Katalog Ewa Mizera, 2014-02-12 Rogoźno Edukacja czytelnicza, Konspekty Próba oceny postaci bohaterki baśni „Igła do cerowania” H. Ch. AndersenaCzas trwania: 2x45 minut. Cele uczeń: - potrafi uważnie słuchać czytane tekst, - wzbogaca słownictwo o nowe wyrazy, - odpowiada na pytania dotyczące tekstu, - umie dopasować określenie do danej postaci, - wyciąga logiczne wnioski, - wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej, Metody pracy: - podająca - pogadanka - praktyczne działanie Formy pracy: - zbiorowa, indywidualna, Środki dydaktyczne: Baśń „Igła do cerowania”, pytania do tekstu, farby plakatowe, Przebieg zajęć: 1. Czytanie tekstu. Wzorowe czytanie utworu przez nauczyciela wytłumaczenie niezrozumiałych zwrotów). 2. Losowanie przez uczniów przygotowanych przez nauczyciela pytań dotyczących tekstu (załącznik): • Co igła myślała o sobie? • Co stało się z igła podczas cerowania? • Co zrobiono ze złamanej igły? • Dlaczego igła-broszka wpadła do rynsztoku? • Kogo spotkała w rynsztoku? • O czym opowiadała butelce? • Jak zakończyła się historia igły? • Co to znaczy być dumnym ? (w pozytywnym i negatywnym znaczeniu) 3. Odpowiedzi na pytania 4. Próby ułożenia jeszcze innych pytań przez dzieci. 5. Wyznaczenie głównej postaci baśni i wybór określeń pasujących do niej z przygotowanych wyrazów. 6. Próba odpowiedzi na pytanie „Czego uczy nas ta baśń“ Uczy, żeby nie być zarozumiałym, żeby się nie wywyższać i nie mówić o sobie nieprawdy, itp. 7. Próba formułowania wniosku „Igła była dumna i zarozumiała. Tacy ludzie są samotni“ 8. Wykonanie farbami plakatowymi ilustracji do baśni przez każdego ucznia. opracowała Ewa Mizera Wyświetleń: 1273
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |