Katalog Joanna Granek, 2014-01-30 Chorzów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: mgr Joanna Granek MIEJSCE PRACY: Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana III Sobieskiego w Świętochłowicach ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel języka angielskiego CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata 9 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2013 r. PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2016 r. § 8 ust.2 pkt.1 „ Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły”. Zadanie 1 Doskonalenie zawodowe Formy realizacji Będę brała udział w szkoleniach wewnętrznych organizowanych w ramach WDN Będę brała udział w szkoleniach i kursach organizowanych przez ośrodki WOM i Metis Będę brała udział w konferencjach i warsztatach metodycznych poszerzających kompetencje z zakresu metodyki nauczania języków obcych organizowanych przez wydawnictwa Będę uczestniczyła w spotkaniach z doradcą metodycznym Termin realizacji Okres stażu Zadanie 2 Opracowania autorskie Formy realizacji Opracuję testy diagnozujące poziom znajomości języka angielskiego dla uczniów rozpoczynających naukę w klasach IV, V i VI Opracuję program zajęć przygotowujących uczniów do sprawdzianu z języka angielskiego po klasie VI (w ramach art. 42 ust.2 pkt 2 KN) Opracuję regulaminy konkursów językowo – kulturowych Opracuję plan wychowawczy klasy zgodny z Programem Wychowawczym Szkoły Termin realizacji Okres stażu Zadanie 3 Praca wychowawcza Formy realizacji Będę podnosić kompetencje i umiejętności wychowawcze poprzez studiowanie literatury fachowej związanej z tematem Pozostanę w stałym kontakcie z innymi nauczycielami, pedagogiem szkolnym oraz PPP w celu rozwiązywania pojawiających się problemów dydaktyczno – wychowawczych Zorganizuję dla swoich uczniów wyjścia dydaktyczno – wychowawcze oraz wycieczki krajoznawcze Będę realizowała tematykę lekcji wychowawczych zgodnie z opracowanym planem Termin realizacji Rok szkolny 2013/14 Zadanie 4 Praca z uczniem zdolnym Formy realizacji Rozpocznę realizację projektu eTwinning angażującego uczniów dobrze posługujących się językiem obcym Przygotuję uczniów do udziału w konkursie Miniatur Teatralnych w języku angielskim Termin realizacji Okres stażu Zadanie 5 Praca z uczniem słabym Formy realizacji Poprowadzę zajęcia wyrównawcze w ramach art. 42 ust.2 pkt 2 KN Dostosuję formy sprawdzania wiedzy uczniów uwzględniając pojawiające się problemy w nauce języka obcego Termin realizacji Okres stażu Zadanie 6 Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach, organizowanie konkursów językowych Formy realizacji Będę przygotowywała uczniów do udziału w miejskich oraz ogólnopolskich konkursach i olimpiadach językowych Będę organizatorem i współorganizatorem konkursów językowo – kulturowych Termin realizacji Okres stażu Zadanie 7 Opieka nad salą Formy realizacji Będę dbała o zaplecze dydaktyczne pracowni wzbogacając je o nowe podręczniki, gry, słowniki oraz inne pomoce naukowe Zaopatrzę salę w odtwarzacz dvd umożliwiając projekcje filmów i programów edukacyjnych Termin realizacji Okres stażu Zadanie 8 Promocja placówki Formy realizacji Przygotuję uczniów do aktywnego udziału w obchodach Święta Miasta Termin realizacji Okres stażu § 8 ust.2 pkt.2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej”. Zadanie 1 Doskonalenie umiejętności wykorzystywania technologii komputerowej na zajęciach Formy realizacji Będę uczestniczyła w szkoleniach i kursach podnoszących moje kompetencje w zakresie korzystania z komputera w codziennej pracy Termin realizacji Okres stażu Zadanie 2 Organizacja własnego warsztatu pracy Formy realizacji Będę opracowywała narzędzia pomiaru dydaktycznego, testy, regulaminy konkursów, dokumentację szkolną przy użyciu komputera Będę przygotowywała pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach w klasach I – VI Termin realizacji Okres stażu Zadanie 3 Wykorzystanie programów komputerowych oraz Internetu w codziennej pracy Formy realizacji Przygotuję dla uczniów prezentację multimedialną dotyczącą tematu „Europa i jej różne kultury” Będę korzystała ze strony internetowej projektu eTwinning oraz z portali edukacyjnych dla nauczycieli Termin realizacji Okres stażu Zadanie 4 Komputer jako środek komunikacji Formy realizacji Będę komunikowała się przy pomocy komputera z uczniami, rodzicami uczniów, innymi nauczycielami, organizatorami konkursów, przedstawicielami wydawnictw oraz doradcą metodycznym Termin realizacji Na bieżąco § 8 ust.2 pkt.3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przeprowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć”. Zadanie 1 Prowadzenie zajęć otwartych Formy realizacji Będę prowadziła zajęcia otwarte dla nauczycieli stażystów i kontraktowych Zaproszę do udziału w zajęciach otwartych studentów odbywających praktykę pedagogiczną w szkole Termin realizacji Okres stażu Zadanie 2 Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Formy realizacji Będę opracowywała wraz z innymi nauczycielami scenariusze uroczystości szkolnych oraz będę współorganizowała te uroczystości We współpracy z wychowawcami klas będę organizowała wyjścia kulturalne i wycieczki krajoznawcze uczniów Termin realizacji Okres stażu Zadanie 3 Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Formy realizacji Wezmę udział w spotkaniach i konferencjach organizowanych dla nauczycieli przez instytucje oświatowe, a dotyczących problematyki dydaktyczno – wychowawczej Termin realizacji Okres stażu Zadanie 4 Udostępnianie materiałów dydaktycznych Formy realizacji Opracuję i udostępnię innym nauczycielom scenariusze uroczystości szkolnych oraz przygotowane i posiadane materiały dydaktyczne Opublikuję swój plan rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym Termin realizacji Na bieżąco Zadanie 5 Praca zespołu przedmiotowego Formy realizacji Opracuję roczny plan pracy zespołu Będę modyfikowała system oceniania z języka angielskiego w oparciu o WSO Podzielę się doświadczeniem i skorzystam z wiedzy nauczycieli zespołu dotyczących sposobów nauczania języka obcego i radzenia sobie z trudnościami dydaktyczno – wychowawczymi Termin realizacji Okres stażu Zadanie 6 Współpraca z rodzicami Formy realizacji Przygotuję na spotkania z rodzicami materiały dotyczące problematyki wychowawczej Będę współorganizowała z rodzicami uczniów wydarzenia klasowe, np. Wigilię, udział dzieci w balu Termin realizacji Okres stażu § 8 ust.2 pkt.4 b „Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników (…)”. Zadanie 1 Uzyskanie uprawnień egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Formy realizacji Ukończę szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów w zakresie egzaminu gimnazjalnego Będę wykonywać zadania egzaminatora w czasie trwania części językowej egzaminu gimnazjalnego Termin realizacji Okres stażu § 8 ust.2 pkt.4 c „ Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych”. Zadanie 1 Współorganizowanie uroczystości szkolnych Formy realizacji Będę przygotowywała uczniów do akademii i innych uroczystości organizowanych w czasie trwania roku szkolnego Termin realizacji Okres stażu Zadanie 2 Wykorzystanie wiedzy zdobytej w ramach kursu oligofrenopedagogiki Formy realizacji Poprowadzę koło wyrównawcze z języka angielskiego dla grupy dzieci z dysfunkcjami Podzielę się wiedzą związaną z dysfunkcjami rozwojowymi dzieci w trakcie zebrań z rodzicami Termin realizacji Okres stażu Zadanie 3 Ewaluacje Formy realizacji Będę członkiem zespołu d/s ewaluacji wewnętrznej Termin realizacji Rok szklony 2013/14 § 8 ust.2 pkt.4 e „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami”. Zadanie 1 Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz edukacji Formy realizacji Będę nawiązywała współpracę z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Młodzieżowym Domem Kultury, Centrum Kultury Śląskiej oraz oddziałem ZNP Termin realizacji Okres stażu Zadanie 2 Współpraca z wydawnictwami językowymi Formy realizacji Pozyskam wsparcie w postaci pomocy dydaktycznych oferowanych przez wydawnictwa Będę zdobywać informacje o ciekawych konkursach wydawniczych dla dzieci Termin realizacji Na bieżąco § 8 ust.2 pkt.5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony”. Zadanie 1 Poszerzanie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów dzieci Formy realizacji Będę brała udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych Będę samodzielnie studiowała literaturę dotyczącą tematu Termin realizacji Okres stażu Zadanie 2 Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych Formy realizacji Będę współpracowała z pedagogiem szkolnym oraz innymi nauczycielami w celu rozwiązywania trudnych sytuacji wychowawczych Będę systematycznie konsultowała zaistniałe problemy z rodzicami uczniów Termin realizacji Na bieżąco Zadanie 3 Opis i analiza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych Formy realizacji Zdiagnozuję, przeanalizuję i opiszę dwa problemy edukacyjne lub wychowawcze W konsultacji z pedagogiem szkolnym oraz/lub innymi specjalistami dostosuję skuteczne metody rozwiązania tychże problemów Termin realizacji Rok szkolny 2015/16 Wyświetleń: 578
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |