Katalog

Małgorzata Nodzak, 2014-03-28
Kutno

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Dzień Chłopca – scenariusz zajęć w grupie dzieci 4,5–letnich

- n +

DZIEŃ CHŁOPCA – scenariusz zajęć
w grupie dzieci 4,5 – letnich.

Temat zajęć: „W indiańskiej wiosce”
Prowadząca: Małgorzata Nodzak

Cele główne:
1.Kultywowanie obchodów świąt i uroczystości wśród dzieci przedszkolnych.
2.Zapoznanie dzieci z odmienną kulturą, warunkami życia na podstawie plemion indiańskich.
3.Kształcenie zasad tolerancji i akceptowania odmienności innych ludzi.
4.Wdrażanie w naturalnych sytuacjach wychowawczych objawów życzliwości, dobroci, koleżeństwa.

Cele operacyjne:
Dziecko:
- rysuje kredką wzory na pasku papieru
- prawidłowo trzyma nożyczki
- próbuje posługiwać się zszywaczem
- przedstawia się indiańskim imieniem
- wystukuje rytmicznie swoje indiańskie imię na bębnie
- reaguje w odpowiedni sposób na sygnał muzyczny
- bawi się z wybranym partnerem
- utrzymuje równowagę przechodząc po śladach stóp
- biega bez potrącania
- próbuje rozśmieszyć kolegę/koleżankę przy użyciu gestów i mimiki twarzy
- reaguje na wskazówki „ciepło – zimno”.

Środki i pomoce dydaktyczne: kolorowy papier, nożyczki, zszywacz, kredki do malowania twarzy, bęben, płyta z muzyką indiańską, stopy wycięte z papieru, przeszkody (np. koła od sersa), wstążka dla każdego dziecka, płyta z muzyką „El Condor Pasa”, lizak dla każdego dziecka.

Przebieg zajęcia:
1.„Indiański pióropusz” – papieroplastyka.. Dzieci otrzymują kolorowy pasek papieru, na którym kredkami rysują indiańskie wzory. Następnie zszywaczem zszywają ozdobiony pasek, dzięki czemu utworzy się opaska na głowę. Nożyczkami wycinają z kolorowego papieru pióra, które
za pomocą zszywacza przyczepiają do opaski.
2.„Indiańskie barwy” – nauczyciel maluje dzieciom twarze kolorowymi kredkami.
3.„Indiański przydomek” – każde dziecko wybiera dla siebie indiańskie imię. Dzieci kolejno przedstawiają się i wystukują rytmicznie przybrane imię na bębnie szamańskim.
4. „Indiańskie przywitanie”. Mali Indianie chodzą po sali w różnych kierunkach przy dźwiękach muzyki. Kiedy muzyka cichnie, unoszą wyprostowane ręce na wysokość twarzy i witają się okrzykiem „Houk!”.
5.„Gili, gili” – zabawa rytmiczna w parach. Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie. Śpiewają piosenkę wykonując do niej odpowiednie gesty.
Ta ram-tam-tam 2x uderzanie dłońmi o uda
O gili-gili-gili łaskotanie partnerów
Ta ram-tam –tam 1x uderzanie dłońmi o uda
Ojej-ojej 2x uniesienie rąk w górę
O gili-gili-gili łaskotanie partnerów
Ta ram-tam-tam 1x uderzanie dłońmi o uda
6.„Wyprawa Indianina” – dzieci zamieniają się w tropicieli i przechodzą kolejno po śladach stóp wyciętych z papieru z przeszkodami (np. koła
od sersa).
7.„Polowanie na bizony” – każde dziecko ma umocowaną z tyłu wstążkę. Zabawę wygrywa ten, kto zerwie innym dzieciom najwięcej wstążek. Zwycięzca zostaje w następnej zabawie indiańskim wodzem.
8.„Rozśmieszanie wodza”. Wszystkie dzieci siadają w siadzie skrzyżnym po obwodzie koła. W środku koła siedzi indiański wódz „Kamienna skała”, który stara się zachować powagę. Pozostałe dzieci podchodzą kolejno do wodza i starają się go rozśmieszyć. Komu się to uda, zostaje wodzem.
9.„Taniec Apaczów” – dzieci stają w kole, kładą ręce na ramiona partnerów po swoich obu stronach i tańczą do muzyki „El Condor Pasa”.
10.„Tropienie indiańskiego skarbu” – dzieci próbują odszukać ukrytego
w klasie skarbu – pudełka z lizakami dla wszystkich dzieci, przy wskazówkach nauczyciela: „ciepło – zimno”.
11.„Indiańskie pożegnanie” okrzykiem „Houk!. Na koniec zajęć nauczyciel dziękuje dzieciom za wspólną zabawę.
Wyświetleń: 1960


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.