Katalog

Sylwia Buczek, 2014-05-05
Siedlce

Różne, Scenariusze

Stymulacja przedsionkowa, dotykowa, rozwijanie reakcji równoważnych, wzmacnianie mięśni posturalnych, stymulacja słuchowa, ćwiczenie koordynacji ruchowej.

- n +

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ


Temat: Stymulacja przedsionkowa, dotykowa, rozwijanie reakcji równoważnych, wzmacnianie mięśni posturalnych, stymulacja słuchowa, ćwiczenie koordynacji ruchowej.


Cele:
- Rozwijanie sprawności okoruchowej w zakresie ruchów niezależnych od ruchów głowy.
- Poprawa działania systemu dotykowego, propioceptywnego i przedsionkowego.
- Wzmacnianie antygrawitacyjnego wyprostu i zgięcia
- Rozwijanie różnicowania dotykowego
- Stymulacja słuchowa
- Ćwiczenie obustronnej koordynacji ruchowej

Przebieg zajęć.

1. Rozwój sprawności okoruchowej
- obserwowanie poruszającej się piłki w leżeniu na plecach.

Stymulacja systemu wzrokowego

2. Toczenie się:
- w beczce, przenoszenie i zakładanie „ringa” trzymanego oburącz lub raz w lewym raz w prawym ręku na pachołek.

Stymulacja systemu dotykowego, propiocepcji, planowania ruchu, wzmacnianie antygrawitacyjnego wyprostu, ćwiczenie koordynacji ruchowej.

3. Ćwiczenia w hamaku na jednym zaczepie, w leżeniu na brzuchu z jednoczesną stymulacją słuchową.
- na materacu leżą obrazki przedstawiające zwierzęta. Dziecko ma podać obrazek ze zwierzątkiem, którego dźwięki usłyszało.

Stymulacja systemu przedsionkowego, planowania ruchu, wzmacnianie napięcia mięśniowego, antygrawitacyjnego wyprostu, poprawa działania systemu proprioceptywnego, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, stymulacja słuchowa.

4. Tor przeszkód
• uczeń bierze piłki i idzie po desce równoważnej, przechodzą po różnych fakturach. Na końcu wkłada piłki do pudełka. Uczeń przechodzi na stojąco i na czworaka.

Ćwiczenie reakcji równoważnych, stymulacja systemu dotykowego, planowanie ruchu.

5. Ćwiczenia na platformie podwieszanej na dwóch zaczepach.
- w leżeniu na brzuchu próbuje sam się rozhuśtać trzymając się za sznurki
- w pozycji siedzącej zapina spinacze prawa ręką z lewej strony i odwrotnie.

Stymulacja systemu przedsionkowego, planowania ruchu, koordynacji wzrokowo – ruchowej, przekraczanie linii środkowej ciała, , ćwiczenie małej motoryki, antygrawitacyjnego wyprostu.

6. Jazda na deskorolce
- w pozycji siedzącej podciąganie się za linę i przewożenie obrazków do układanki (pojazdy)
- w pozycji siedzącej próba podciągania się za linę z zamkniętymi oczami.

Stymulacja systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, stabilizacja tułowia, planowania ruchu, ćwiczenie ruchów naprzemiennych, ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej.

7. Masaż ciała różnymi fakturami z jednoczesnym nazywaniem części ciała

Stymulacja dotykowa, kształtowanie schematu ciał.

8. Ćwiczenia na desce równoważnej
- w pozycji stojącej, kopanie piłki raz prawą raz lewą nogą zawieszonej na sznurku
- w pozycji stojącej uderzanie piłki drążkiem trzymanym oburącz

Stymulacja systemu przedsionkowego, ćw. reakcji równoważnych, planowania ruchu, koordynacji wzrokowo – ruchowej, obustronnej koordynacji ruchowej, stymulacja dotykowa.

9. Ćwiczenia na piłce
- przenoszenie ciężaru ciała na piłce w pozycji siedzącej, leżącej
- w pozycji leżącej trzymanie się za linę

Stymulacja systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, antygrawitacyjnego wyprostu, planowania ruchu, ćw. obustronnej koordynacji ruchowej, rozwijanie reakcji równoważnych, ćw. kokontrakcji.

10 Ćwiczenia na huśtawce T w pozycji siedzącej
• zabawa w zwalanie

Stymulacja systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, antygrawitacyjnego zgięcia.

11. Podziękowanie za prace na zajęciach - nagroda.



Opracowanie: mgr Sylwia Buczek

Wyświetleń: 1035


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.