AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Rybarczyk, 2014-02-20
Szamocin

Historia, Konspekty

konspekt lekcji historii

- n +

Konspekt lekcji dla klasy I gimnazjum

Temat: Antyczna Grecja – powtórzenie wiadomości.

CELE ZAJĘĆ:
Po zakończonych zajęciach uczeń:
- utrwali wiadomości dotyczące starożytnej Grecji,
- udoskonali rozumienie pojęć,
- potrafi porządkować i uzupełniać informacje,
- rozumie procesy polityczne, społeczne i kulturalne, które dokonały się w Grecji w starożytności,
- udoskonali znajomość postaci związanych z antyczną Grecją,
- powtórzy wydarzenia dotyczące starożytnej Grecji,
- powtórzy informacje o systemie politycznym starożytnych Aten i Sparty,


METODY
- praca z podręcznikiem
- rozmowa nauczająca
- praca z mapą
- burza mózgów


ŚRODKI DYDAKTYCZNE
- podręcznik „Śladami przeszłości. Podręcznik do historii dla klasy pierwszej gimnazjum”, pod red. S. Roszaka, wyd. Nowa Era
- mapa – Grecja starożytna
- kartki, pisaki


FORMA PRACY
praca w grupie
podział na grupy










TOK LEKCJI


Temat: Antyczna Grecja – powtórzenie wiadomości.

1. Sprawy organizacyjne
- przywitanie
- sprawdzenie obecności

2. Wprowadzenie:
Lekcję rozpoczynamy od wskazania na mapie Grecji w starożytności oraz od przypomnienia kiedy powstała cywilizacja grecka.

3. Nawiązanie do lekcji
Celem lekcji będzie utrwalenie i przypomnienie pojęć, postaci i wydarzeń związanych z państwem greckim w starożytności.

4. Nowe treści
* Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy (każda grupa ma do wykonania inne zadanie przygotowane wcześniej przez nauczyciela, grupy zadania losują)
GRUPA I – uczniowie na podstawie omówionego materiału, podręcznika oraz swojej wiedzy układają słownik postaci związanych ze starożytną Grecją.
GRUPA II - uczniowie na podstawie omówionego materiału, podręcznika oraz swojej wiedzy układają słownik pojęć związanych ze starożytną Grecją.
GRUPA III - uczniowie na podstawie omówionego materiału, podręcznika oraz swojej wiedzy porównują ustrój polityczny starożytnych Aten i Sparty.
GRUPA IV - uczniowie na podstawie omówionego materiału, podręcznika oraz swojej wiedzy układają kalendarium wydarzeń związanych ze starożytną Grecją.
* Po upływie określonego czasu uczniowie przedstawiają efekty swojej pracy
* Po prezentacji wspólna ocena pracy uczniów (ważne by zespoły dokonały samooceny)

5. Podsumowanie:
Uczniowie odpowiadają na pytanie: Co zawdzięczmy starożytnym Grekom?

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1763


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.