Katalog

Marek Ostrowski, 2014-05-05
Lublin

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

- n +

Plan rozwoju zawodowego


mgr Marek Ostrowski



nauczyciel matematyki

ubiegający się o stopień
nauczyciela dyplomowanego

okres stażu:
(1 września 2011 – 31 maja 2014)









§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających
na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Poznanie procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju. Analiza dokumentów prawnych dotyczących awansu zawodowego.

Zapoznanie się z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych.

Autorefleksja – analiza mocnych i słabych stron mojej dotychczasowej pracy.

Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizacje planu awansu zawodowego.

Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego.

Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Wrzesień 2011







Cały okres stażu






Maj 2014 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.

Ułożenie Planu Rozwoju Zawodowego.


Zaświadczenia, świadectwa, opracowane materiały.
Teczka z dokumentacją zrealizowanych zadań.
Sprawozdanie.


Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
2 Stały udział w doskonaleniu zasad funkcjonowania
i organizacji zadań szkoły.
Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły. Opracowanie i wdrożenie na poziomie nauczyciela mianowanego: Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Planu Wychowawczego, Programów Profilaktycznych. Wrzesień 2011
i cały okres stażu
według potrzeb Wnioski.
Znajomość zawartości dokumentacji szkoły i umiejętność ich wykorzystania.
3 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu. Uczestnictwo w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych.

Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli matematyki- podwyższanie jakości pracy szkoły.

Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach. Cały okres stażu




Na bieżąco Zgodnie z rozporządzeniem.

Opis, analiza.
Zaświadczenie o ukończeniu kursów, szkoleń, warsztatów.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce.
4 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących edukacji matematycznej, nowych form i metod pracy.
Zakup książek z zakresu nauczania matematyki i pracy wychowawcy klasy.
Korzystanie z publikacji zamieszczonych w prasie i Internecie. Cały okres stażu Zestawienie bibliografii.
Recenzje, notatki.

Materiał zgromadzony w teczce.
5 Stałe wzbogacanie warsztatu pracy poprzez gromadzenie i wykorzystywanie zestawu pomocy dydaktycznych. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. Stworzenie i systematyczne poszerzanie własnej biblioteczki przedmiotowo-metodycznej zawierającej scenariusze, projekty, sprawdziany, testy, zestawy pomocy dydaktycznych, zakupione, wykonane samodzielnie lub otrzymane podczas licznych szkoleń i warsztatów.

Stosowanie różnych metod nauczania, wzrost atrakcyjności i efektywności procesu nauczania. Cały okres stażu



Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora.


Opracowane materiały
6 Tworzenie narzędzi do okresowego diagnozowania osiągnięć edukacyjnych i opracowywanie wyników oraz ocena skuteczności podejmowanych działań. Włączenie w proces edukacji testów na wejście i na zakończenie każdej klasy, badanie wyników nauczania.

Opracowanie programów i planów pracy.

Modyfikowanie sposobu uczenia, opracowywanie wniosków do dalszej pracy. Opis wprowadzonych zmian. Cały okres stażu



Na bieżąco Testy, badanie wyników, opis i analiza.

Zapisy w księdze protokołów.
7 Popularyzacja matematyki, objęcie opieką dydaktyczną uczniów szczególnie uzdolnionych oraz mających problemy w nauce. Praca z uczniami zdolnymi oraz zainteresowanymi pogłębianiem wiedzy z zakresu matematyki.
Organizacja konkursów szkolnych, środowiskowych, interdyscyplinarnych promujących szkołę i pracę ucznia.
Praca z uczniem słabym.
Przygotowanie uczniów i organizacja konkursów matematycznych szkolnych i międzyszkolnych. Według stałego harmonogramu cały okres stażu Dziennik zajęć.
Opis i analiza.


Dyplomy.

8 Wykonanie dodatkowych zadań przydzielonych przez Dyrektora Szkoły i Radę Rodziców. Planowanie i organizowanie pracy zespołu przedmiotowego na dany rok szkolny.
Analiza osiągnięć i stopnia realizacji założeń oraz formułowanie wniosków do dalszej pracy. Na bieżąco Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej.

9 Współpraca z rodzicami. Opracowanie materiałów, programów nauczania.
Opracowanie programu „Pedagogizacja rodziców” lub innego.
Organizowanie uroczystości, wycieczek, konkursów.
Według potrzeb Wpisy w dzienniku lekcyjnym.

Teczka wychowawcy.











§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Podniesienie kompetencji w stosowaniu technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Udział w różnych formach doskonalenia z zakresu technologii informacyjnej.

Komputerowe wypisywanie świadectw.

Łatwiejszy kontakt z uczniem i rodzicem (maile, skype) oraz innymi nauczycielami. Okres stażu

2 Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Tworzenie środków dydaktycznych (klasówki, testy, karty pracy, tematyczne zestawy zadań) oraz innych pomocy niezbędnych w pracy (zestawienia ocen na zebrania, sprawozdania, protokoły, opinie, arkusze diagnostyczne, rozliczenia wycieczek).

Prowadzenie zajęć i zebrań z wykorzystaniem technik multimedialnych.

Dokumentacja stażu, plany pracy i protokoły z zebrań z rodzicami.

Portale edukacyjne. Okres stażu Prezentacje.

Scenariusze, sprawdziany.



3 Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy i cennych informacji. Korzystanie z informacji internetowej
w celu zdobywania informacji i materiałów do zajęć edukacyjnych – z zakresu nauczania matematyki i pedagogiki. Okres stażu Wykaz stron internetowych.
4 Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego oraz pomocy dydaktycznych. Umieszczanie informacji na stronach szkoły nt. organizowanych konkursach, prezentowanie wyników konkursów.

Udostępnianie wybranych prac na portalach edukacyjnych (publikacje). Okres stażu Strona szkoły.


Potwierdzenia publikacji.











§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności
dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach
wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Udział w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych, prace w Zespole Wychowawczym. Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawców – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

Aktywny udział w komisjach szkolnych: matematyczno-przyrodniczej, zespołu wychowawczego. Na bieżąco

Według potrzeb Protokoły z prac komisji.
2 Praca na rzecz innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć pokazowych dla nauczycieli zainteresowanych.

Prowadzenie zajęć otwartych.

Udostępnianie swojego warsztatu pracy (pomoce dydaktyczne, gry dydaktyczne, testy, konkursy itp.). Cały okres stażu


Według potrzeb Potwierdzenia.


Scenariusze zajęć.
3 Wymiana doświadczeń i spostrzeżeń z nauczycielami tego samego przedmiotu. Obserwacja zajęć prowadzonych przez innego nauczyciela.

Udział w spotkaniach z metodykiem i konferencjach metodycznych.

Wymiana przygotowywanych materiałów dydaktycznych (klasówki, banki zadań tematycznych, sprawdziany, próbne testy, itp.) Raz w semestrze

Według potrzeb Potwierdzenia.

Protokoły.

§ 8 ust. 2 pkt.4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą,
pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych.
Tytuł: ”Rozwijamy logiczne myślenie” Prowadzenie kółka szachowego.

Praca z uczniem słabszym, pomoc w wyrównaniu braków edukacyjnych poprzez prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych.

Organizowanie pomocy koleżeńskiej. Na bieżąco.

Według potrzeb. Zdjęcia.
Dziennik zajęć.

Opis i analiza.

§ 8 ust. 2 pkt.4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Współorganizowanie imprez klasowych, szkolnych
i udział w uroczystościach środowiskowych zgodnie z harmonogramem uroczystości szkolnych i podejmowanych z własnej inicjatywy. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas uroczystości środowiskowych. Według możliwości i potrzeb Zdjęcia.

Podziękowania.
2 Realizacja programów i przedsięwzięć.

Współpraca z rodzicami. Udział w programach profilaktycznych.

Rzetelne wykonywanie powierzonych obowiązków wychowawcy.

Pozytywne oddziaływanie na wychowanków poprzez rozmowy, wycieczki, diagnozowanie problemów.

Prowadzenie wywiadówek, pedagogizacja rodziców, utrzymywanie kontaktów z rodzicami. Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
3 Przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty. Prowadzenie dodatkowych zajęć pomagających usystematyzować wiedzę przed sprawdzianem szóstoklasisty Rok szkolny 2012/2013 Dzienniki zajęć.


§ 8 ust. 2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Współpraca z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną. Zgłaszanie na konsultacje uczniów mających problemy w nauce i zachowaniu.

Opieka nad uczniami z dysfunkcjami.

Stosowanie się do zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Nauczanie indywidualne.
Okres stażu


Według potrzeb Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.







Dzienniki zajęć.
2 Działania w zakresie profilaktyki, promocji zdrowia. Pomoc w realizacji zadań związanych z propagowaniem zdrowego trybu życia.

Współpraca z pielęgniarką szkolną, pedagogiem
szkolnym

Organizowanie pogadanek, dyskusji, projekcji filmowych w ramach godziny z wychowawcą. Okres stażu Adnotacje w dzienniku lekcyjnym dotyczące współpracy z pedagogiem szkolnym, innymi osobami tego wymagającymi.
3 Postępowanie w sprawach nieletnich. Współpraca z policją.

Współpraca z kuratorem sądowym. Okres stażu

Według potrzeb Adnotacje w dzienniku lekcyjnym, opinie.
4 Podejmowanie wraz z uczniami zadań mających na celu pomoc ludziom w trudnej sytuacji materialnej. Zbiórki organizowane przez Samorząd Uczniowski, pomoc w organizowaniu akcji charytatywnych.

Współpraca ze Świetlicą Szkolną i Radą Rodziców. Okres stażu


Według potrzeb Potwierdzenie Dyrektora Szkoły
5 Współpraca z Radą Rodziców i współorganizowanie Święta Szkoły oraz Zabawy Choinkowej. Pomoc w organizacji festynów, zabaw, przygotowywanie konkursów, nagród itp. Luty, czerwiec 2012 - 2014
Potwierdzenie Dyrektora Szkoły






§ 8 ust. 2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki,
typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


Lp. Zadania szczegółowe Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania
1 Umiejętne rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Przeprowadzenie cyklu lekcji wychowawczych mających na celu:
- uważną obserwację uczniów,
- poznawanie środowiska domowego uczniów,
- motywowanie uczniów, wpływanie na podwyższenie ich samooceny oraz wspieranie samodzielności,
- integrację uczniów wraz z ich rodzicami ze szkołą,
- przeciwdziałanie wulgaryzmom, nałogom, agresji, dewastacji szkoły, niskiej motywacji, poprawę relacji między wychowankami i nauczycielami. Okres stażu

Wg potrzeb Tematyka godzin wychowawczych.
2 Analiza przypadku, rozpoznanie i rozwiązanie dwóch odrębnych problemów. Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych.

Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Okres stażu

Opis i analiza dwóch przypadków.




Wyświetleń: 662


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.