Katalog

Karolina Olczak, 2014-05-05
Częstochowa

Zawodowe, Sprawdziany i testy

Sprawdzian - c++ podstawy

- n +

1. Wynikiem działania "Preprocesora " jest :
a) tekst wyjściowy po przetworzeniu podlegający następnie kompilacji
b) tekst wejściowy po przetworzeniu podlegający następnie kompilacji
c) tekst wejściowy po kompilacji podlegający zapisowi do pliku
d) tekst wyjściowy po kompilacji podlegający zapisowi do pliku
2. Dyrektywa #include:
a) włącza tekst innego pliku źródłowego w miejscu jej wystąpienia w pliku wynikowym
b) wyłącza tekst innego pliku źródłowego w miejscu jej wystąpienia w pliku podlegającym aktualnie przetwarzaniu
c) blokuje tekst innego pliku źródłowego w miejscu jej wystąpienia w pliku podlegającym
aktualnie przetwarzaniu
d) włącza tekst innego pliku źródłowego w miejscu jej wystąpienia w pliku podlegającym aktualnie
przetwarzaniu.
3. Zmienna char przechowuje:
a) litery, cyfry, znaki interpunkcyjne,
b) wartości logiczne true/false (prawda/fałsz),
c) przydział miejsca w pamięci dla zmiennej,
d ) dane typu void.
4. const to klasa zmiennych:
a) stała - nie można zmieniać wartości raz nadanej,
b) zmienna w momencie uruchomienia programu otrzymuje stałe miejsce w pamięci,
c) gdzie przydział miejsca w pamięci dla zmiennej następuje dynamicznie,
d) oznaczającą zmienną, z której mogą korzystać także inne procesy.
5. Komentarze to tekst w kodzie źródłowym:
a) który podlega kompilacji,
b) który nie podlega kompilacji,
c) który podlega kompilacji warunkowo,
d) podlega kompilacji tymczasowej,
6. Operatory arytmetyczne to:
a) ........................................
b) .......................................
c) .......................................
d).......................................
e) ......................................
7. Pliki możemy dołączać do naszego programu na dwa sposoby :
a) #include ,
b) #include "moj.h",
c) #include ,
b) #include 'moj.h',
8. Podstawowa instrukcja warunkowa wygląda tak:






9. Deklaracja unsigned x jest:
a) deklaracją zmiennej typu całkowitego,
b) deklaracją zmiennej typu rzeczywistego,
c) deklaracją zmiennej typu wskaźnikowego.
d) deklaracją zmiennej typu całkowitego bez znaku.
10. Napisz kod pętli for wypisujący na konsoli 5 razy napis „informatyka” jeden pod drugim:




11. Napisz deklarację zmiennej znak typu znakowego i inicjalizuj ją znakiem małpki.



12. Popraw 4 błędy w kodzie:
...
flat a;
a=2.5
cout<<”liczba a wynosi: < system(”pause”);
13. Podaj wartości zmiennych int x=1, y=2 po wykonaniu następującego fragmentu programu:
if (x>1)
if (++y < 3)
{ x =7; y = 8; }
else
{ x = 2; y=3; }
Odpowiedź:
x=
y=
14. Na podstawie podanego fragmentu programu napisz, jakie są wyniki jego działania:
for (int i=1; i<5; i++)
for (int j= 1; j<3;j++)
cout<<”$”;
Odpowiedź:
Wyświetleń: 1129


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.