Katalog JULITA TAŃSKA, 2014-02-10 iłowo Matematyka, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGOJulita Barbara Tańska Nauczyciel matematyki w Zespole Szkół im. Emilii Sukertowej – Biedrawiny w Malinowie PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2016 r. Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie stażu będę kontynuowała niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Cele stażu: 1. Poszerzenie zakresu wiedzy. 2. Doskonalenie własnych umiejętności. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. 5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. 2 Zagadnienia organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego # Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego # Opracowanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2013 # Wniosek o rozpoczęcie stażu # Plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego # Gromadzenie materiałów i dokumentów cały okres stażu # Potwierdzenia # Zaświadczenia, # Opracowane materiały # Zdjęcia Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego # Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego maj 2016 # Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego §8 ust.2.pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Podnoszenie kwalifikacji zawodowych # Udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego (szkolenia wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne) cały okres stażu # Zaświadczenia o ukończeniu kursów # Poświadczenie Dyrektora o udziale w szkoleniach Praca z uczniem zdolnym # Przygotowanie chętnych uczniów do udziału w konkursach matematycznych # Stosowanie metod aktywizujących # Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów zainteresowanych matematyką # Udział uczniów w konkursach przedmiotowych cały okres stażu # Poświadczenie Dyrektora # Kserokopie dyplomów zdobywanych przez uczniów Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych z matematyki # Przygotowanie zestawu zadań i schematu punktowania na szkolny konkurs przedmiotowy z matematyki w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora # Przygotowane materiały 3 Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Diagnozowanie osiągnięć uczniów # Udział w programie Sesja z plusem zaproponowanym przez GWO # Przeprowadzenie matur próbnych (OPERON, GWO) w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora # Testy sprawdzające # Ewaluacje testów # Zaśwaidczenie GWO Współpraca z rodzicami # Udział rodziców w zebraniach # Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia – lepszy przepływ informacji nauczyciel - rodzic okres stażu # Poświadczenie Dyrektora # Notatki w dzienniku Różne formy promocji szkoły w środowisku # Udział w przygotowywaniu uroczystości szkolnych # Udział w organizacji Promocji Szkoły – prezentacje multimedialne okres stażu # Poświadczenie Dyrektora # Opracowane materiały # Zdjęcia §8 ust.2.pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno - wychowawczych # Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów okres stażu # Opis działań # Zdjęcia przykładowych prac Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych # Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów # Opracowanie informacji dla rodziców dotyczącej osiągnięć uczniów # Sporządzanie w formie wykresów, tabeli wyników z egzaminu maturalnego z matematyki i przedstawienie ich w postaci prezentacji na radzie pedagogicznej oraz na zebraniu z rodzicami # przygotwanie, przeprowadzenie i przeanalizowanie próbnych matur z matematyki okres stażu # Poświadczenie Dyrektora # Przykładowe materiały 4 §8 ust.2.pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich # Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora # Scenariusz lekcji # Poświadczenie obecnych nauczycieli Pełnienie funkcji opiekuna stażu # Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty # Odbywanie bieżących spotkań konsultacyjnych # Obserwacja prowadzonych lekcji w ramach powierzo- nych obowiązków # Poświadczenie Dyrektora # Arkusze obserwacji lekcji Publikacje # Opublikowanie materiałów dydaktycznych na stronie internetowej # Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej w okresie stażu # Zrzut z ekranu Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami # Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów # Udział w pracach zespołu przedmiotowego # Przekazywanie materiałów edukacyjnych zainteresowanym nauczycielom w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora # Poświadczenie nauczycieli współpracujących Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów # Współpraca w przygotowaniu do konkursów # Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych) w okresie stażu # Scenariusz i sprawozdanie # Poświadczenie nauczycieli współpracujących # Poświadczenie Dyrektora # Zdjęcia §8 ust.2.pkt.4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Wykonywanie zadań egzaminatora # Udział w pracach komisji egzaminacyjnej w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce # Przygotowanie młodzieży do egzaminu zewnętrznego – matury z matematyki w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora 5 §8 ust.2.pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Organizowanie wycieczek # Organizowanie wycieczek i wyjść klasowych w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora # Karta wycieczki # Zapis w dzienniku Współorganizowanie imprez klasowych i szkolnych # Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego -święto „pieczonego ziemniaka” -Jasełka i Wigilie klasowe # Współpraca z Samorządem Uczniowskim zgodnie z kalendarzem # Zdjęcia # Potwierdzenie Dyrektora # Potwierdzenie współorganizatora Organizowanie dodatkowych zajęć # Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora # Dziennik zajęć Organizowanie konkursów szkolnych # Zorganizowanie potyczek matematycznych między klasami w okresie stażu # Poświadczenie Dyrektora #Regulamin i sprawozdanie z przebiegu konkursu §8 ust.2.pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Współpraca z pedagogiem szkolnym # Spotkania i rozmowy z pedagogiem Cały okres stażu # Poświadczenie pedagoga Współpraca Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną # Obserwacja uczniów # Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) #Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno Pedagogicznej W okresie stażu # Indywidualizacja pracy z uczniem posiadającym opinię lub orzeczenie z PPP, Współpraca z wydawnictwami # Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych # Udział w programie Sesje z plusem będącego częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Lepsza Szkoła” prowadzonego przez GWO # Udział w szkoleniach Cały okres stażu # Zaświadczenia od wydawnictwa 6 §8 ust.2.pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu # Analiza przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi # Zdobywanie wiedzy na temat sytacji materialnej uczniów # Pedagogizacja rodziców cały okres stażu # Analiza przypadku # Wnioski Powyższy plan rozwoju jest projektem i może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Opracowała mgr Julita Tańska 7 Wyświetleń: 698
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |