Katalog

Jowita Dwornicka, 2014-04-29
lubin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Jak sobie radzić ze złością

- n +

Grupa wiekowa: 5,6-latki
Prowadząca: mgr Jowita Dwornicka

Temat: Jak radzić sobie ze złością.

Cele:
● uświadomienie dzieciom tego, że odczuwając złość nie wolno krzywdzić innych
● wskazywanie sposobów wyrażania złości, które nie szkodzą innym
● zapobieganie agresji wśród dzieci

Cele operacyjny:
● zna sposoby wyrażania złości
● wie, że niezależnie od sytuacji nie wolno bić innych dzieci
● rozmawia na temat własnych uczuć

Formy:
● indywidualna
● grupowa

Metody:
● oparta na słowie: bajka, rozmowa
● oparta na działaniu: samodzielne rozwiązywanie zadań

Środki dydaktyczne: kartki papieru, kredki, skakanki powiązane ze sobą


Przebieg zajęć:

Część I
1. Przywitanie z rymowanką: „Witam rączki, witam lewą, witam prawą, witam obie. Brawo! Brawo”
2. Zabawa: „Przedstaw gestem jak się dzisiaj czujesz” – dzieci kolejno pokazują – pozostali zgadują.

Część II
1. Omówienie jak się czuły poszczególne osoby podczas poprzedniego ćwiczenia – jakie nastroje, uczucia dominowały w grupie, jak lubimy, a jak nie lubimy się czuć.
2. Przeczytanie bajki „Magiczna sieć”
3. Rozmowa na temat bajki – wymienianie bohaterów, opisywanie przez dzieci ich przygód, odpowiedź na pytanie co pani poradziła Protkowi w sytuacjach, w których odczuwa złość.
4. Rysowanie przez dzieci na jednej kartce złości, na drugiej, na drugiej radości.
5. Prezentacja rysunków – dzieci siedzą w kole na dywanie pokazują swoje rysunki, zgadują, który co przedstawia. Nauczyciel prosi, aby każdy wybrał ze swoich prac tę, którą przedstawia uczucie, które dziecko woli odczuwać, a drugą kartkę zniszczył (podarł, pogniótł). Następnie mówi, że teraz zostały nam w grupie już same przyjemne uczucia – prace zostają wywieszone na tablicy.
6. Zabawa ruchowa: „Pajęczyna” – nauczyciel prosi dzieci żeby wstały: delikatnie oplątuje całą grupę siecią skakanek. Prosi, żeby dzieci oswobodziły się z niej, tak żeby nikogo nie szarpać.
7. Wykonanie przez dzieci pajączków z bibuły – składanie „poduszeczek”, doklejanie nóżek i oczu. Odgrywanie scenek z ich udziałem – nauczyciel i chętne dziecko. Pajączek nauczyciela prowokuje do złości pajączka dziecka. Omówienie każdej ze scenek przez całą grupę. Po zakończonej zabawie nauczyciel wiesza pajączki w widocznym miejscu Sali, mówiąc, że będą wszystkim przypominały co powinniśmy robić gdy jesteśmy źli.
8. Wymienianie przez dzieci sposobów radzenia sobie ze złością.
9. Zabawa z elementami ruchu: Wszystko robimy razem: dzieci trzymają się pod ręce stojąc w kole i wykonują polecenia nauczyciela:
- usiądźcie razem
- wstańcie
- przejdźcie 7 kroków w prawą stronę
- podskoczcie 5 razy itd.
10. Wypowiedzi dzieci co im się podobało w zajęciach, a co nie.



Wyświetleń: 615


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.