AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

URSZULA KACPRZAK, 2014-03-10
SIEMIANICE

Wychowanie fizyczne, Konspekty

WF. Płyniemy kraulem po skoku na główkę.

- n +

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Temat: Płyniemy kraulem po skoku na główkę.

Nauczyciel: Urszula Kacprzak

Data: 09.01.2014r.
Klasa: VI chłopcy i dziewczęta
Liczba ćwiczących: 15
Czas trwania: 45‘
Miejsce: pływalnia (Aqua Park w Redzikowie)

Przybory: -----

Cele operacyjne lekcji w kategorii wiadomości i umiejętności:
Motoryczność: Uczeń rozwija swoją zwinność, siłę, szybkość.
Umiejętności: uczeń potrafi przepłynąć odcinek 25 m kraulem po skoku na główkę lub dowolnym.
Wiadomości: Uczeń zna zasady zachowania bezpieczeństwa podczas lekcji na basenie.

Cele wychowawcze:
- dbałość o harmonijny rozwój organizmu,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i współćwiczącego.
Typ lekcji:
- lekcja doskonaląca
Metody nauczania:
- metoda zabawowa klasyczna;
- metoda zadaniowa;
- metoda bezpośredniej celowości ruchu.


A/ CZ. WSTĘPNA
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i stroju wśród ćwiczących, podanie tematu lekcji. Zgłoszenie i sprawdzenie stanu zdrowia u uczniów.
Czas: 1'

1) ćw. kształtujące wolne.
W rozsypce. Nauczyciel lub wyznaczony uczeń pokazują i prowadzą rozgrzewkę.
- 10 przysiadów;
- 10 naprzemiennych wymachów RR;
- 10 „pajacyków”;
- 10 x krążenie RR oburącz w przód;
- 10 x skłony T w przód;
- 10 x krążenie RR oburącz w tył;
- 10 x skłony T w przód do prawej i lewej N
Czas: 4'

2) ćwiczenia oswajające z wodą.
W szeregu, w siadzie na brzegu basenu.
N omawia ćwiczenia, nadzoruje prawidłowy ich przebieg.
- naprzemienna praca NN zanurzonych w wodzie; ok. 10 powtórzeń
- uczniowie zsuwają się głębiej w wodę, j. w.
- w leżeniu na brzuchu, przedramiona oparte na brzegu; biodra wysoko, NN pracują naprzemiennie.
- RR wyprostowane w stawach łokciowych, NN pracują naprzemiennie, 10 wdechów i głębokich wydechów do wody.
- uczniowie siadają na brzegu; 5 razy po odbiciu siadają na dnie basenu.
W ostatnim ćwiczeniu 3 osoby które jako pierwsze zakończą zadanie otrzymają ocenę bdb.
Czas: 5'

B/ CZ. GŁÓWNA

1) ćwiczenie doskonalące pływanie dowolnym stylem.
Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach przed torami, na sygnał N, w odstępach wykonują zadanie. Po zakończeniu ćwiczenia, wychodzą z wody i siadają w siadzie skrzyżnym pod ścianą.
- 4 x 25m dowolnym stylem
Czas: 4'

2) ćw. doskonalące skoki do wody.
Uczniowie przechodzą na drugą część basenu, ustawiają się jak wyżej i pod nadzorem N wykonują dowolne skoki do wody ze słupków startowych:
- „na bombę”
- z obrotem w powietrzu
- skok na nogi
- bieg w powietrzu
- dowolny skok, wymyślony przez ucznia
Czas: 5'

3) ćwiczenia doskonalące skok na główkę
N przypomina jak należy prawidłowo wykonać skok:
- p.w.: stojąc na słupku, nogi razem, proste w stawach kolanowych, ciało zgięte w pasie, luźnymi rekami dotykamy palców nóg, duże palce stóp zagięte na krawędzi słupka, patrzymy w miejsce gdzie mamy po skoku przebić powierzchnie wody.
Przechylamy się do przodu i tracimy równowagę, w ostatniej chwili przed oderwaniem nóg od słupka, uginamy je lekko a następnie wybijamy się.
- W locie przyjmujemy prawidłową sylwetkę: ręce proste, głowa schowana między rękami, nogi proste i razem, palce nóg odchylone do tyłu.
- Przy wejściu do wody sylwetka jest prosta a nogi razem.

- uczniowie wykonują 3 skoki na główkę.
Najlepsze skoki zostają ocenione.
Czas: 5'

4) doskonalenie pływania stylem kraul (25 m) po skoku na główkę.

N przypomina o prawidłowej pracy RR i NN w kraulu oraz właściwym oddechu.
Po pokonaniu dystansu 25 m, uczniowie wychodzą z wody i wracają na miejsce słupka startowego.
Rozpoczynają skok po sygnale N.

- skok na główkę, trzykrotne pokonanie dystansu 25 m
Czas: 8'

C/ CZ. KOŃCOWA
1) ćwiczenia i zabawy rekreacyjnej
Po zakończeniu części głównej lekcji, uczniowie przechodzą na kompleks rekreacyjny. Bawią się i odpoczywają pod nadzorem N.
Uczniowie korzystają z:
- basenu rekreacyjnego wyposażonego w służące do relaksu gejzery i leżanki z hydromasażem;
- rwącej rzeki;
- jacuzzi;
- zjeżdżalni rurowej.
Czas: 10’

2) ćw. organizacyjno - porządkowe
Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie
Czas: 2’

Opracowała

URSZULA KACPRZAK

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 530


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.