AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Karolina Pielucha, 2014-05-05
Kaźmierz

Edukacja regionalna, Scenariusze

POZNAJMY POLSKĘ Z KRASNALEM HAŁABAŁĄ - scenariusz zajęć dla dzieci 5,6-letnich

- n +

Cele ogólne
Utrwalenie zgromadzonych informacji na temat Polski.
Doskonalenie umiejętności liczenia.
Rozwijanie dziecięcej wyobraźni.
Doskonalenie sprawności manualnej.


Cele szczegółowe

Dziecko:
- nazwie miasta Polski – Poznań, Warszawa, Kraków
- wskaże na mapie określone miasta
- rozpozna miasta na podstawie herbów,
- rozpozna miejsca na podstawie odgłosów otoczenia,
- złoży flagę Polski z kolorowych kartoników,
- rozwiąże zadania i zagadki związane z miastami Polski,
- dostosuje ruch do określonej muzyki (marsz, podskoki, bieg),
- wykona kartkę pocztową wg własnego pomysłu,


Materiały pomocnicze: pacynka - wiewiórka, tablica magnetyczna z konturem Polski, magnesy, torba z ilustracjami ,nagraniami na płycie CD, serduszka z cyframi,dzwonki dla dzieci, prostokąty białe i czerwone, karta pracy „Pocztówka dla Hałabały” –wzór do zaprojektowania przez dzieci, materiały ozdobne z kolorowego papieru, klej.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Zabawa integracyjna - taniec „Dzień dobry” (wg metody KLANZY)

2. Zabawa dydaktyczna „Wiewiórka Ruda Kitka i jej plan podróży” – rozmowa z pacynką - wprowadzenie do tematu zajęć.

"Krasnal Hałabała ukrył w torbie zdjęcia, odgłosy z różnych miejsc - Wiewiórka musi je odnaleźć i zaznaczyć na mapie serduszkiem. To będzie jej plan podróży. Dzieci mają jej w tym pomóc"

Nauczyciel wprowadza dzieci do tematyki zajęć, prosi o określenie barw narodowych i ich znaczenia, prezentuje torbę podróżną w której znajdują się zadania od Krasnala Hałabały dla Wiewiórki.

3. Odgadywanie nazw miejsc na podstawie wskazówek od Krasnala Hałabały, zaznaczanie miejsc serduszkami z cyframi.

 Serduszko 1: Szamotuły – odkrycie herbu miejscowości, wskazanie na mapie, nazwanie rzeki, która przepływa przez miejscowość.

 Serduszko 2: Poznań – odkrycie herbu miejscowości, nawiązanie do legendy o „Koziołkach poznańskich”.

 Serduszko 3: Warszawa – odnalezienie herbu stolicy.

 Zabawa ruchowa „Flagi” - dzieci otrzymują prostokąty w kolorze białym i czerwonym, poruszają się przy akompaniamencie muzycznym (bieg, marsz, podskoki), kiedy muzyka cichnie tworzą w parach flagi z papierowych prostokątów.

 Serduszko 4: Kraków – słuchanie Hejnału z Wieży Mariackiej – nawiązanie do legendy pt "Hejnał Mariacki", odnalezienie herbu miejscowości.

 Serduszko 5: Tatry – góry - słuchanie muzyki góralskiej, dokonanie wyboru właściwej ilustracji przedstawiającej strój góralski.

 Zabawa ruchowa doskonaląca spostrzegawczość "Na hali" - dzieci otrzymują dzwonki, kiedy nauczyciel (w roli bacy)zamyka oczy dzieci naśladują ruch i odgłosy owiec (wymachują dzwoneczkami, naśladują odgłosy owiec), kiedy otwiera oczy wszystkie owce zasypiają.

4. Podsumowanie planu podróży Wiewiórki, liczenie i określenie nazw miejsc, które ma odwiedzić, określenie celu jej podróży, ostatniego miejsca, które zaznaczone zostało na mapie - TATRY.

6. Praca indywidualne - wykonanie pracy pt. "Kartka pocztowa z Tatr dla Hałabały" w wykorzystaniem kolorowego papieru, kleju, kredek i innych materiałów plastycznych wg wyboru dzieci

7. Wykonanie wystawy powstałych prac.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 669


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.