Katalog

Sylwia Dębowska, 2014-03-28
Skierniewice

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
realizowany od dnia …. do ….
mgr Sylwia Dębowska
nauczycielka języka angielskiego
w Zespole Sportowych Szkół Ogólnokształcących w Skierniewicach
(Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu)

Czynności organizacyjne.
Lp. Zadania do realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
3. Opracowanie Sprawozdania z realizacji planu rozwoju.

Forma realizacji
-Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty.
-Wniosek o rozpoczęcie stażu.
-Plan rozwoju zawodowego.
-Gromadzenie dokumentacji.
-Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju.
-Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
Termin realizacji: IX 2011

Dowody realizacji:
-plan rozwoju zawodowego
-sprawozdanie
-ocena dorobku zawodowego
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły
(§ 8 ust.2 pkt.1).
1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
-Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach.
-Pomoc w przygotowaniu do konkursów Kuratorium Oświaty.
-Organizacja konkursów
-Praca w komisjach szkolnych
cały staż potwierdzenie, protokoły z konkursów
2. Doskonalenie kompetencji zawodowych.
-Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnętrznych i zewnętrznych) adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły.
-Współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych w zakresie nowości wydawniczych (podręczniki, słowniki, nagrania audio, video, linki internetowe, pomoce dydaktyczne)
-Przygotowanie i analiza ankiety o jakości mojej pracy jako nauczyciela języka angielskiego
-Obserwowanie zajęć innych nauczycieli cały staż
Ankieta i analiza
Arkusze obserwacji
3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu.
-Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym.
-Zastosowanie metody projektu dla zachęcenia uczniów do nauki języka angielskiego
-Systematyczne doposażenie pracowni językowej (plakaty, tablice poglądowe, książki, kasety, płyty) jako efekt współpracy z wydawnictwami.
-Zakup literatury specjalistycznej i pomocy naukowych we własnym zakresie jak i z funduszy szkolnych.
-Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych do nauczania języka angielskiego, prowadzenia lekcji wychowawczych, oraz scenariuszy imprez szkolnych.
cały staż Materiały, przykładowy scenariusz, Spis pomocy, literatury.
4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności.
-Studiowanie literatury fachowej, wykorzystanie publikacji z Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych.
-Pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego a zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego.
-Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z dydaktycznej jak i wychowawczej. cały staż Spis lektur
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2).
1.Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej.
-Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.
-Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami.
-Wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników multimedialnych do opracowywania dokumentów cały staż konspekt lekcji, pomoce, przykłady wykorzystania w pracy, potwierdzenie dyrektora

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§ 8 ust.2 pkt.3).
1. Podejmowanie działań w ramach WDN.
- Przygotowanie szkolenia zespołu języków obcych II rok stażu
Referat, potwierdzenie
2. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
-Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
-Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły (w ramach zespołu języków obcych) i innych szkół.
-Przekazywanie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom (plakaty, kasety, płyty, scenariusze lekcji, kopie kartkówek tematycznych, pomoce dydaktyczne itp.)
-Przekazywanie materiałów dydaktycznych bibliotece szkolnej (książki, podręczniki, ćwiczenia, kasety, płyty, plakaty, dodatkowe materiały tematyczne, scenariusze lekcji itp.)
-Systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym
-Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego
-Współpraca z rodzicami cały staż Konspekt, potwierdzenie
3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.
-Opublikowanie w portalu internetowym profesor.pl planu rozwoju zawodowego, pomocy dydaktycznych. cały staż Potwierdzenie, adres strony.
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniu w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4 a).
1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań.
-Opracowanie planu pracy dodatkowej z j. angielskiego z uczniem zdolnym - przygotowanie do konkursów z języka angielskiego.
-Współpraca przy opracowaniu planu pracy zespołu języków obcych. I, II rok stażu
Cały staż plan pracy, program, potwierdzenie
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c).
1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży.
-Organizowanie konkursów językowych
-Zorganizowanie występów lub wystawy w języku angielskim cały staż potwierdzenie
2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów.
-Opracowanie planu pracy do zajęć dodatkowych z j. angielskiego-praca z uczniami zdolnymi
-Indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów językowych
-Przygotowanie gazetki ściennej dla uczniów w języku angielskim I rok stażu
W/g potrzeb plan pracy potwierdzenie
3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych.
-Opracowanie scenariuszy konkursów i quizów oraz regulaminów.
-Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych na wszystkich szczeblach. cały staż Potwierdzenia, Kopie prac
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust.2 pkt.4 e).
1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej.
-Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii
-Wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych. wg kalendarza uroczystości szkolnych scenariusze imprez, potwierdzenia
2.Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.
-Integracja zespołów klasowych: pomoc koleżeńska.
-Współpraca z rodzicami
-Współpraca z pedagogiem szkolnym Cały staż opis działań, ankiety, dziennik lekcyjny
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5).
1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemów
-Rozwiązywanie trudnych przypadków wychowawczych
-Analiza efektywności metod stosowanych na zajęciach z języka angielskiego okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami, I, II rok stażu opis przypadku

opracowała: Sylwia Dębowska

Wyświetleń: 767


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.