Katalog

Aneta Stankiewicz, 2014-03-20
Kutno

Beata Głowienka
Zajęcia przedszkolne, Projekty edukacyjne

„LODOWA KRAINA „ Projekt edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym Opracowały: Beata Głowienka , Aneta Stankiewicz

- n +

Głównym założeniem projektu jest to aby dzieci w ciekawy i atrakcyjny sposób poznały walory zimy poprzez różnorodną aktywność i zabawę.

Cele projektu:
1. Stworzenie okazji do wspólnej pracy poprzez zabawę całej społeczności przedszkolnej.

2. Poznawanie charakterystycznych zjawisk dla obecnej pory roku ( zimy).

3. Kształtowanie postawy prozdrowotnej.

4. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym.

5. Wzbogacenie słownictwa.

Metody i formy:
- techniki twórcze,
- spacery,
- zabawa parateatralna,
- działania plastyczne,
- doświadczenie,
- quiz,
- zabawa z elementami Pedagogiki zabawy,
- zabawy ruchowe przy muzyce,



Warunki realizacji:

1. Zajęcia pod hasłem „Lodowa kraina” trwają od 27.01.2014 do 31.01.2014

2. Projekt ma charakter badawczy.

3. Zorganizowane zostały dla. dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych.

4. Każdorazowe zajęcie zajmuje około 2 godz.

5. Dzieci pracować będą w małych grupkach, indywidualnie i w dużym zespole.

6. Rezultaty pracy prezentowane będą na forum grupy, w postaci wystawy na holu przedszkola oraz na stronie internetowej przedszkola.

7. Warunkiem miłej zabawy jest bardzo ciepły stosunek do zimy.





Osobami odpowiedzialnymi za realizację są autorki projektu przy współpracy z nauczycielkami grup, które biorą udział w przedsięwzięciu.
Sprzymierzeńcami projektu jest dyrektor i wicedyrektor PM Nr 8 ,,Promyczek” oraz rada pedagogiczna i personel przedszkola.


Harmonogram pracy na poszczególne dni:

Poniedziałek (27.01.)

– wprowadzenie dzieci w temat „ Lodowa kraina .” filmem pt. „Epoka lodowcowa”,
- zapoznanie z piosenką przewodnią „Sanna”,
- „Burza mózgów” na temat „Co by było na świecie gdyby była tylko jedna pora roku – zima”,
- wspólne ozdabianie pudełek kartonowych pejzażami zimowymi,


Wtorek (28.01.)

- wspólne budowanie pojazdu do poruszania się po „Lodowej krainie” z wcześniej przygotowanych pudełek kartonowych – wymyślanie nazwy dla pojazdu,
- „Podróż w wyobraźnię” zbudowanym pojazdem,
- doświadczenia ze śniegiem przeprowadzone na terenie przy przedszkolu,
-ozdabianie butelek ze śniegiem

Środa (29.01)

- „ Czyje to ślady” spacer w miejscach pokrytych śniegiem i rozpoznawanie śladów na nim pozostawionych,
- stemplowanie na kartonach stemplami w kształcie zwierzęcych tropów, w tle piosenki o zimowej tematyce.

Czwartek (30.01)

- „Pingwinem być” – zabawy parateatralne z wykorzystaniem rekwizytów,
- zabawy ruchowe przy muzyce,
- „Pingwin jest …”- zabawy twórcze z wykorzystaniem techniki porównania,
- Karta pracy ,,Pingwin”

Piątek(31.01.)

- „Zimowe zabawy na śniegu” – zabawy na terenie przy przedszkolnym z przyborami
- „W lodowej krainie” – quiz wiedzy zdobytej w czasie realizacji projektu,
- „Poszukiwacze lodów” –zabawa typu „ciepło – zimno” z nagrodami (Ciepłe lody) na zakończenie projektu „Lodowa kraina”

Wyświetleń: 699


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.