Katalog Marzena Łukowska, 2014-03-26 Wałbrzych Język niemiecki, Konspekty Konspekt z lekcji języka niemieckiego "Was tut dir weh?"KONSPEKT LEKCJI Klasa: II Przedmiot: język niemiecki Temat lekcji: Was tut dir weh? (Co tobie dolega?) Cel ogólny lekcji (z podstawy programowej): Uczniowie formułują krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne w zakresie tematycznym „zdrowie” – budują dialogi na temat stanu zdrowia. Cele operacyjne lekcji: 1. Uczniowie poznają słownictwo w zakresie tematycznym „zdrowie”:zapytanie o dolegliwości, informowanie o dolegliwościach. 2. Uczniowie nazywają poznane części ciała. 3. Uczniowie nazywają poznane dolegliwości. 4. Uczniowie posługują się w swoich wypowiedziach podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) w zakresie tematu „zdrowie”. 5. Uczniowie rozumieją wypowiedzi pozostałych uczniów. 6. Uczniowie określają swoje mocne i słabe strony (w języku ucznia). Metody pracy: komunikacyjna Formy pracy: - praca plenarna - praca indywidualna - praca w parach Pomoce dydaktyczne: - podręcznik "Magnet 2" - płyta CD - zeszyt ćwiczeń Przebieg lekcji: Faza wstępna - Nauczyciel wita się z uczniami,następnie sprawdza obecność uczniów na lekcji. - Nauczyciel podaje cel lekcji w języku ucznia, następnie uczniowie zapisują temat: „Was tut dir weh?”. - Uczniowie słuchają nagrania CD(ćwiczenie 1 str. 76), mającym na celu wprowadzenie do tematu lekcji,następnie odpowiadają na sformułowane w języku polskim pytania. - Nauczyciel wprowadza na podstawie wysłuchanego tekstu słownictwo dotyczące stanu zdrowia zapytanie o dolegliwości i informowanie o dolegliwościach. - Uczniowie poznają słownictwo w zakresie tematycznym „zdrowie”:zapytanie o dolegliwości, informowanie o dolegliwościach. Czas: 10 min. Faza główna - Uczniowie poznają nazwy części ciała: słuchają nagrania CD (ćwiczenie 2 str. 77). Po kolejnym odtworzeniu nagrania powtarzają usłyszane nazwy części ciała, ćwicząc poprawną wymowę. - Uczniowie przez minutę przyglądają się rysunkowi z nazwami części ciała, następnie zamykają podręczniki i wykonują ćwiczenia: a.ćwiczenie 1 str. 60 – polegające na przyporządkowaniu polskich wyrazów określających części ciała ich niemieckim odpowiednikom; b.ćwiczenie przygotowane przez nauczyciela – mające na celu poprawne nazwanie wskazanych przez nauczyciela części ciała. Czas: 15 min. Faza końcowa - Uczniowie poznają dialog „Na, wie geht’s?” (Jak leci? / Co słychać?),informującym o dolegliwościach,zwracając przy tym uwagę na użyte wyrażenia i zwroty. Następnie w parach budują krótkie dialogi, w których informują o dolegliwościach. - Na zakończenie lekcji nauczyciel prosi uczniów o dokończenie zdań podsumowujących, zaczynających się od słów: Po dzisiejszej lekcji: potrafię dobrze………………………, muszę jeszcze………………………. Czas: 20 min. Wyświetleń: 1459
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |