Katalog Małgorzata Nodzak, 2014-03-28 Kutno Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Dzień Chłopca – scenariusz zajęć w grupie dzieci 4,5–letnichDZIEŃ CHŁOPCA – scenariusz zajęć w grupie dzieci 4,5 – letnich. Temat zajęć: „W indiańskiej wiosce” Prowadząca: Małgorzata Nodzak Cele główne: 1.Kultywowanie obchodów świąt i uroczystości wśród dzieci przedszkolnych. 2.Zapoznanie dzieci z odmienną kulturą, warunkami życia na podstawie plemion indiańskich. 3.Kształcenie zasad tolerancji i akceptowania odmienności innych ludzi. 4.Wdrażanie w naturalnych sytuacjach wychowawczych objawów życzliwości, dobroci, koleżeństwa. Cele operacyjne: Dziecko: - rysuje kredką wzory na pasku papieru - prawidłowo trzyma nożyczki - próbuje posługiwać się zszywaczem - przedstawia się indiańskim imieniem - wystukuje rytmicznie swoje indiańskie imię na bębnie - reaguje w odpowiedni sposób na sygnał muzyczny - bawi się z wybranym partnerem - utrzymuje równowagę przechodząc po śladach stóp - biega bez potrącania - próbuje rozśmieszyć kolegę/koleżankę przy użyciu gestów i mimiki twarzy - reaguje na wskazówki „ciepło – zimno”. Środki i pomoce dydaktyczne: kolorowy papier, nożyczki, zszywacz, kredki do malowania twarzy, bęben, płyta z muzyką indiańską, stopy wycięte z papieru, przeszkody (np. koła od sersa), wstążka dla każdego dziecka, płyta z muzyką „El Condor Pasa”, lizak dla każdego dziecka. Przebieg zajęcia: 1.„Indiański pióropusz” – papieroplastyka.. Dzieci otrzymują kolorowy pasek papieru, na którym kredkami rysują indiańskie wzory. Następnie zszywaczem zszywają ozdobiony pasek, dzięki czemu utworzy się opaska na głowę. Nożyczkami wycinają z kolorowego papieru pióra, które za pomocą zszywacza przyczepiają do opaski. 2.„Indiańskie barwy” – nauczyciel maluje dzieciom twarze kolorowymi kredkami. 3.„Indiański przydomek” – każde dziecko wybiera dla siebie indiańskie imię. Dzieci kolejno przedstawiają się i wystukują rytmicznie przybrane imię na bębnie szamańskim. 4. „Indiańskie przywitanie”. Mali Indianie chodzą po sali w różnych kierunkach przy dźwiękach muzyki. Kiedy muzyka cichnie, unoszą wyprostowane ręce na wysokość twarzy i witają się okrzykiem „Houk!”. 5.„Gili, gili” – zabawa rytmiczna w parach. Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie. Śpiewają piosenkę wykonując do niej odpowiednie gesty. Ta ram-tam-tam 2x uderzanie dłońmi o uda O gili-gili-gili łaskotanie partnerów Ta ram-tam –tam 1x uderzanie dłońmi o uda Ojej-ojej 2x uniesienie rąk w górę O gili-gili-gili łaskotanie partnerów Ta ram-tam-tam 1x uderzanie dłońmi o uda 6.„Wyprawa Indianina” – dzieci zamieniają się w tropicieli i przechodzą kolejno po śladach stóp wyciętych z papieru z przeszkodami (np. koła od sersa). 7.„Polowanie na bizony” – każde dziecko ma umocowaną z tyłu wstążkę. Zabawę wygrywa ten, kto zerwie innym dzieciom najwięcej wstążek. Zwycięzca zostaje w następnej zabawie indiańskim wodzem. 8.„Rozśmieszanie wodza”. Wszystkie dzieci siadają w siadzie skrzyżnym po obwodzie koła. W środku koła siedzi indiański wódz „Kamienna skała”, który stara się zachować powagę. Pozostałe dzieci podchodzą kolejno do wodza i starają się go rozśmieszyć. Komu się to uda, zostaje wodzem. 9.„Taniec Apaczów” – dzieci stają w kole, kładą ręce na ramiona partnerów po swoich obu stronach i tańczą do muzyki „El Condor Pasa”. 10.„Tropienie indiańskiego skarbu” – dzieci próbują odszukać ukrytego w klasie skarbu – pudełka z lizakami dla wszystkich dzieci, przy wskazówkach nauczyciela: „ciepło – zimno”. 11.„Indiańskie pożegnanie” okrzykiem „Houk!. Na koniec zajęć nauczyciel dziękuje dzieciom za wspólną zabawę. Wyświetleń: 1960
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |