Katalog Iwona Toda - Ogrodowczyk, 2014-02-12 Malanów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO MGR IWONY TODA NAUCZYCIELA KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W CISEWIE UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO REALIZOWANY OD 1.09.2010r. DO 31.05.2013r. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury związanej z własnym awansem zawodowym Analizowanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. Analiza dokumentacji szkolnej niezbędnej przy opracowaniu planu rozwoju zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. IX-X 2010 IX 2010 IX 2010 X 2010 V 2013 Wniosek Plan rozwoju zawodowego Zaświadczenie Sprawozdanie 2. Systematyczne poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych w zakresie - pracy dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, warsztatach, zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami szkoły – prowadzonych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli i radę pedagogiczną. Systematyczne zapoznawanie się z najnowszą literaturą z zakresu pedagogiki i psychologii. Okres stażu Zaświadczenia Zestawienie bibliografii 3. Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły Współtworzenie i aktualizacja dokumentacji szkolnej: WSO, Plan Pracy Szkoły, Program Wychowawczy. Czynny udział w tworzeniu narzędzi do wewnętrznej ewaluacji szkoły. Okres stażu Wzory dokumentów 4. Dbanie o estetykę i wyposażenie sali lekcyjnej Pozyskanie odpowiedniego wyposażenia sali, pomocy dydaktycznych. Wykonanie wystroju, gazetek tematycznych. Okres stażu Potwierdzenie 5. Rozbudzanie aktywności uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych, międzyszkolnych; praca indywidualna i zespołowa z wybranymi uczniami, pomoc w zbieraniu materiałów. Okres stażu Dyplomy uczniów, wykaz sukcesów 6. Promocja szkoły Przygotowanie folderu szkoły. Współorganizacja Dni Otwartych Drzwi. Publikacja artykułów w lokalnej prasie . Okres stażu Potwierdzenie 7. Współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej. Udział rodziców w zajęciach otwartych. Opracowanie planu współpracy z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Pomoc ze strony rodziców w organizacji imprez klasowych i uroczystości szkolnych. Okres stażu Scenariusz zajęć Wzór dokumentów 8. Udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym ,,Czysty las” Realizacja zadań wynikających z przystąpienia do projektu. Okres stażu Sprawozdanie z projektu 9. Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja projektów edukacyjnych Czytamy twórczość Kornela Makuszyńskiego 2011/2012 Projekt §8 ust. 2. pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzenie swojej wiedzy Udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej Okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu kursu 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej. Wdrażanie innowacyjnych metod pracy na lekcjach i podczas zajęć pozalekcyjnych Korzystanie z prezentacji multimedialnych. Korzystanie z zasobów Internetu jako źródła informacji (np. słowniki, encyklopedie multimedialne, strony edukacyjne). Tworzenie własnych prezentacji multimedialnych dotyczących: tematyki zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, patrona szkoły, problemów edukacyjnych. Zorganizowanie lekcji w pracowni komputerowej. Okres stażu Rejestr prezentacji i stron WWW Poświadczenie Nauczycieli i Dyrektora Szkoły Opis wykorzystania podczas lekcji materiałów ściągniętych poprzez Internet. 3. Opracowanie własnej strony internetowej Opracowanie strony i zamieszczanie na niej materiałów dydaktyczno – wychowawczych Okres stażu Adres strony internetowej 4. Udział w aktualizowaniu szkolnej strony internetowej Przygotowywanie materiałów do publikacji na stronie internetowej szkoły Okres stażu www. spcisew.republika.pl § 8. ust. 2. pkt 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu przedmiotowego nauczycieli nauczania zintegrowanego Opracowanie planu pracy zespołu przedmiotowego nauczycieli nauczania zintegrowanego w roku szkolnym 2010 / 2011. Przeprowadzenie szkolenia na spotkaniu zespołu samokształceniowego. Dzielenie się informacjami i wiedzą zdobytą na kursach, szkoleniach, warsztatach. Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu, wymiana doświadczeń . 2010/2011 Okres stażu Plan pracy Opracowane referaty, protokoły spotkań. 2. Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, praktykantów. Opracowywanie scenariuszy zajęć, przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Okres stażu Scenariusze, potwierdzenia nauczycieli 3. Przygotowanie i prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych. Opracowanie referatów, warsztatów i prelekcji na posiedzenie Rady Pedagogicznej. Okres stażu Potwierdzenie 4. Praca w zespole koordynującym nadanie imienia szkole. Plan pracy zespołu, kalendarium. 2010/2011 Kalendarium nadania 5. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole materiałów edukacyjnych. Przygotowanie i przesłanie na strony internetowe „Planu rozwoju zawodowego”. Publikowanie na stronach internetowych referatów, scenariuszy imprez i zajęć. Opracowanie scenariuszy imprez i uroczystości i umieszczenie w bibliotece szkolnej. Przykładowy materiał + zestawienie stron lub wydawnictw Potwierdzenie § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie programów dotyczących działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, zgodnie z potrzebami szkoły. Wdrożenie tych programów. Ewaluacja. Okres stażu Programy 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Organizacja zajęć dodatkowych dla uczniów. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów. Okres stażu Plan pracy, Sprawozdanie, potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Realizacja i ewaluacja programów ogólnopolskich. Udział w zewnętrznych programach organizowanych przez instytucje i firmy wspomagające działalność oświatową szkoły. Okres stażu Sprawozdania, certyfikaty potwierdzenie Dyrektora Szkoły 3. Zorganizowanie cyklu zajęć: „Ferie na sportowo” Opracowanie planu zajęć. Okres stażu Sprawozdanie z realizacji, plan zajęć 4. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z zespołem nauczycieli. Udział w widowiskach scenicznych, koncertach i lekcjach muzealnych. Organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych. W miarę potrzeb. Karty wycieczek, potwierdzenie Dyrektora Szkoły 5. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. Organizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych. Okres stażu Scenariusze imprez, zdjęcia 6. Organizowanie konkursów. Zorganizowanie konkursów: -plastycznych, -sportowych, -recytatorskich i innych. Okres stażu Regulaminy, potwierdzenie Dyrektora Szkoły § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Uczestniczenie w akcjach ogólnospołecznych. Udział w ogólnopolskich akcjach charytatywnych oraz promujących działalność wychowawczą w placówkach oświatowych. Organizacja pomocy dla uczniów. Okres stażu Plan pracy, Sprawozdanie, podziękowania, potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Współpraca z UNICEF. Włączenie Szkoły do „KLUBU SZKÓŁ UNICEF”. Pełnienie funkcji koordynatora. Udział w ogólnopolskich projektach UNICEF. Okres stażu Potwierdzenie UNICEF, opis działań 3. Współpraca z różnymi instytucjami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Współpraca z GOPS-em, Współpraca z Urzędem Gminy, Współpraca z Policją, Współpraca z Domem Dziecka, Współpraca z PCK, Współpraca z Gminną Komisją d.s. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Okres stażu Potwierdzenia 4. Współpraca z wydawnictwem WSiP Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa. Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. Udział szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo. Okres stażu Potwierdzenie § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opis i analiza dwóch przypadków- rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Opis i analiza dwóch przypadków. Okres stażu Opis i analiza przypadków Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też dokumentowania, w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp. ………………………………………………… …………………………………………………… data i podpis Dyrektora szkoły podpis nauczyciela Wyświetleń: 1087
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |