Katalog Sylwia Dębowska, 2014-03-28 Skierniewice Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO realizowany od dnia …. do …. mgr Sylwia Dębowska nauczycielka języka angielskiego w Zespole Sportowych Szkół Ogólnokształcących w Skierniewicach (Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu) Czynności organizacyjne. Lp. Zadania do realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. 3. Opracowanie Sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Forma realizacji -Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty. -Wniosek o rozpoczęcie stażu. -Plan rozwoju zawodowego. -Gromadzenie dokumentacji. -Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. -Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Termin realizacji: IX 2011 Dowody realizacji: -plan rozwoju zawodowego -sprawozdanie -ocena dorobku zawodowego Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. -Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach. -Pomoc w przygotowaniu do konkursów Kuratorium Oświaty. -Organizacja konkursów -Praca w komisjach szkolnych cały staż potwierdzenie, protokoły z konkursów 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. -Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnętrznych i zewnętrznych) adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. -Współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych w zakresie nowości wydawniczych (podręczniki, słowniki, nagrania audio, video, linki internetowe, pomoce dydaktyczne) -Przygotowanie i analiza ankiety o jakości mojej pracy jako nauczyciela języka angielskiego -Obserwowanie zajęć innych nauczycieli cały staż Ankieta i analiza Arkusze obserwacji 3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu. -Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. -Zastosowanie metody projektu dla zachęcenia uczniów do nauki języka angielskiego -Systematyczne doposażenie pracowni językowej (plakaty, tablice poglądowe, książki, kasety, płyty) jako efekt współpracy z wydawnictwami. -Zakup literatury specjalistycznej i pomocy naukowych we własnym zakresie jak i z funduszy szkolnych. -Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych do nauczania języka angielskiego, prowadzenia lekcji wychowawczych, oraz scenariuszy imprez szkolnych. cały staż Materiały, przykładowy scenariusz, Spis pomocy, literatury. 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. -Studiowanie literatury fachowej, wykorzystanie publikacji z Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych. -Pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego a zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego. -Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z dydaktycznej jak i wychowawczej. cały staż Spis lektur Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). 1.Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. -Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. -Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami. -Wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników multimedialnych do opracowywania dokumentów cały staż konspekt lekcji, pomoce, przykłady wykorzystania w pracy, potwierdzenie dyrektora Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§ 8 ust.2 pkt.3). 1. Podejmowanie działań w ramach WDN. - Przygotowanie szkolenia zespołu języków obcych II rok stażu Referat, potwierdzenie 2. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. -Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. -Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły (w ramach zespołu języków obcych) i innych szkół. -Przekazywanie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom (plakaty, kasety, płyty, scenariusze lekcji, kopie kartkówek tematycznych, pomoce dydaktyczne itp.) -Przekazywanie materiałów dydaktycznych bibliotece szkolnej (książki, podręczniki, ćwiczenia, kasety, płyty, plakaty, dodatkowe materiały tematyczne, scenariusze lekcji itp.) -Systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym -Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego -Współpraca z rodzicami cały staż Konspekt, potwierdzenie 3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. -Opublikowanie w portalu internetowym profesor.pl planu rozwoju zawodowego, pomocy dydaktycznych. cały staż Potwierdzenie, adres strony. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniu w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4 a). 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. -Opracowanie planu pracy dodatkowej z j. angielskiego z uczniem zdolnym - przygotowanie do konkursów z języka angielskiego. -Współpraca przy opracowaniu planu pracy zespołu języków obcych. I, II rok stażu Cały staż plan pracy, program, potwierdzenie Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c). 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. -Organizowanie konkursów językowych -Zorganizowanie występów lub wystawy w języku angielskim cały staż potwierdzenie 2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. -Opracowanie planu pracy do zajęć dodatkowych z j. angielskiego-praca z uczniami zdolnymi -Indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów językowych -Przygotowanie gazetki ściennej dla uczniów w języku angielskim I rok stażu W/g potrzeb plan pracy potwierdzenie 3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. -Opracowanie scenariuszy konkursów i quizów oraz regulaminów. -Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych na wszystkich szczeblach. cały staż Potwierdzenia, Kopie prac Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust.2 pkt.4 e). 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. -Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii -Wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych. wg kalendarza uroczystości szkolnych scenariusze imprez, potwierdzenia 2.Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. -Integracja zespołów klasowych: pomoc koleżeńska. -Współpraca z rodzicami -Współpraca z pedagogiem szkolnym Cały staż opis działań, ankiety, dziennik lekcyjny Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5). 1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemów -Rozwiązywanie trudnych przypadków wychowawczych -Analiza efektywności metod stosowanych na zajęciach z języka angielskiego okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami, I, II rok stażu opis przypadku opracowała: Sylwia Dębowska Wyświetleń: 767
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |