Katalog Anna Kłosińska, 2014-04-28 Żary Zajęcia przedszkolne, Konspekty Dzień SłońcaGrupa: 3,4,5,6latki Miejsce: sale przedszkolne Data: 14. 03. 2014 Temat zajęć: „Dzień Słońca” Cele: - utrwalenie umiejętności rozpoznawania koloru żółtego. - rozwijanie intencji twórczej poprzez improwizację ruchową i słowną. - rozwijanie wyobraźni poprzez stworzenie ofert edukacyjnych metodą zadaniową - poszerzenie wiedzy dzieci o energii cieplnej słońca - doskonalenie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek - dokonywanie prób mieszania kolorów podczas zabawy badawczej Środki dydaktyczne: - balony żółte, kwiatki żółte, kreda, brystol, farby, wycinanki, nożyczki, list słoneczka do przedszkolaków, sześć kopert z zadaniami, zagadki + ilustracje, czekolada, talerzyk, ilustracje do opowiadania, żółte przedmioty z sali, słoik z wodą, farba żółta i niebieska, tamburyno lub ulubiona piosenka dzieci, Metody: słowna, praktyczna, oglądowa, zadaniowa, badawcza Formy: grupowa, indywidualna Przebieg zajęć: 1. Zrobienie słoneczek z papieru, z kubeczków po jogurcie. 2. Schowanie w salach każdej z grup po 6 kopert z zadaniami, w takich miejscach, aby dzieci mogły je odnaleźć. 2. Poinformowanie dzieci o znalezionym do nich liście. „Jak myślicie, od kogo ten list?” Przeczytanie listu od słoneczka. 3. Odszukiwanie kopert po kolei i wykonywanie zadań: KOPERTA I „Brawo moje kochane przedszkolaki! Odnalazłyście pierwszą kopertę. Wiecie już że ja słoneczko mam w sobie mnóstwo ciepła które nazywamy energią... Dzięki mnie rosną roślinki, potrafię także ogrzać wodę, ziemię, was, a nawet stopić czekoladę! Nie wierzycie?! Połóżcie na talerzyku kilka kawałków czekolady i wystawcie je blisko okna tak, abym mógł ją stopić swymi ciepłymi promieniami... A wy w tym czasie poszukajcie drugiej koperty, powodzenia!” KOPERTA II „Gratuluje! Przed wami kolejne zadanie! Posłuchajcie teraz krótkiego opowiadania o kapryśnej królewnie.... „Dawno, dawno temu, za górami, za lasami znajdowała się kolorowa kraina, którą rządził stary, mądry król. Miał on córkę – śliczną królewnę. Królewna ta była jednak bardzo kapryśna- ciągle zmieniała kolorowe suknie i mimo, że miała ich niezliczoną ilość, ciągle marudziła i chodziła niezadowolona. Martwiło to króla, aż pewnego razu wydał rozkaz, aby wszystko w jego królestwie stało się żółte, a jego córka ma nosić tylko żółte sukienki. I jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki- przez kraj zaczęła płynąć żółta rzeka, po rzece pływały żółte łódeczki, na brzegu wyrosły żółte kwiaty, a w powietrzu fruwały żółte motylki i ptaki. Także i sukienki królewny zrobiły się żółte.” W królestwie kapryśnej królewny wszystko zmieniło kolor na żółty (ja słoneczko też jestem żółte) a czy w waszej sali są jakieś przedmioty w których schowała się żółta barwa? Poszukajcie ich, usiądźcie wspólnie w kole i nazwijcie każdy przyniesiony lub wskazany przedmiot. KOPERTA III „To już trzecia koperta kochane dzieciaki A w niej dla was ciekawe zagadki.... Kiedy je wszystkie dobrze rozwiążecie I właściwy obrazek dopasujecie, to Kolejnej- czwartej koperty zacząć szukać możecie...” KOPERTA IV Uwielbiam swój piękny, ciepły żółty kolor... wy też lubicie żółtą barwę? A wiecie ze ma ona magiczną moc zmieniania innych kolorów? Posłuchajcie co stało się pewnego dnia w królestwie kapryśnej królewny.... „Jak pewnie dobrze pamiętacie, żółta barwa pomalowała w królestwie nie tylko słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów, ale i cegły, jabłka, wiśnie, niebo i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie w żółci, jednak królewna znowu zaczęła narzekać i poprosiła króla, by uczynił ich świat w pełni niebieski. Król czuł się bezsilny, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wylała się na żółtą rzekę.... Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się stworzyły nowy kolor...” Wiecie jaki? Sprawdźcie sami! Do słoika z wodą dodajcie trochę kropli żółtej farby a następnie trochę niebieskiej i wymieszajcie je. Jaki powstał kolor? KOPERTA V Teraz troszkę się poruszamy a później ostatniej koperty poszukamy.... [bieg swobodny po sali przy tamburynie lub muzyce, kiedy muzyka ucichnie nauczyciel zamienia dzieci przy pomocy magicznych słów:] 1. Czarowanie bajbajanie – niech się każdy żółtą pszczółką stanie... 2. Czarowanie bajbajanie – niech się każdy żółtym motylkiem stanie.... 3. Czarowanie bajbajanie – niech każdy zrobi minę, taką gdy je kwaśną cytrynę... 4. Czarowanie bajbajanie – niech się każdy żółtym ptaszkiem stanie... 5. Czarowanie bajbajanie –niech każdy urośnie jak żółty tulipan w wiośnie... KOPERTA VI To już koniec moich zadań Doceniam ogromną siłę waszych starań Na pamiątkę naszego ciepłego spotkania Narysujcie mój żółty portret. A w nagrodę posmakujcie, przyniesione przez was żółte owoce, bo mają one niezwykle zdrowotne moce! I pamiętajcie drogie przedszkolaki! Aby słoneczko uśmiechało się miło Musicie być grzeczne- Wtedy zawsze będzie dla was pięknie świeciło! 4. Korowód ulicami miasta. 5. Puszczenie w niebo słońca przymocowanymi balonami z helem. 5. Na placu przedszkolnym konkurs plastyczny malowanie farbami na papierze szarym i żółtą kreda po betonie. 6. Wręczenie dyplomów. Wyświetleń: 708
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |