Katalog Anna Kędziora, 2014-03-20 Poniec Uroczystości, Scenariusze Obchody 1 Dnia WiosnyPIERWSZY DZIEŃ WIOSNY Plan dnia Rozpoczęcie 7.45 – 8.00 1. Uroczyste rozpoczęcie, przedstawianie planu dnia –A. Kędziora 2. Część artystyczna Przedszkolaki - wiosenna piosenka Klasa II - wiersz J. Brzechwy „Przyszła Wiosna” Klasa V - list od wiosny Klasa II – piosenka + taniec Zajęcia w klasach 8.00 – 8.45 4. Wiosenne dekoracje klas Konkursy i zabawy 8.45 – 9.30 5. Konkursy: zawody – pływające kwiaty – 1 osoba z klasy puzzle – 2 osoby z klasy zagadki obrazkowe – prezentacja - cała klasa zabawa z wody do wody – 2 osoby z klasy przebranie - każda klasa głosuje na najlepiej przebraną klasę - nie oddajemy głosu na siebie przebranie – najlepiej przebrana osoba w szkole – nagroda specjalna podsumowanie wyników – wyłonienie zwycięskiej klasy, nagrody Przerwa 9.30 – 9.45 6. Przerwa śniadaniowa Pochód 9.45 – 10.15 7. Pochód z Marzanną Pożegnanie zimy10.15 – 10.45 8 .Historia marzanny- klasa V 9. Spalenie Marzanny na boisku szkolnym 10. Zakończenie PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY Scenariusz Uczeń prowadzący Witam serdecznie wszystkich uczniów na corocznych obchodach 1 Dnia Wiosny. Każda z klas będzie dziś miała okazję sprawdzić się w różnych konkurencjach oraz popracować zespołowo. Wybierzemy również najlepiej przebrana klasę. Na początek zapraszam do obejrzenia części artystycznej przygotowanej przez waszych kolegów. Przedszkolaki w piosence „Wiosenna poleczka” Białej zimy nie ma już, za to wiosna jest tuż, tuż. Słonko mocniej grzeje świat wrócił do nas bocian chwat. Chociaż jeszcze pada deszcz, na przechadzkę wyszedł jeż i zadziera w górę nos, słysząc stamtąd ptaka głos. Dziś w ogródku wielki ruch, kopie grządki chłopców dwóch, a nad nimi muszki dwie w chowanego bawią się. Hejże dzieci! Nadszedł czas, by w zielony ruszyć las i usłyszeć „stuku-puk”, jak pan dzięcioł dziobie buk. Klasa II przedstawia wiersz J. Brzechwy pt. „Przyszła wiosna”. Dziecko 1 Naplotkowała sosna, że już zbliża się wiosna Kret skrzywił się ponuro: przyjedzie pewno furą... Jeż się najeżył srodze Raczej na hulajnodze. Wąż syknął - ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze. Dziecko 2 Kos gwizdnął: Wiem coś o tym, przyleci samolotem. Skąd znowu - rzekła sroka ja jej nie spuszczam z oka i w zeszłym roku w maju widziałam ja w tramwaju. Dziecko 3 Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem. A ja wam to dowiodę że właśnie samochodem. Dziecko 1 Nieprawda bo w karecie! Dziecko 2 W karecie, co pan plecie? Oświadczyć mogę krótko, że płynie właśnie łódką! Dziecko 4 A wiosna przyszła pieszo Już kwiaty z nią się śpieszą, już trawy przed nią rosną i szumią Witaj wiosno. Klasa V prezentuje „List do wiosny”. Jeden z uczniów w przebraniu listonosza dostarcza list dzieciom. Listonosz: Dzień dobry! Mam tu w torbie coś ciekawego sądzę, że to dla dziecka każdego, które się wiosny doczekać nie może. OOOO wasz Listonosz na to pomoże! To list od Pani Wiosny Pełen zieleni i bardzo radosny! Dziecko 1 Tak bardzo się niecierpliwię! Choć Wiośnie się nie dziwię Że wolno do nas przybywa Nikt nie lubi zimna chyba. Dziecko 2 Dobrze, że teraz dni będą cieplejsze A listki w kwiatki coraz śmielsze! No, czytaj Listonoszu, proszę Już pisanki w koszu noszę. Listonosz Listonosz wyciąg z torby list, rozwija go i czyta: Drogie dzieci! Już doczekać się nie mogę Kiedy wejdę Wam w drogę. Mam ze sobą ciepłe słonko Młodych listów świeże pączki Mnóstwo kwiatów na łączki Długie dni, deszczu trochę Wszystko na co wiosna ma ochotę! Śpiew skowronka, klekot bociana Promyk słońca z samego rana. Idę już do was wielkimi krokami Niedługo się spotkamy Pozdrawiam Wiosna Dzieci: Hura!!!! Klasa II w piosence i układzie tanecznym „ Uciekaj zimo” Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już, Zabierz śnieżne bałwanki, zabierz wiatr i mróz. Ref. Rękawiczki i czapki pochowamy do szafki Na spacerek pójdziemy, nie zmarzniemy już. A ty zimo uciekaj za górkę, za las, I nie marudź, nie zwlekaj na wiosnę już czas. Uczeń prowadzący Dziękujemy wszystkim występującym i zapraszamy do klas na zadanie zespołowe. Spotykamy się w tej sali po wykonaniu dekoracji. W tym czasie: Każda klasa losuje wiosenny szablon: liście, kwiaty, ptaki. Zadanie zespołowe polega na wykonaniu z kolorowego papieru 40 egzemplarzy wzoru. Każda grupa otrzymuje równe gałązki, do którym przykleja przygotowane kwiatki i liście. Klasy wymieniają się między sobą wykonanymi pracami ( wymiana po 5 sztuk). W ten sposób każda klasa ma podobnie wyglądający bukiet. Wazony ustawiane są na szkolnych parapetach w każdej Sali. Po powrocie do sali klasy biorą udział w zawodach. Uczniowie muszą wykazać się wiedzą na temat roślin i zwierząt typowych dla wiosny oraz zręcznością. Zadanie 1 Pływające kwiaty W konkurencji bierze udział 1 osoba z klasy. W misce pełnej wody pływają kolorowe kwiaty. Zadanie polega na trafieniu kwiatkiem w bramkę. Bramka narysowana jest na misce pisakiem. Kwiaty można przesuwać dmuchnięciem. Ostatnia grupa będzie miała wymalowane twarze Zadanie 2 Puzzle W konkurencji biorą udział 2 osoby z klasy. Zadnie polega na ułożeniu z rozsypanych puzzli wiosennych obrazków. Ostatnia grupa będzie miała wymalowane paznokcie. Zadanie 3 Prezentacja W Zadaniu biorą udział całek klasy. Uczniowie oglądają prezentację multimedialną, zadanie polega na nazwaniu roślin i zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Zagadki przygotowane są dla każdej klasy – uwzględniając stopień trudności. Najlepsza klasa przedstawi pokaz mody. Zadanie 4 Z wody do wody W zdaniu biorą udział 2 osoby z klasy. Dwie miski (wypełnionych wodą) ustawionych są w odległości ok. 2 m od siebie. W jednej z nich pływają płatki kwiatów. Zadanie po-lega na” uratowaniu” kwiatków ze skażonego zbiornika i przeniesienie ich do zbiorni-ka z czystą wodą. Kwiaty należy przenosić na łyżce z wodą niesionej w ustach. Zadanie 5 Przebrana klasa Zadanie polega na wybraniu klasy, która jest najlepiej przebrana. Każda klasa głosuje na jedną z klas. Nie można głosować na siebie. Każda z klas występuje do przodu pre-zentując swoje przebranie. Zadanie 6 Bombowe przebranie Konkurencję wygrywa osoba, której przebranie jest najciekawsze. Komisję stanowi Samorząd Uczniowski. Na zakończenie wszystkie klasy otrzymują cukierki oraz pamiątkowe dyplomy. Przerwa śniadaniowa Zbiórka przed szkołą. Uformowanie pochodu. Marzanna niesiona przez uczniów klasy V otwiera pochód. Uczniowie idą za nią. Przemarsz przez wieś. Powrót do szkoły. Na boisku szkolnym przygotowane jest ognisko. Uczniowie klasy V przedstawiają historię Marzanny. Uczeń 1 Marzanna to słomiana kukła. Dawniej była owijana w białe płótno. Z czasem „ubranie” Marzanny nabierało kolorów. To słowiańska bogini, która jest sym-bolem zimy i śmierci. Aby po długiej, ponurej zimie przywołać wiosnę Marzan-nę topiono w rzekach, stawach, jeziorach. Uczeń 2 Uroczystość tę obchodzono 21 marca. Okres ten nazywany był Jarym Świętem. Obecnie w Polsce obrzęd ten łączony jest z nastaniem kalendarzowej wiosny. Też obchodzi się go 21 marca. Spalenie Marzanny Na przygotowanym na boisku stosie następuje spalenie Marzanny. Zakończenie imprezy. Wyświetleń: 874
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |