scenariusz obchodów dnia książki - Japonia – kraj kwitnącej wiśni.

- n +

SCENARIUSZ OBCHODÓW ŚWIATOWEGO DNIA KSIĄŻKI
EDYCJA I, ROK 2011
Japonia – Kraj Kwitnącej Wiśni
Cele:
 zachęcanie do sięgania po literaturę popularnonaukową
 rozbudzanie czytelnictwa
 poznawanie tradycji i kultury innych krajów
 zachęcanie do pogłębiania własnej wiedzy
 pobudzanie twórczej aktywności
 pobudzanie chęci poznawania innych kultur
Środki dydaktyczne:
 prezentacje
 rzutnik
 sprzęt nagłaśniający
 stroje
 dekoracja
 nagrody
 dyplomy
Przygotowanie:


Przebieg:
I. Rozpoczęcie.
Przywitanie przez prowadzące wszystkich obecnych na obchodach Światowego Dnia Książki. Krótkie przedstawienie przebiegu imprezy i zaproszenie do wysłuchania i obejrzenia przedstawienia.
Prowadząca I i II – Koniciła – Dzień Dobry!
Prowadząca I – Witamy wszystkich zgromadzonych na obchodach Światowego Dnia Książki. W tym roku uroczystość przebiegać będzie pod hasłem: „Japonia –Kraj Kwitnącej Wiśni”, stąd nasze stroje i dekoracja sali.
Prowadząca II – Przygotowaliśmy dla was duuuużo atrakcji. Wyprawa do tego wspaniałego kraju rozpocznie się od pokazu multimedialnego, z którego poznamy ciekawe obyczaje Japończyków oraz ich narodowe sporty. Nauczymy się również kilku słów w języku japońskim, zobaczymy krótką inscenizację baśni japońskiej, a na deser coś miłego dla oka
i ucha – tradycyjny taniec japoński w wykonaniu dziewczynek z klas II.
Prowadząca I – Jooookososjo!
Prowadząca II – Zapraszamy na występ!

II. Prezentacja Japonia – Kraj Kwitnącej Wiśni.
Zapoznanie uczestników z kilkoma informacjami o Japonii. Wyświetlaniu prezentacji towarzyszą scenki wykonywane przez uczniów.
Prowadząca I – Widzę, że bardzo spodobała wam się prezentacja i występy naszych kolegów i koleżanek. Teraz jako ciekawostkę zapraszamy do wysłuchania piosenki misia, którego wszyscy bardzo dobrze znamy ale w troszeczkę innej wersji...
Wyświetlenie piosenki „Miś Uszatek” w języku japońskim.
Prowadząca II – Chyba każdy zgodzi się ze mną, że japoński to trudny język. Wiedzą o tym doskonale dziewczynki z klasy drugiej, które nauczą was kilku nazw zwierząt w tym języku.

III. Prezentacja słownik: nauka kilku słów po japońsku.
Prowadząca I – Skoro poznaliśmy już trochę Kraj Kwitnącej Wiśni i nauczyliśmy się paru słów po japońsku, to teraz zapraszamy na obejrzenie i wysłuchanie baśni japońskiej pt.: „Fudżi – san i Tsukuba – jama”.
IV. Przedstawienie baśni japońskiej (załącznik nr 1)

Prowadząca II – Myślę, że baśń się wam podobała i czegoś się z niej nauczyliście. A teraz zapraszam wszystkich na deser, czyli coś dla oka i ucha.

V. Taniec japoński
Prowadząca I – To już koniec naszej podróży po Japonii.
Prowadząca II – W przyszłym roku poznamy kolejny kraj. A tym czasem…
Prowadzące I i II – Sajonara! – Do widzenia!

VI. Zakończenie
Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego Japonia – Kraj Kwitnącej Wiśni, rozdanie nagród i dyplomów (załącznik nr 2). Podziękowanie za udział w obchodach Światowego Dnia Książki. Zapowiedzenie akcji „Podaruj książkę bibliotece”.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 667


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.