AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Oczeretko, 2014-04-22
Kolbuszowa

Język angielski, Konspekty

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej

I. Założenia ogólne.

1. Data: 28.11.2013
2. Poziom: klasa V
3. Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut
4. Temat: DVD Club: Slow food. (Lekcja z DVD: Powolne jedzenie)
5. Cele lekcji:
Cele ogólne:
• Zaprezentowanie uczniom idei zdrowego odżywiania się
• Wprowadzenie nowej leksyki
• Doskonalenie sprawności rozumienia ze słuchu
• Doskonalenie sprawności pisania
Cele szczegółowe:
• Uczeń zna różnicę pomiędzy zdrowym, a niezdrowym jedzeniem
• Uczeń potrafi określić co to jest „slow food” i czym się różni od „Fast food”
• Uczeń potrafi wymienić produkty żywnościowe, które są zdrowe
• Uczeń potrafi wymienić produkty żywnościowe, które szkodzą naszemu zdrowiu
• Uczeń zna słownictwo dotyczące smaków oraz związane z przygotowywaniem pokarmów
• Uczeń potrafi wymienić produkty żywnościowe charakterystyczne dla włoskiej kuchni
• Uczeń potrafi uzupełnić luki w zdaniu na podstawie obejrzanego filmu DVD
• Uczeń potrafi uzupełnić luki w zdaniu na podstawie usłyszanego tekstu
• Uczeń potrafi określić czy zdanie jest prawdziwe cz fałszywe na podstawie oglądanego filmu
• Uczeń potrafi wybrać właściwą odpowiedź na podstawie usłyszanego tekstu
• Uczeń potrafi napisać składniki na zdrowe danie
6. Metoda: komunikacyjna, aktywna
7. Techniki pracy:
• „burza mózgów”
• Przegląd materiału , Canning
• Oglądanie filmu i słuchanie dialogu
• Wybieranie właściwego zdania na podstawie tekstu
• Uzupełnianie luk w tekście
• Podpisywanie obrazków
• Układanie listy produktów potrzebnych do przygotowania dania
8. Formy pracy:
• Praca całą klasą
• Praca indywidualna
• Praca w parach
• Praca w grupach
9. Środki i pomoce dydaktyczne
• Podręcznik i zeszyt ćwiczeń World Explorer 2
• Film na DVD

II. Przebieg lekcji

1. Czynności wstępne:
• Powitanie klasy
• Sprawdzenie obecności
• Rozgrzewka językowa: aktywizacja uczniów metodą „burza mózgów”
Nauczyciel dzieli klasę na 2 grupy, w ciągu 2 minut jedna grupa zapisuje znane im vegetables (warzywa) a druga fruit (owoce).


2. Prezentacja nowego materiału
N: Open your books page 50. Look at the photo. What can you see?
Nauczyciel pyta uczniów do jakiego kraju udamy się tym razem i o czym będziemy oglądać film. Nauczyciel pyta uczniów jakie jest słowo przeciwstawne do słowa „slow” i czym się różni „slow food” od „fast food”, które jest dobre dla naszego zdrowia , które szkodliwe i dlaczego.
Nauczyciel prosi jednego z uczniów aby odczytał nowe słownictwo wraz z polskim znaczeniem.
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na pytania zawarte w Before you watch, uczniowie odpowiadają na pytania.
Nauczyciel odtwarza nagrany na DVD film.


3. Praca nad nowym materiałem.
Po obejrzeniu filmu nauczyciel pyta uczniów jakie motto przewodzi mieszkańcom miasteczka (live slowly) i dlaczego.
Nauczyciel odtwarza nagranie po raz drugi, uczniowie oglądając wykonują ćwiczenie 3. Nauczyciel sprawdza poprawność jego wykonania pytając ochotników.
Nauczyciel odtwarza film po raz trzeci uczniowie wykonują ćwiczenie 4. Nauczyciel sprawdza pytając ochotników.
Uczniowie po obejrzeniu filmu wykonują ćwiczenie 5, nauczyciel pyta uczniów.


4. Ćwiczenia utrwalające
Nauczyciel dzieli uczniów na grupy po trzy lub cztery osoby, uczniowie wybierają sobie jedno danie w tajemnicy przed innymi grupami i zapisują produkty potrzebne im do przygotowanie tego dania. Nauczyciel monitoruje pracę uczniów, ewentualnie podpowiadając trudniejsze słownictwo. Następnie uczniowie odczytują składniki a pozostałe grupy mają za zadanie odgadnąć co to jest za danie.


5. Zadanie i objaśnienie pracy domowej.
Str. 51 ćw. Fun time
Nauczyciel wyjaśnia na czym polega praca domowa.
Nauczyciel dziękuje uczniom za pracę na lekcji i wyróżnia szczególnie aktywnych uczniów oceną.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1364


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.