Katalog

Danuta Wegner-Górzewska, 2014-03-17
Złotów

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie szóstej

- n +

TEMAT: Bikes are safer than cars.
CELE:
Uczeń:
zna przymiotniki,
potrafi utworzyć stopień wyższy i najwyższy przymiotników regularnych i nieregularnych,
- potrafi opisywać i porównywać przedmioty za pomocą przymiotników i
odpowiednich struktur gramatycznych

CZAS TRWANIA: 45 minut
METODY:
powtarzanie za nauczycielem,
słuchanie nagrania z kasety,
prowadzenie mini-dialogów

FORMY PRACY: cała grupa, uczniowie w parach, indywidualnie

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- podręcznik „Welcome 3”,
- kaseta magnetofonowa,
ćwiczenia dodatkowe utrwalające poznany materiał przygotowane przez nauczyciela,
kolorowe kartki przedstawiające nowe słownictwo – przymiotniki (wordcards)

PRZEBIEG LEKCJI:
1. Przywitanie i sprawdzenie listy obecności.
2. Rozgrzewka słowna:
a) przypomnienie słownictwa oraz struktur gramatycznych poznanych na
poprzednich lekcjach oraz udzielanie krótkich odpowiedzi na pytania nauczyciela:
Do you practise any sport ?
Do you think boxing is exciting ?
Do you like French fries ?
What’s your favourite dish ?
When were you born ?
b) przypomnienie i utrwalenie form przeszłych (Past Simple) czasowników
nieregularnych
3. Zapisanie daty i tematu lekcji.
4. Prezentacja
Wprowadzenie do nowego tematu lekcji poprzez przypomnienie uczniom poznanych
na poprzedniej lekcji przymiotników i stopniowe wprowadzanie nowych
przymiotników przy pomocy kolorowych kart (wordcards).
a) nauczyciel umieszcza na tablicy w różnych miejscach przymiotniki te
poznane na poprzedniej lekcji oraz nowe. Zadaniem uczniów jest
odpowiednie dopasowanie przeciwstawnych sobie przymiotników poprzez
zapisanie ich w zeszycie. Następnie nauczyciel prosi jednego z uczniów o
odpowiednie dopasowanie przymiotników znajdujących się na tablicy.
b) nauczyciel mówi: Bikes are safer than cars a następnie zapisuje zdanie na
tablicy. Uczniowie powtarzają chórem a następnie pojedynczo. Nauczyciel
podkreśla nowe słowo i tłumaczy znaczenie zdania przypominając
jednocześnie zasady stopniowania przymiotników jedno i wielosylabowych
oraz ich wyjątki:
safe – safer – the safest
dangerous – more dangerous – the most dangerous
good – better – the best
c) uczniowie dla przypomnienia stopniują nowo poznane przymiotniki.
5. Uczniowie dla utrwalenia poznanego materiału wykonują kolejne zadania w podręczniku oraz ćwiczenia dodatkowe przygotowane przez nauczyciela.
6. Pożegnanie.








1. Describe your home town.
Złotów is …………………….................................……… than New York. ( small)
Złotów is ............................................................................. than New York. (quiet)
Złotów is ............................................................................. than New York. (safe)
Złotów is ............................................................................. than New York. (cheap)




2. Read and choose the correct sentence.
1. a Cars are faster than bikes.
b Cars are more fast than bikes.
2. a Trains are more comfortable than buses.
b Trains are the most comfortable than buses.
3. a Cars are the most popular of motorbikes.
b Cars are more popular than motorbikes.
4. a Travelling by aeroplane is the more expensive way of all.
b Travelling by aeroplane is the most expensive way of all.
5. a Boats are slower than trains.
b Boats are slower of trains.
6. a Travelling by aeroplane is the safest way of all.
b Travelling by aeroplane is safest way of all.
Wyświetleń: 664


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.