AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Wegner-Górzewska, 2014-03-17
Złotów

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie pierwszej

- n +

TEMAT: Busy town – revision.
Powtórzenie wiadomości o mieście.
CELE: - utrwalenie słownictwa poznanego na poprzednich lekcjach
(nazwy budynków w mieście),
- nazywanie i rozpoznawanie nazw budynków,
- opisywanie miejsc znajdujących się w mieście za pomocą konstrukcji
zdania There's.
Uczeń: - rozpoznaje i nazywa poznane budynki w mieście,
- ćwiczy umiejętność rozumienia ze słuchu poprzez śledzenie wyrazów,
uzupełnianie luk w podręczniku oraz słuchanie poleceń nauczyciela,
- dopasowuje nazwy budynków poprzez przyklejanie naklejek do odpowiednich
miejsc na mapie miasta,
- pisze samodzielnie poznane słowa.
CZAS TRWANIA: 45 minut
METODY:
słuchanie nagrania z płyty CD,
śpiewanie poznanej piosenki,
samodzielne pisanie nazw budynków w mieście,
gry i zabawy aktywizujące utrwalające poznane słownictwo.
FORMY PRACY: cała klasa, w parach i indywidualnie
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- podręcznik „Treetops 2”,
- płyta CD,
- plakat przedstawiajacy Treetpos Wood,
- karty obrazkowe przedstawiające budynki,
- karty wyrazowe z nazwami budynków.






PRZEBIEG LEKCJI:
1. Czynności organizacyjne: powitanie i sprawdzenie listy obecności.
2. Przypomnienie i utrwalenie słownictwa poznanego na poprzednich lekcjach
(miasto i budynki w mieście).
Uczniowie biorą udział w różnych ćwiczeniach i zabawach aktywizujących z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych (flashcards):
* Nauczyciel prezentuje poznane wcześniej słownictwo za pomocą kart obrazkowych umieszczając je na tablicy. Następnie prosi uczniów o wylosowanie jednej karty wyrazowej i dopasowanie jej do odpowiedniej karty obrazkowej.
* Zabawa: What's missing ? (Jakiej karty brakuje ?)
Nauczyciel prosi dzieci, aby zamknęły oczy i zabiera z tablicy jedną kartę z obrazkiem pozostawiając kartę z wyrazem. Dzieci otwierają oczy i odczytują słowo, przy którym brakuje obrazka. Tak samo postępuje nauczyciel z pozostałymi kartami, aż do momentu kiedy znikna ostatnia karta obrazkowa.
* Prezentacja poznanych wcześniej budynków i wprowadzenie nowych słowów.
Nauczyciel podaje nazwę budynku a uczniowie pokazują go za pomocą gestów. Następnie nauczyciel prezentuje jakiś budynek a uczniowie odgadują i podają nazwę angielską.
What’s that ? It's a restaurant.
* Zabawa 'Catch the ball and say'.
Nauczyciel rzuca piłeczkę do ucznia podając polską nazwę budynku. Zadaniem ucznia jest podać nazwę angielską tego słowa a następnie odrzucić piłeczkę.
* Nauczyciel prosi uczniów o powstanie i rozpoczyna zabawę w sygnalizację świetlną.
* Uczniowie wraz z nauczycielem śpiewają piosenkę 'Busy town' i pokazują za pomocą gestów o czym jest piosenka.
3. Zadawanie pytań i udzielania na nie pełnej odpowiedzi. Utrwalanie konstrukcji zdania there's.
Uczniowie otwierają książki i patrząc na ilustrację miasta Treetops Town odpowiadają na pytania nauczyciela:
What's in the town ? There's a cinema and there's a toy shop.
4. Ćwiczenie umiejęstności rozumienia ze słuchu.
* Uczniowie pracują w podręcznikach i słuchają nagrania z płyty. Zadaniem uczniów jest zaznaczyć w tabelce miejsca, które zanjdują się w mieście Jamala i Lucy. Nauczyciel przed rozpoczęciem kolejnego zadania zadaje pytanie pomcnicze:
What's in your town ? In my town there's a swimming pool.
W dalszej części zadania uczniowie rysują w tabelce siebie i w odpowiednich miejscach zaznaczają budynki znajdyjące się w ich mieście. Następnie uczniowie pracują w parach zadając sobie pytania na temat swojego miasta.
* Uczniowie słuchając nagrania przyklejają naklejki w odpowiednich miejscach na mapie miasta.
4. Zakończenie
* Podsumowanie lekcji i ocena uczniów najbardziej aktywnych na zajęciach.
* Nauczyciel zadaje pracę domową i żegna się z uczniami.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1289


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.