Katalog Sylwia Borowicz, 2014-03-25 Gliwice Pedagogika, Konspekty Konspekt zajęć rewalidacyjnych (usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych) dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznymKonspekt zajęć rewalidacyjnych (usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym i znacznym Prowadząca: Sylwia Borowicz Temat: Ubrania i buty zimowe Cele szczegółowe zajęć: Uczeń potrafi: - odgadnąć zagadki czytane przez nauczyciela, - wymienić garderobę i buty niezbędne podczas zimowej aury, - ubrać dziewczynkę, chłopca na ilustracji, - ubrać siebie w ubrania zimowe, - segregować ubrania i buty zimowe według cech podanych przez nauczyciela, - przeliczać ubrania zimowe do 5, - połączyć czapki z pasującymi do nich rękawiczkami, - połączyć w pary buty zimowe, - dopasować etykiety nazw ubrań zimowych do ilustracji, - ułożyć z rozsypanki literowej nazwy ubrań zimowych, - ułożyć kilkuelementowe puzzle z ubraniami zimowymi, - wylepić kontury ubrań zimowych plasteliną. Forma zajęć: jednolita Metody pracy: słowna, praktycznego działania Środki dydaktyczne: tekst z zagadkami, kolorowa ilustracja z zimową porą roku i postacią chłopca, ilustracja z postacią dziewczynki (chłopca), wycięte szablony garderoby, rozsypanka literowa, kolorowe obrazki z ubraniami zimowymi, konturowy obrazek butów zimowych, konkretne ubrania zimowe, kontury ubrań zimowych, pocięte ubrania zimowe (puzzle). 1. Zagadki - czytanie zagadek przez nauczyciela o ubraniach zimowych. Rozmowa kierowana na temat ubrań niezbędnych o tej porze roku - uczniowie odgadują zagadki, odpowiadają na pytania nauczyciela. 2. Kto jest dobrze ubrany w taką porę roku? – nazywanie garderoby zimowej - uczniowie przyglądają się ilustracji i nazywają ubrania niezbędne podczas aury przedstawionej na ilustracji. 3. Wyszukiwanie spośród różnych części garderoby tych, które są nam niezbędne o tej porze roku - uczniowie otrzymują obrazki z różnymi częściami garderoby i wyszukują prawidłowe. 4. Ubierz chłopca, dziewczynkę (naklejanie na postać dziewczynki lub chłopca ubrań zimowych) - uczniowie otrzymują ilustrację z postaciami chłopca, dziewczynki i mają za zadanie ich ubrać. 5. Wyszukiwanie i zakładanie ubrań zimowych - uczniowie ubierają na siebie ubrania zimowe (kurtki, czapki szaliki rękawiczki, buty). 6. Przerwa śródlekcyjna – taniec w kółeczku do piosenki „Zimowa wyliczanka”. 7. Segregowanie ubrań i butów zimowych według poleceń nauczyciela, przeliczanie - uczniowie segregują zimową odzież i buty, przeliczają. 8. Łączenie czapek i szalików na ilustracji- uczniowie otrzymują kolorową ilustrację z czapkami i szalikami, które mają połączyć. 9. Łączenie w pary butów zimowych - uczniowie otrzymują kartę pracy z konturami butów zimowych, które mają połączyć w pary. 10. Układanie obrazków z odzieżą zimową w całość (puzzle), dopasowywanie etykiet do ilustracji odzieży zimowej - uczniowie układają puzzle , potem mają za zadanie dopasować etykiety nazw (kurtka, czapka, szalik, rękawiczki ) do ilustracji. 11. Układanie rozsypanki literowej - uczniowie układają według wzoru nazwy ubrań zimowych. 12. Wylepianie konturów odzieży zimowej papierem kolorowym - uczniowie mają za zadanie wykleić kawałkami papieru kontury. 13. Pożegnanie uczniów - nauczyciel udziela pochwał za aktywną pracę na zajęciach. Wyświetleń: 2553
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |