Katalog

Sylwia Borowicz, 2014-03-25
Gliwice

Pedagogika, Konspekty

Konspekt zajęć rewalidacyjnych (usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych) dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym

- n +

Konspekt zajęć rewalidacyjnych (usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym i znacznym

Prowadząca: Sylwia Borowicz

Temat: Ubrania i buty zimowe

Cele szczegółowe zajęć:
Uczeń potrafi:
- odgadnąć zagadki czytane przez nauczyciela,
- wymienić garderobę i buty niezbędne podczas zimowej aury,
- ubrać dziewczynkę, chłopca na ilustracji,
- ubrać siebie w ubrania zimowe,
- segregować ubrania i buty zimowe według cech podanych przez nauczyciela,
- przeliczać ubrania zimowe do 5,
- połączyć czapki z pasującymi do nich rękawiczkami,
- połączyć w pary buty zimowe,
- dopasować etykiety nazw ubrań zimowych do ilustracji,
- ułożyć z rozsypanki literowej nazwy ubrań zimowych,
- ułożyć kilkuelementowe puzzle z ubraniami zimowymi,
- wylepić kontury ubrań zimowych plasteliną.

Forma zajęć: jednolita
Metody pracy: słowna, praktycznego działania
Środki dydaktyczne: tekst z zagadkami, kolorowa ilustracja z zimową porą roku i postacią chłopca, ilustracja z postacią dziewczynki (chłopca), wycięte szablony garderoby, rozsypanka literowa, kolorowe obrazki z ubraniami zimowymi, konturowy obrazek butów zimowych, konkretne ubrania zimowe, kontury ubrań zimowych, pocięte ubrania zimowe (puzzle).

1. Zagadki - czytanie zagadek przez nauczyciela o ubraniach zimowych. Rozmowa kierowana na temat ubrań niezbędnych o tej porze roku - uczniowie odgadują zagadki, odpowiadają na pytania nauczyciela.

2. Kto jest dobrze ubrany w taką porę roku? – nazywanie garderoby zimowej - uczniowie przyglądają się ilustracji i nazywają ubrania niezbędne podczas aury przedstawionej na ilustracji.

3. Wyszukiwanie spośród różnych części garderoby tych, które są nam niezbędne o tej porze roku - uczniowie otrzymują obrazki z różnymi częściami garderoby i wyszukują prawidłowe.

4. Ubierz chłopca, dziewczynkę (naklejanie na postać dziewczynki lub chłopca ubrań zimowych) - uczniowie otrzymują ilustrację z postaciami chłopca, dziewczynki i mają za zadanie ich ubrać.

5. Wyszukiwanie i zakładanie ubrań zimowych - uczniowie ubierają na siebie ubrania zimowe (kurtki, czapki szaliki rękawiczki, buty).

6. Przerwa śródlekcyjna – taniec w kółeczku do piosenki „Zimowa wyliczanka”.

7. Segregowanie ubrań i butów zimowych według poleceń nauczyciela, przeliczanie - uczniowie segregują zimową odzież i buty, przeliczają.

8. Łączenie czapek i szalików na ilustracji- uczniowie otrzymują kolorową ilustrację z czapkami i szalikami, które mają połączyć.

9. Łączenie w pary butów zimowych - uczniowie otrzymują kartę pracy z konturami butów zimowych, które mają połączyć w pary.

10. Układanie obrazków z odzieżą zimową w całość (puzzle), dopasowywanie etykiet do ilustracji odzieży zimowej - uczniowie układają puzzle , potem mają za zadanie dopasować etykiety nazw (kurtka, czapka, szalik, rękawiczki ) do ilustracji.

11. Układanie rozsypanki literowej - uczniowie układają według wzoru nazwy ubrań zimowych.

12. Wylepianie konturów odzieży zimowej papierem kolorowym - uczniowie mają za zadanie wykleić kawałkami papieru kontury.

13. Pożegnanie uczniów - nauczyciel udziela pochwał za aktywną pracę na zajęciach.
Wyświetleń: 2553


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.