AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Tomasz Radomiak, 2014-04-30
Szczecin

Wychowanie fizyczne, Plany wynikowe

WYCHOWANIE FIZYCZNE - Plan wynikowy - piłka siatkowa - I klasa ZSZ

- n +

PLAN WYNIKOWY - PIŁKA SIATKOWA - I KLASA ZSZ

TEMATY ZAJĘĆ

1. Nauka zastawienia grupowego – blok podwójny.

2. Doskonalenie wystawy piłki do ataku.

3. Nauka odbić sytuacyjnych: odbicie od siatki, nogą, po bloku.

4. Zapoznanie z przepisami gry w piłkę siatkową.

5. Zapoznanie z systemami rozgrywek i sygnalizacją sędziowską.

6. Poznanie elementów takt-tech. nowoczesnej siatkówki: zagrywka szybująca, zagrywka z wyskoku, wystawa z wyskoku.

7. Doskonalenie poznanych elementów technicznych w grze szkolnej, w małych grach i fragmentach gry.

8. Turniej trójek siatkarskich.

UMIEJĘTNOŚCI

Uczeń:
- potrafi wykonać blok podwójny z miejsca

- potrafi nagrać piłkę w przód na lewy i prawy atak

- potrafi ustawić się odpowiednio oraz odbić piłkę od siatki, nogą, po bloku

- zna podstawowe przepisy gry

- podejmuje próby sędziowania, współpracując z nauczycielem

- potrafi wykonać poznane elementy

- potrafi zastosować w grze szkolnej poznane elementy techniki

SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA

Uczeń kształtuje sprawność motoryczną:

# szybkość – szybkie starty, szybkie wykonywanie zadań na sygnał, różne formy sztafet z elementami współzawodnictwa indywidualnego i zespołowego

# skoczność – skoki dosiężne, pojedyncze i dwójkami, zabawy i gry skocznościowe

# zwinność – odbicia piłki z utrudnieniem dodatkowym (obroty, skłony, przysiady, podpory, przewroty), odbicia w przysiadzie, wypadzie, w klęku i leżeniu

# wytrzymałość – intensywne wykonywanie ćwiczeń w określonym czasie

WIADOMOŚCI

Uczeń:

- zna przepisy gry dotyczące:
 ustawienia przy odbiorze zagrywki
 pola atak i obrony

- zna znaczenie sprawności motorycznej człowieka ogólnej i specjalnej w różnych formach aktywności ruchowej (utylitarnej, rekreacyjnej, sportowej i innych)

USAMODZIELNIENIE

Uczeń:

- wdraża się do współpracy w zespole szóstkowym

- motywuje się do podnoszenia własnej sprawności i stałej aktywności ruchowej

- dokonuje samokontroli i samooceny realizacji zadań ruchowych zespołowych we fragmentach gry
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 367


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.