AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Kosecka, 2014-05-05
Zduńska Wola

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Z wizytą u Smoka Wawelskiego” - scenariusz zajęcia w przedszkolu

- n +

Temat zajęcia: „Z wizytą u Smoka Wawelskiego”

Cele ogólne:
- zapoznanie dzieci z legendą o Smoku Wawelskim
- wzbogacanie słownika dzieci o nowe wyrazy: szewczyk, król, zamek, rycerz
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
- utrwalanie podstawowych kolorów (żółty, zielony, czerwony, niebieski) oraz poznawanie nazw wybranych figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)

Cele operacyjne:
Dziecko:
- zna legendę o Smoku Wawelskim
- rozumie znaczenie nowopoznanych słów związanych z wysłuchaną legendą
- uważnie słucha tekstu przedstawionego przez nauczycielkę
- rozróżnia podstawowe kolory, nazywa je
- angażuje się w wspólnie podejmowane działania
- reaguje na sygnał dźwiękowy

Metody:
- słowna
- czynna
- percepcyjna
- działania dramowe

Środki dydaktyczne:
- legenda o Smoku Wawelskim
- sylwety głównych postaci: król, smok, szewczyk, rycerz
- tamburyno
- szarfy i krążki w czterech kolorach (żółty, zielony, czerwony, niebieski)
- wycięte z kolorowego papieru figury geometryczne (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
- klej

Przebieg zajęcia:
1. Słuchanie legendy o Smoku Wawelskim z wykorzystaniem teatrzyku kukiełkowego
2. Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanej legendy, zwrócenie uwagi na postacie dobre i złe występujące w legendzie.
- Kto występował w bajce?
- Jaki był smok?
- Czy wszystkie smoki są złe?
- Czy znacie jakiegoś dobrego smoka?
3. „Smoki do smoków” – zabawa ruchowa. Dzieci zaczarowane w smoki dobierają się parami. Nauczycielka podaje różne polecenia np. kolana do kolan, czoło do czoła, dłonie do dłoni itp. Na hasło „smoki do smoków” – szukamy sobie innego partnera.
4. „Smocze minki” – działania dramowe. Dziecko wchodzi w rolę: groźnego smoka, wesołego smoka, smutnego smoka.
5. „Jaskinia smoka” - zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci – smoki zakładają szarfy. Gdy dzieci usłyszą dźwięk tamburyna biegają po sali, na przerwę w muzyce gromadzą się przy krążku, który jest w takim kolorze, jak nałożona szarfa.

6. Komponowanie sylwety smoka z figur geometrycznych na kartce papieru. Ponieważ smok pękł na wiele kawałków, to dzieci składają go z wielu figur geometrycznych – praca indywidualna.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3825


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.