Katalog Dorota Sarad, 2014-04-07 Pilzno Wychowanie fizyczne, WSO przedmiotowy system ocenianiaPRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLAS IV- VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DOBRKOWIE Opracowała mgr Dorota Sarad SPRAWNOŚĆ: gimnastyka, gry zespołowe, LA, sprawności ogólnej UMIEJĘTNOŚĆ: stosowanie tych sprawności w działaniach i zabawach z rówieśnikami WIADOOŚCI I AKTYWNOŚĆ: wiedza z przepisów gier i zabaw, wiedza o ochronie środowiska, higiena osobista, podstawowe zasady troski o zdrowie, postawę, zasady bezpieczeństwa, współpracy, aktywność – udział w lekcji, przygotowanie do lekcji, pełnienie roli sędziego w czasie lekcji, udział w zawodach troska o rozwój sprawności i zdrowie. Formy : ustne, obserwacja, pokaz, test Częstotliwość: oceny bieżące (zaplanowane i niezaplanowane wynikające z przebiegu lekcji Narzędzia: - testy sprawnościowe - praca samodzielna (klasy od V wzwyż) wykonywanie zadań ruchowych, przygotowanie sprzętu do ćwiczeń. - zeszyt kontrolny nauczyciela: nauczyciel odnotowuje wszystkie postępy osiągnięcia i pracę uczniów na lekcji - test wiadomości Sposoby informacji uczniów, rodziców o wynikach pracy na lekcji: - wywiadówki, konsultacje z rodzicami - semestralne i końcoworoczne oceny w dzienniku (wystawiane zgodnie ze statutem szkoły) SKALA OCEN: 1- niedostateczny 2- dopuszczający 3- dostateczny 4- dobry 5- bardzo dobry 6- celujący PRZEDMIOT OCENY: Podstawą oceny jest wysiłek włożony przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć. BĘDĄ OCENIANE: 1. Sumienne i staranne wywiązywanie się z obowiązków wynikających z przedmiotu. 2. Zaangażowanie w przebieg lekcji i przygotowanie się do zajęć. 3. Stosunek do partnera i przeciwnika. 4. Stosunek do własnego ciała. 5. Aktywność fizyczna.( trzy (+) dają ocenę bardzo dobrą) 6. Postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami. 7. Osiągnięte wyniki w sportach wymiernych, dokładność wykonania zadań i poziom zdobytej wiedzy. KRYTERIA WYSTAWIANIA OCEN SEMESTRALNYCH I KOŃCOWOROCZNYCH. Ocenę celującą może otrzymać uczeń: Opanował wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania z przedmiotu w danej klasie, Samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów, teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania, Proponuje nietypowe rozwiązania, Osiąga sukcesy w zawodach sportowych (uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych), Umiejętności ruchowe wykonuje bardzo dobrze i stosuje w praktyce (np. podczas gier zespołowych), Czynnie pomaga nauczycielowi (np. sędziowanie , rozgrzewka), Zawsze jest przygotowany do lekcji(strój), Aktywnie uczestniczy w lekcji, Wykazuje znaczny postęp w sprawności fizycznej, Zawsze kieruje się zasadą „fair play” Ocenę bardzo dobrą może otrzymać uczeń, który: Prezentuje umiejętności ruchowe na poziomie bardzo dobrym, Ćwiczenia wykazuje właściwą techniką, pewnie, w odpowiednim tempie, dokładnie, Na lekcjach jest koleżeński, zdyscyplinowany, ambitny, Potrafi wykorzystać posiadane wiadomości w praktyce, Systematycznie i aktywnie uczestniczy w lekcji, Posługuje się właściwą terminologią ćwiczeń, Przygotowany jest do lekcji, Potrafi przeprowadzić rozgrzewkę Systematycznie doskonali swoją sprawność motoryczną i wykazuje je w praktycznym działaniu, Jego postawa, zaangażowanie nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, Bierze aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych Ocenę dobrą może otrzymać uczeń, który: Systematycznie i aktywnie uczestniczy w lekcji, Dba o swoją sprawność fizyczną i stara się ją rozwijać, Potrafi prowadzić kilka ćwiczeń kształtujących i korekcyjnych, Posiada podstawowe wiadomości określone w programem, Wykazuje stały poziom aktywności ruchowej, W pełni nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania, Poprawnie stosuje nazewnictwo ćwiczeń, wykonuje tylko typowe zadania praktyczne, Jego postawa i stosunek do kultury fizycznej nie budzą większych zastrzeżeń, Ocenę dostateczną może otrzymać uczeń, który: Opanował wiadomości i umiejętności na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w minimum programowym – wykazuje braki w wiadomościach, Wykonuje typowe zadania praktyczne o średnim stopniu trudności, Wykazuje się zbyt małą aktywnością na lekcji, W niewielkim stopniu dąży do rozwijania swoich własnych uzdolnień, Wykazuje małe postępy w usprawnianiu, Dysponuje przeciętną sprawnością motoryczną, Ćwiczenia wykonuje niepewnie z większymi błędami technicznymi Ocenę dopuszczającą może otrzymać uczeń, który: Ma bardo duże braki w zakresie wiadomości i umiejętności, Wykonuje tylko typowe ćwiczenia o niewielkim stopniu trudności, Bardzo często nie ćwiczy, nie ma stroju, Nie wykazuje żadnego zaangażowania, Wykazuje brak nawyków higienicznych, Ma niechętny stosunek do zajęć, Nie jest pilny i wykazuje bardzo nikłe postępy w usprawnianiu fizycznym, Unika zajęć pozalekcyjnych Ocenę niedostateczną może otrzymać uczeń, który: Nie wykonuje nawet najprostszych ćwiczeń, Nie przygotowuje się do lekcji w sposób ciągły, Nie ma chęci współpracy z nauczycielem, Jest daleki od spełnienia wymagań stawianych przez program, Odmawia udziału w zajęciach pozalekcyjnych w zakresie kultury fizycznej, Ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnianiu, Charakteryzuje się praktyczną niewiedzą w zakresie wychowania fizycznego i sportu Wyświetleń: 455
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |