Katalog

Dorota Sarad, 2014-04-07
Pilzno

Wychowanie fizyczne, WSO

przedmiotowy system oceniania

- n +

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLAS IV- VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DOBRKOWIE

Opracowała mgr Dorota Sarad

SPRAWNOŚĆ: gimnastyka, gry zespołowe, LA, sprawności ogólnej
UMIEJĘTNOŚĆ: stosowanie tych sprawności w działaniach i zabawach z rówieśnikami
WIADOOŚCI I AKTYWNOŚĆ: wiedza z przepisów gier i zabaw, wiedza o ochronie środowiska, higiena osobista, podstawowe zasady troski o zdrowie, postawę, zasady bezpieczeństwa, współpracy, aktywność – udział w lekcji, przygotowanie do lekcji, pełnienie roli sędziego w czasie lekcji, udział w zawodach troska o rozwój sprawności i zdrowie.
Formy : ustne, obserwacja, pokaz, test
Częstotliwość: oceny bieżące (zaplanowane i niezaplanowane wynikające z przebiegu lekcji
Narzędzia:
- testy sprawnościowe
- praca samodzielna (klasy od V wzwyż) wykonywanie zadań ruchowych, przygotowanie sprzętu do ćwiczeń.
- zeszyt kontrolny nauczyciela: nauczyciel odnotowuje wszystkie postępy osiągnięcia i pracę uczniów na lekcji
- test wiadomości
Sposoby informacji uczniów, rodziców o wynikach pracy na lekcji:
- wywiadówki, konsultacje z rodzicami
- semestralne i końcoworoczne oceny w dzienniku (wystawiane zgodnie ze statutem szkoły)

SKALA OCEN:
1- niedostateczny
2- dopuszczający
3- dostateczny
4- dobry
5- bardzo dobry
6- celujący


PRZEDMIOT OCENY:
Podstawą oceny jest wysiłek włożony przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć.

BĘDĄ OCENIANE:
1. Sumienne i staranne wywiązywanie się z obowiązków wynikających z przedmiotu.
2. Zaangażowanie w przebieg lekcji i przygotowanie się do zajęć.
3. Stosunek do partnera i przeciwnika.
4. Stosunek do własnego ciała.
5. Aktywność fizyczna.( trzy (+) dają ocenę bardzo dobrą)
6. Postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami.
7. Osiągnięte wyniki w sportach wymiernych, dokładność wykonania zadań i poziom zdobytej wiedzy.


KRYTERIA WYSTAWIANIA OCEN SEMESTRALNYCH I KOŃCOWOROCZNYCH.

Ocenę celującą może otrzymać uczeń:

 Opanował wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania z przedmiotu w danej klasie,
 Samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
 Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów, teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania,
 Proponuje nietypowe rozwiązania,
 Osiąga sukcesy w zawodach sportowych (uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych),
 Umiejętności ruchowe wykonuje bardzo dobrze i stosuje w praktyce (np. podczas gier zespołowych),
 Czynnie pomaga nauczycielowi (np. sędziowanie , rozgrzewka),
 Zawsze jest przygotowany do lekcji(strój),
 Aktywnie uczestniczy w lekcji,
 Wykazuje znaczny postęp w sprawności fizycznej,
 Zawsze kieruje się zasadą „fair play”


Ocenę bardzo dobrą może otrzymać uczeń, który:

 Prezentuje umiejętności ruchowe na poziomie bardzo dobrym,
 Ćwiczenia wykazuje właściwą techniką, pewnie, w odpowiednim tempie, dokładnie,
 Na lekcjach jest koleżeński, zdyscyplinowany, ambitny,
 Potrafi wykorzystać posiadane wiadomości w praktyce,
 Systematycznie i aktywnie uczestniczy w lekcji,
 Posługuje się właściwą terminologią ćwiczeń,
 Przygotowany jest do lekcji,
 Potrafi przeprowadzić rozgrzewkę
 Systematycznie doskonali swoją sprawność motoryczną i wykazuje je w praktycznym działaniu,
 Jego postawa, zaangażowanie nie budzi najmniejszych zastrzeżeń,
 Bierze aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych

Ocenę dobrą może otrzymać uczeń, który:

 Systematycznie i aktywnie uczestniczy w lekcji,
 Dba o swoją sprawność fizyczną i stara się ją rozwijać,
 Potrafi prowadzić kilka ćwiczeń kształtujących i korekcyjnych,
 Posiada podstawowe wiadomości określone w programem,
 Wykazuje stały poziom aktywności ruchowej,
 W pełni nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania,
 Poprawnie stosuje nazewnictwo ćwiczeń, wykonuje tylko typowe zadania praktyczne,
 Jego postawa i stosunek do kultury fizycznej nie budzą większych zastrzeżeń,

Ocenę dostateczną może otrzymać uczeń, który:

 Opanował wiadomości i umiejętności na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w minimum programowym – wykazuje braki w wiadomościach,
 Wykonuje typowe zadania praktyczne o średnim stopniu trudności,
 Wykazuje się zbyt małą aktywnością na lekcji,
 W niewielkim stopniu dąży do rozwijania swoich własnych uzdolnień,
 Wykazuje małe postępy w usprawnianiu,
 Dysponuje przeciętną sprawnością motoryczną,
 Ćwiczenia wykonuje niepewnie z większymi błędami technicznymi

Ocenę dopuszczającą może otrzymać uczeń, który:

 Ma bardo duże braki w zakresie wiadomości i umiejętności,
 Wykonuje tylko typowe ćwiczenia o niewielkim stopniu trudności,
 Bardzo często nie ćwiczy, nie ma stroju,
 Nie wykazuje żadnego zaangażowania,
 Wykazuje brak nawyków higienicznych,
 Ma niechętny stosunek do zajęć,
 Nie jest pilny i wykazuje bardzo nikłe postępy w usprawnianiu fizycznym,
 Unika zajęć pozalekcyjnych

Ocenę niedostateczną może otrzymać uczeń, który:

 Nie wykonuje nawet najprostszych ćwiczeń,
 Nie przygotowuje się do lekcji w sposób ciągły,
 Nie ma chęci współpracy z nauczycielem,
 Jest daleki od spełnienia wymagań stawianych przez program,
 Odmawia udziału w zajęciach pozalekcyjnych w zakresie kultury fizycznej,
 Ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnianiu,
 Charakteryzuje się praktyczną niewiedzą w zakresie wychowania fizycznego i sportu
Wyświetleń: 455


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.