Katalog Tomasz Radomiak, 2014-04-30 Szczecin Wychowanie fizyczne, Plany wynikowe WYCHOWANIE FIZYCZNE - Plan wynikowy - piłka siatkowa - I klasa ZSZPLAN WYNIKOWY - PIŁKA SIATKOWA - I KLASA ZSZ TEMATY ZAJĘĆ 1. Nauka zastawienia grupowego – blok podwójny. 2. Doskonalenie wystawy piłki do ataku. 3. Nauka odbić sytuacyjnych: odbicie od siatki, nogą, po bloku. 4. Zapoznanie z przepisami gry w piłkę siatkową. 5. Zapoznanie z systemami rozgrywek i sygnalizacją sędziowską. 6. Poznanie elementów takt-tech. nowoczesnej siatkówki: zagrywka szybująca, zagrywka z wyskoku, wystawa z wyskoku. 7. Doskonalenie poznanych elementów technicznych w grze szkolnej, w małych grach i fragmentach gry. 8. Turniej trójek siatkarskich. UMIEJĘTNOŚCI Uczeń: - potrafi wykonać blok podwójny z miejsca - potrafi nagrać piłkę w przód na lewy i prawy atak - potrafi ustawić się odpowiednio oraz odbić piłkę od siatki, nogą, po bloku - zna podstawowe przepisy gry - podejmuje próby sędziowania, współpracując z nauczycielem - potrafi wykonać poznane elementy - potrafi zastosować w grze szkolnej poznane elementy techniki SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA Uczeń kształtuje sprawność motoryczną: # szybkość – szybkie starty, szybkie wykonywanie zadań na sygnał, różne formy sztafet z elementami współzawodnictwa indywidualnego i zespołowego # skoczność – skoki dosiężne, pojedyncze i dwójkami, zabawy i gry skocznościowe # zwinność – odbicia piłki z utrudnieniem dodatkowym (obroty, skłony, przysiady, podpory, przewroty), odbicia w przysiadzie, wypadzie, w klęku i leżeniu # wytrzymałość – intensywne wykonywanie ćwiczeń w określonym czasie WIADOMOŚCI Uczeń: - zna przepisy gry dotyczące: ustawienia przy odbiorze zagrywki pola atak i obrony - zna znaczenie sprawności motorycznej człowieka ogólnej i specjalnej w różnych formach aktywności ruchowej (utylitarnej, rekreacyjnej, sportowej i innych) USAMODZIELNIENIE Uczeń: - wdraża się do współpracy w zespole szóstkowym - motywuje się do podnoszenia własnej sprawności i stałej aktywności ruchowej - dokonuje samokontroli i samooceny realizacji zadań ruchowych zespołowych we fragmentach gry Wyświetleń: 367
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |