Katalog Danuta Wegner-Górzewska, 2014-03-17 Złotów Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie szóstejTEMAT: Bikes are safer than cars. CELE: Uczeń: zna przymiotniki, potrafi utworzyć stopień wyższy i najwyższy przymiotników regularnych i nieregularnych, - potrafi opisywać i porównywać przedmioty za pomocą przymiotników i odpowiednich struktur gramatycznych CZAS TRWANIA: 45 minut METODY: powtarzanie za nauczycielem, słuchanie nagrania z kasety, prowadzenie mini-dialogów FORMY PRACY: cała grupa, uczniowie w parach, indywidualnie ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - podręcznik „Welcome 3”, - kaseta magnetofonowa, ćwiczenia dodatkowe utrwalające poznany materiał przygotowane przez nauczyciela, kolorowe kartki przedstawiające nowe słownictwo – przymiotniki (wordcards) PRZEBIEG LEKCJI: 1. Przywitanie i sprawdzenie listy obecności. 2. Rozgrzewka słowna: a) przypomnienie słownictwa oraz struktur gramatycznych poznanych na poprzednich lekcjach oraz udzielanie krótkich odpowiedzi na pytania nauczyciela: Do you practise any sport ? Do you think boxing is exciting ? Do you like French fries ? What’s your favourite dish ? When were you born ? b) przypomnienie i utrwalenie form przeszłych (Past Simple) czasowników nieregularnych 3. Zapisanie daty i tematu lekcji. 4. Prezentacja Wprowadzenie do nowego tematu lekcji poprzez przypomnienie uczniom poznanych na poprzedniej lekcji przymiotników i stopniowe wprowadzanie nowych przymiotników przy pomocy kolorowych kart (wordcards). a) nauczyciel umieszcza na tablicy w różnych miejscach przymiotniki te poznane na poprzedniej lekcji oraz nowe. Zadaniem uczniów jest odpowiednie dopasowanie przeciwstawnych sobie przymiotników poprzez zapisanie ich w zeszycie. Następnie nauczyciel prosi jednego z uczniów o odpowiednie dopasowanie przymiotników znajdujących się na tablicy. b) nauczyciel mówi: Bikes are safer than cars a następnie zapisuje zdanie na tablicy. Uczniowie powtarzają chórem a następnie pojedynczo. Nauczyciel podkreśla nowe słowo i tłumaczy znaczenie zdania przypominając jednocześnie zasady stopniowania przymiotników jedno i wielosylabowych oraz ich wyjątki: safe – safer – the safest dangerous – more dangerous – the most dangerous good – better – the best c) uczniowie dla przypomnienia stopniują nowo poznane przymiotniki. 5. Uczniowie dla utrwalenia poznanego materiału wykonują kolejne zadania w podręczniku oraz ćwiczenia dodatkowe przygotowane przez nauczyciela. 6. Pożegnanie. 1. Describe your home town. Złotów is …………………….................................……… than New York. ( small) Złotów is ............................................................................. than New York. (quiet) Złotów is ............................................................................. than New York. (safe) Złotów is ............................................................................. than New York. (cheap) 2. Read and choose the correct sentence. 1. a Cars are faster than bikes. b Cars are more fast than bikes. 2. a Trains are more comfortable than buses. b Trains are the most comfortable than buses. 3. a Cars are the most popular of motorbikes. b Cars are more popular than motorbikes. 4. a Travelling by aeroplane is the more expensive way of all. b Travelling by aeroplane is the most expensive way of all. 5. a Boats are slower than trains. b Boats are slower of trains. 6. a Travelling by aeroplane is the safest way of all. b Travelling by aeroplane is safest way of all. Wyświetleń: 664
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |