AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Malcharczyk, 2014-02-14
Chróścice

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju zawodowego na nuczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego
na stopień
nauczyciela dyplomowanego


mgr Małgorzata Malcharczyk
kierownik świetlicy


Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Opolu


Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2011


Okres stażu: od 01.09.2011 do 31.05.2014





ZADANIA WYNIKAJĄCE
Z ROZPORZĄDZENIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI
Poznanie procedury awansu zawodowego Wniosek do dyrekcji o rozpoczęcie stażu.
Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów: m.in. Rozporządzenie MEN, Karta Nauczyciela.

Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. sierpień 2011





wrzesień 2011
§ 8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły.
1. Doskonalenie warsztatu pracy, poprzez uczestniczenie w szkoleniach wewnątrzszkolnych ( WDN) oraz w szkoleniach zewnętrznych.
2. Organizacja warsztatu pracy kierownika świetlicy:
- opracowanie rocznych planów pracy;
- pisanie sprawozdań z pracy świetlicy szkolnej;
- utrzymywanie ciągłości pracy świetlicy (organizacja zastępstw, konstruowanie godzinowego planu pracy wychowawców);
-wzbogacanie wyposażenie świetlicy (gromadzenie pomocy, scenariuszy, płyt DVD, materiałów dla ucznia i dla nauczyciela)
3. Podejmowanie działań mających na celu wzbogacenie oferty świetlicowej oraz uatrakcyjnienie zajęć:
- organizowanie imprez świetlicowych (bal haloween, bal karnawałowy, Mam talent, Dzień Dziecka)
-realizacja projektów edukacyjnych:
 Zaczarowany świat;
 Zwierzęta duże i małe;
 Robociki.
-organizowanie konkursów świetlicowych (plastycznych, wokalnych, quizów);
-organizacja i przeprowadzenie konkursu „Świetlicowy mistrz ortografii”;
- organizowanie konkursów ogólnoszkolnych:
 Wielkanocny zając ;
 Moje wymarzone podwórko;
-zorganizowanie konkursu międzyświetlicowego: Rozgrywki w dwa ognie;
-redagowanie gazetki świetlicowej „Świetlicówka”. Prowadzenie kółka dziennikarskiego na którym dzieci współtworzą gazetkę.
4. Opracowanie arkusza diagnostycznego dotyczącego atrakcyjności zajęć w świetlicy szkolnej. Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów i rodziców.
5. Udział w pracach komisji ds. dofinansowań WDN-u. okres stażu




okres stażu














okres stażu








maj 2012
kwiecień 2013
marzec 2014

okres stażu


2014




marzec 2012
kwiecień 2013
2013


2011 – 2014




kwiecień 2012 kwiecień 2013
kwiecień 2014




§ 8 ust.2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych (pisanie scenariuszy, przygotowywanie pomocy dydaktycznych, tworzenie dyplomów, przygotowywanie krzyżówek i rebusów dla dzieci).
2. Wyszukiwanie i przygotowywanie materiałów do zajęć oraz prezentacji ( użycie m.in. programów edytorskich, graficznych).
3. Odwiedzanie stron internetowych dotyczących oświaty.
4. Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju, realizowanych programów itp.
5. Prowadzenie zajęć z dziećmi w pracowni komputerowej, w ramach zajęć świetlicowych. okres stażu






okres stażu



okres stażu

okres stażu


okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą
i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych,
a w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych..
2. Aktywne uczestnictwo w zespole opiekuńczo - wychowawczym; dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
3. Opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy zajęć imprez, programów, pomocy dydaktycznych.
4. Opracowanie ankiet mierzących jakość pracy świetlicy i zaznajomienie z wynikami wychowawców w ramach zespołu samokształceniowego.
5. Przedstawienie Radzie Pedagogicznej wyników przeprowadzonej ankiety. 2 rok stażu


okres stażu



okres stażu



maj 2012
maj 2013
maj 2014


czerwiec 2014


§ 8 ust.2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu pracy świetlicy szkolnej.


2. Opracowanie i wdrożenie programu „Młody dziennikarz”. wrzesień 2011
wrzesień 2012
wrzesień 2013

prezentacja marzec 2012
realizacja
20122013
§ 8 ust. 2 pkt 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły,
w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych. 1. Organizacja konkursów:
-świetlicowych;
- ogólnoszkolnych;
 Wielkanocny zając;
 Moje wymarzone podwórko;
-Rozgrywki w dwa ognie; konkurs międzyświetlicowy;
2. Prowadzenie zajęć dziennikarskich.

3. Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach pozaszkolnych.


marzec 2012
kwiecień 2013
2013

okres stażu

okres stażu
§ 8 ust.2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1. Włączanie się do akcji organizowanej przez PCK. Udział w akcjach charytatywnych.
2. Współpraca z przedszkolem. Zorganizowanie dnia otwartego w świetlicy.
3. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt. Organizowanie zbiórek żywności dla ich podopiecznych.
4. Przygotowanie upominków dla pensjonariuszy Domu Złotej Jesieni, z okazji dnia babci i dziadka.
5. Współpraca z kierownikami innych świetlic. okres stażu


marzec 2012


1 rok stażu


2 rok stażu


okres stażu
§ 8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu oraz rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1. Rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez rozmowy z dziećmi, rodzicami, wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym.
2. Systematyczna obserwacja uczniów. Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych.
3. Rozwiązywanie zdiagnozowanych problemów poprzez ustalenie i stosowanie odpowiednich strategii, działań, metod pracy, oddziaływań wychowawczych. okres stażu




2/3 rok stażu


2/3 rok stażu

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 537


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.