Katalog Katarzyna Tokar, 2014-03-25 Kępice Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEN NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ( za okres 01.09.2011R.- 31.05.2014r.) Imię i nazwisko Nazwa Placówki Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy Okres stażu 2 lata 9 miesięcy (01.09.2011-31.05.2014r.) Dyrektor Placówki Stopień awansu zawodowego nauczyciel mianowany Wykształcenie wyższe magisterskie § 8 ust. 2 pkt. 1 UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ, OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE, JAKOŚCI PRACY SZKOŁY L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZA-CJI TERMIN REALIZA-CJI 1 Poznanie procedury awan-su zawodowego ze szcze-gólnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodo-wego na nauczyciela dy-plomowanego ( rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r; w sprawie uzyskiwania stop-nia awansu zawodowego przez nauczycieli). - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego, - opracowanie planu rozwoju zawodowego na na-uczyciela dyplomowanego, - analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego, - udział w kursie dotyczącym awansu zawodowego nauczyciela. Wniosek o rozpoczę-cie stażu. Plan rozwoju zawo-dowego. Notatki. Wrzesień 2011 Cały okres stażu 2 Dokumentowanie realizacji planu zawodowego. - gromadzenie dokumentacji: świadectwa, zaświad-czenia, dyplomy. Wzory dokumentów. Zaświadczenia. Cały okres stażu 3 Pogłębianie wiedzy i roz-wijanie umiejętności w procesie aktywnego udzia-łu w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu służącemu własnemu roz-wojowi oraz podnoszeniu, jakości pracy szkoły. - aktywny udział w szkoleniowych radach pedago-gicznych, - udział w szkoleniach, warsztatach, kursach orga-nizowanych przez instytucje prowadzące doskonale-nie nauczycieli z zakresu: Prawo oświatowe: Awans zawodowy nauczyciela – aspekty prawne, przygotowanie dokumentacji awan-sowej Podnoszenie, jakości pracy szkoły i placówki Ewaluacja pracy szkoły – badania ankietowe (konstrukcja, analiza. Technologia informacyjna Tworzenie szkolnej strony WWW za pomocą systemu Joomla. Od instalacji po redagowa-nie treści. Tworzenie ciekawych materiałów dydak-tycznych – prezentacje multimedialne (wstawianie filmu, dźwięku, animacji, w tym darmowych zasobów. Kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edu-kacyjnych Zabawy twórcze w pracy z dzieckiem o spe-cjalnych potrzebach edukacyjnych., Twórczość plastyczna z elementami edukacji przez ruch. ZUMBATOMIC twórcze rozwijanie moto-ryki małej i dużej. Modele pracy z uczniem ze specjalnymi po-trzebami edukacyjnymi- zmiany organiza-cyjne. Kserokopie protoko-łów rad. Świadectwa ukończe-nia, materiały szkole-niowe. Cały okres stażu 4 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związa-nych z realizacją jej pod-stawowych funkcji i wyni-kających z nich zadań. - aktywny udział w zespole do spraw ewaluacji w Fili Przytocko ( tworzenie ankiet), - współopracowanie programów edukacyjno- tera-peutycznych dla uczni, indywidualnych programów rewalidacyjno-wychowawczych dla wychowanków na dany rok szkolny Wzory dokumentów. Notatki. Kserokopie progra-mów Na bieżąco Cały okres stażu 5 Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności za-wodowych. - studiowanie czasopism dla nauczycieli ( Głos Na-uczycielski, Szkoła Specjalna) i literatury fachowej z dziedziny pedagogiki specjalnej, psychologii i edu-kacji, np.: Osoba z upośledzeniem umysłowym w rela-cjach współczesnego świata; wydawnictwo oficyna wydawnicza Impuls rok wydania 2011, Artterapia w teorii i praktyce; wydawnictwo oficyna wydawnicza Impuls rok wydania 2011, Psychologiczne aspekty trudności w wycho-waniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i wy-chowania; wydawnictwo pedagogiczne ZNP, rok wydania 2010 - śledzenie stron poświeconych doskonaleniu zawo-dowemu nauczycieli: www.literka.pl www.awans- zawodowy.pl www.awans.oswiata.org.pl Notatki, zestawienia bibliograficzne. Na bieżąco § 8 ust. 2 pkt. 2 WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ. L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZA-CJI TERMIN REALIZA-CJI 1 Korzystanie z Internetu w życiu codziennym i w pra-cy zawodowej. - śledzenie aktualności na różnych portalach eduka-cyjnych i wymiana doświadczeń z innymi nauczy-cielami, - wykorzystanie poczty elektronicznej do wymiany informacji z nauczycielami SOSW w Damnicy. Wykaz stron interne-towych, opracowania materiałów w oparciu o informacje z Inter-netu. Cały okres stażu 2 Stosowanie technologii komputerowej do organi-zowania warsztatu pracy. - tworzenie pomocy dydaktycznych z wykorzysta-niem programu Word i Power Point ( ilustracje zwierząt, roślin, tablice pór roku, historyjki obraz-kowe, obrazki podstawowych przedmiotów co-dziennego użytku), - przygotowywanie materiałów do wykonywania gazetek szkolnych, - przygotowywanie dokumentów potrzebnych w pracy wychowawczo-edukacyjnej. Przykładowe pomoce dydaktyczne. Wzory dokumentów. Cały okres stażu 3 Wykorzystanie aparatu cyfrowego - wykonywanie zdjęć podczas spotkań integracyj-nych, wycieczek szkolnych w celu umieszczania ich w kronice szkolnej, na stronach internetowych: - wykonywanie zdjęć wychowankom i uczniom do dokumentacji szkolnej ( Zeszyt Obserwacji) Zdjęcia. Cały okres stażu 4 Wykorzystanie technik komputerowych do opra-cowania dokumentacji związanej z awansem za-wodowym - opracowanie na komputerze wszystkich niezbęd-nych materiałów związanych z awansem zawodo-wym nauczyciela. Teczka „Awans za-wodowy”. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJEĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO I INNYCH ZAJĘĆ. L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALI-ZACJI TERMIN REALI-ZACJI 1 Prowadzenie zajęć otwar-tych dla zainteresowanych nauczycieli - przygotowanie i przeprowadzenie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych dla nauczycieli w ramach wewnątszkol-nego doskonalenia nauczycieli Scenariusz przepro-wadzonych zajęć. Według potrzeb 2 Współpraca z nauczycie-lami w ramach zespołu samokształceniowego - aktywny udział w zespole samokształceniowym Fili Przytocko – rozwijanie umiejętności metodycznych po-przez przygotowanie tematyki spotkań Zajęcia ruchowe w edukacji przedszkolnej, Technologia informacyjna w szkolnictwie specjalnym, Ewaluacja wewnętrzna w szkole, Podstawy tworzenia programów własnych i innowacji pedagogicznej. - aktywna praca w zespole zajęć rewalidacyjno- wycho-wawczych ( rozwiązywanie problemów związanych z codzienną pracą rewalidacyjno- wychowawczą, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem), - dzielenie się z innymi członkami TEAM własnymi doświadczeniami i pomysłami zdobytymi w ramach praktyki, szkoleń i studiowania literatury fachowej, Protokoły spotkań. Notatki. Protokoły spotkań.. Notatki. Według potrzeb Cały okres stażu 3 Opracowywanie i udo-stępnianie nauczycielom ciekawych materiałów do pracy dydaktyczno- opiekuńczo- wychowaw-czej - udostępnianie własnych scenariuszy zajęć, spotkań oko-licznościowych, - dzielenie się własnymi pomocami dydaktycznymi w codziennej pracy. Przykładowe scena-riusze. Cały okres stażu 4 Publikacje związane z wykonywaną pracą. - umieszczanie publikacji, scenariuszy zajęć na stronach internetowych poświeconych edukacji: www.profesor.pl www.e-dukacja.pl www.literka.pl www.filiaprzytocko.republika.pl - opublikowanie „Planu Rozwoju Zawodowego” na porta-lu internetowym dla nauczycieli. Kserokopie publikacji. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4a OPRACOWANIE I WDROŻENIE PRGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTEPOWANIA W SPRAWCH NIELETNIVH. L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZA-CJI TERMIN REALI-ZACJI 1 Opracowanie i wdrożenie własnych programów dla wychowanków. - opracowanie indywidualnych programów pracy zajęć rewalidacyjno- wychowawczych dla wychowanków. Kserokopia indywidu-alnego programu pra-cy. Według potrzeb 2 Opracowanie programu zajęć z zakresu motoryki małej. - opracowanie programu „ Pokażę Ci, co potrafią moje dłonie”, Kserokopia programu, zdjęcia. Rok szkolny 2012/2013 § 8 ust. 2 pkt. 4c POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY W WSZEGÓLNOSCI DOTYCZACYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH. L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZA-CJI TERMIN REALI-ZACJI 1 Zdobycie nowych kwalifi-kacji do nauczania. - ukończenie studiów podyplomowych dla nauczycieli Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Przed-szkolna. Kserokopia dyplomu. Rok szkolny 2011/2012, 2012/2013 2 Organizowanie i współor-ganizowanie wycieczek szkolnych. - opracowanie dokumentacji wycieczek szkolnych oraz wybór miejsc odpowiednich do możliwości wy-chowanków i uczniów: Kaszubski Park Miniatur w Mirachowie- Stry-sza Buda (makiety obiektów z Kaszub, Polski i świata – możliwość poznania dorobku kultu-rowego), „Dziki Zachód” Kołobrzeg- Zieleniewo ( Bu-dowanie zasad współżycia w grupie i integra-cja w nowych nieznanych warunkach, Ogrody Tematyczne Hortulus w Dobrzycy ( uwrażliwianie na piękno przyrody, czerpanie przyjemności z bycia w kontakcie z naturą), Wyjazd nad morze w ramach Dnia Patrona Szkoły ( uwrażliwienie na piękno przyrody). Kserokopie dokumen-tów. Zdjęcia. Cały okres stażu 3 Organizowanie i współor-ganizowanie spotkań inte-gracyjnych i okoliczno-ściowych - opracowywanie scenariuszy i przeprowadzenie spo-tkań integracyjnych wynikających z kalendarza imprez edukacyjno- wychowawczych na dany rok szkolny: Sprzątanie Świata, Dzień Wiosny, Świąteczne Nastroje. Kserokopia scenariu-sza. Zdjęcia. Rok szkolny 2012/2013 Rok szkolny 2013/2014 4 Udział w konkursach Plastycznych wychowan-ków. - udział w konkursach plastycznych: „ Barwy Jesieni” organizowanym przez Zespół Szkół w Biesowicach., „ Na Palmę, Pisankę, Kartkę Wielkanocną” organizowanym przez Miejsko-Gminny Ośro-dek Kultury w Miastku, - wyszukiwanie w Internecie propozycji pozaszkol-nych konkursów plastycznych na stronach dla na-uczycieli Dyplomy. Podzięko-wania. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTEPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZADOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZA-CJI TERMIN REALI-ZACJI 1 Współpraca z Domem Pomocy Społecznej w Przytocku. - pomoc przy organizacji Festynu z okazji święta za-łożyciela Zgromadzenia Braci Szkół Chrześcijańskich św. Jana de La Salle[ opieka nad DPS-ami, przygoto-wanie i przeprowadzanie konkursów podczas Festynu, aktywny udział w Mszy Świętej – czytanie Pisma Świętego), - permanentna współpraca z personelem medycznym o stanie zdrowia podopiecznych, - organizowanie wycieczek z udziałem pensjonariuszy DPS. Scenariusz spotkania. Notatki. Cały okres stażu 2 Współpraca z Domem Kultury w Biesowicach. - udział z wychowankami w organizowanych spotka-niach okolicznościowych: Andrzejki Bal Karnawałowy Zdjęcia. Cały okres stażu 3 Współpraca z Przedszko-lem Niepublicznym „Smerfuś” w Słupsku. - spotkania mające na celu przezwyciężanie barier społecznych, - spotkanie z nauczycielami przedszkola w celu prze-kazania wiedzy na temat: Rozwijanie osobowości dziecka z wykorzy-staniem Mandali Metody pracy z dzieckiem autystycznym. Zdjęcia, podziękowa-nia. Cały okres stażu Luty 2012 Luty 2013 4 Współpraca z osobą spra-wującą opiekę nad stroną internetową Fili - umieszczanie scenariuszy zajęć, - umieszczanie ciekawych materiałów z odbytych kursów. Wydruki z komputera. Cały okres stażu 5 Współpraca z Parafią Rzymsko- Katolicką w Biesowicach - udział wychowanków w Festynach Parafialnych w Biesowicach - zapraszanie proboszcza Parafii na zorganizowane Jasełka - aktywny udział w Mszy Świętej organizowanej z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego w Fili Przytocko.. Zdjęcia. Wpisy w Kronice Szkolnej. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJ-NYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY. L.P. ZADANIE/DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI DOWODY RE-ALIZACJI TERMIN RE-ALIZACJI 1 Aktywna realizacja zadań wy-chowawczych i opiekuńczych szkoły. - poznanie sytuacji wychowawczej, problemów me-dycznych wychowanków. Opis. Cały okres stażu 2 Stosowanie wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki w pracy z wychowankami. - czytanie literatury fachowej z zakresu psychologii, pedagogiki oraz pracy rewalidacyjno- wychowawcze, - stosowanie odpowiednich metod w pracy z dziećmi: ćwiczenia relaksacyjne Jacobsona, „ Program Aktyw-ności, Świadomości ciała, Kontakt i komunikacja” M. Ch. Knillów. Elementy metody Ruchu Rozwijającego V Sherborne, zabawy paluszkowe, elementy integracji sensorycznej - poznanie nowych metod pracy np. ZUMBA TOMIC Opis. Cały okres stażu 3 Rozpoznanie i rozwiązanie pro-blemów edukacyjnych i wycho-wawczych. - zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowaw-czych, edukacyjnych, - ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowaw-czych, - systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu, - podsumowanie i wnioski. Opis i analiza dwóch przypad-ków. Wnioski. Cały okres stażu Plan może ulec modyfikacji w zależności od wynikłych potrzeb lub sytuacji, które mogą zaistnieć w czasie trwania stażu. Zatwierdzam do realizacji. Opracowała: ………………………………. ………………………….. (podpis Dyrektora Szkoły) (podpis nauczyciela) PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEN NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Katarzyna Tokar Wyświetleń: 788
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |