Katalog

Anna Kentnowska, 2014-01-30
Zabrze

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +


MGR ANNA KENTNOWSKA

NAUCZYCIEL JĘZYKA NIEMIECKIEGO
W ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 W ZABRZU


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Czas trwania stażu: 01.09.2010 – 31.05.2013
W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany (27. 08. 2009)
Posiadane kwalifikacje: Dyplom ukończenia magisterskich studiów uzupełniających na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w zakresie filologii germańskiej, specjalność nauczycielska;
Dyplom ukończenia Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Zabrzu;
Tytuł licencjata filologii germańskiej Uniwersytetu Śląskiego.

Cel główny stażu: Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo – wychowawczej.
Cele szczegółowe:
• Podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno- wychowawczych.
• Podniesienie jakości pracy szkoły.
• Tworzenie warunków umożliwiających aktywny udział uczniów w zajęciach z języka niemieckiego, ich twórczym działaniu, odkrywaniu własnych możliwości.
• Uczestnictwo w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki zawodowe.
• Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego.
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego wynikające z rozporządzenia MEN


§ 8 ust.2 pkt1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Poszerzenie wiedzy na temat awansu zawodowego.
Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego na
stopień nauczyciela
dyplomowanego. - Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego.
- Analiza przepisów prawa oświatowego.
- Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
- Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
- Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- Sporządzanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Okres stażu
Znajomość przepisów prawa oświatowego, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Rozwój zawodowy
poprzez udział w różnych formach kształcenia.

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. - Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z nauczanym przedmiotem oraz z doskonaleniem umiejętności opiekuńczo – wychowawczych.

- Rozwijanie umiejętności językowych poprzez czytanie niemieckiej literatury, prasy.


Rozpoczęcie i ukończenie studiów podyplomowych z kształcenia translatorycznego.

Okres stażu
X 2010 – 2012 r. Zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach

Dyplom ukończenia studiów
Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. Stosowanie metod aktywizujących, korzystanie z komputera i Internetu na lekcjach języka niemieckiego, prezentowanie krótkich filmów DVD zgodnych z tematyką zajęć.
Stosowanie na lekcjach języka niemieckiego zasady korelacji międzyprzedmiotowej (język niemiecki, geografia, historia, wiedza o społeczeństwie, wiedza o kulturze)
Okres stażu
Dodatkowe materiały, scenariusze lekcji
Doskonalenie warsztatu pracy. Przygotowywanie dodatkowych materiałów na zajęcia z języka niemieckiego oraz godziny z wychowawcą, układanie testów.
Okres stażu
Zebrane materiały
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Kontakty z rodzicami, prowadzenie dodatkowych spotkań z rodzicami, rozwiązywanie konfliktów w klasie, pomoc w organizowaniu studniówki. Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
Okres stażu
Wpisy w dzienniku
Uczestniczenie w pracach organów szkoły. Praca w zespole przedmiotowym, dzielenie się doświadczeniem, nowymi pomysłami. Okres stażu Sprawozdania ze spotkań

§8 ust. 2 pkt2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Prowadzenie wywiadówki online Prowadzenie bieżącej dokumentacji w formie elektronicznej. Okres stażu Strona internetowa
Wykorzystywanie technologii komputerowej w nauczaniu języka niemieckiego Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy.

Przygotowywanie zajęć z języka niemieckiego z wykorzystaniem na lekcji komputerów. Okres stażu
Okres stażu
Scenariusze, przykładowe zadania
Korzystanie z Internetu Lektura stron edukacyjnych, zmian w planie oświatowym.
Opublikowanie swojego planu na stronie portalu edukacyjnego. Dzielenie się wiedzą oraz korzystanie z doświadczenia innych nauczycieli.

Okres stażu

Maile
§ 8 ust. 2 pkt3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich.
Współpraca z nauczycielami innych języków obcych przy organizowaniu Europejskiego Dnia Języków Obcych, Jasełek oraz tygodnia e-Twinning.
Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów- organizowanie konkursów międzyszkolnych.
Nawiązanie kontaktów z innymi nauczycielami języka niemieckiego, dzielenie się wiedzą, materiałami.
Okres stażu
Scenariusze, potwierdzenia
§ 8 ust.2 pkt4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Opracowanie planu zajęć pozalekcyjnych. Opracowanie i wdrożenie planu zajęć z języka niemieckiego dla uczniów klas maturalnych.
Opracowanie i wdrożenie planu zajęć wyrównawczych z języka niemieckiego dla uczniów klas gimnazjum.
Okres stażu Plan

§ 8 ust. 2 pkt4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej , eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Zalogowanie się do systemu egzaminatorów. Sprawdzanie pisemnych egzaminów maturalnych z języka niemieckiego. Rok szkolny 2010/2011 Potwierdzenie wykonywania pracy egzaminatora.
Złożenie wniosku na szkolenie dla egzaminatorów egzaminów gimnazjalnych okręgowych komisji egzaminacyjnych. Ukończenie szkolenia, wykonywanie zadań egzaminatora. Rok szkolny 2011/2012 Potwierdzenie wykonywania pracy egzaminatora.


§ 8 ust. 2 pkt4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Promowanie nauki języków obcych. - Organizowanie Europejskiego Dnia Języków obcych
- Organizowanie imprez szkolnych w języku niemieckim: jasełka, tydzień e-Twinning.
09.2010r., 09.2011, 09.2012


12.1010r., 12.1011, 12.1012
Okres stażu Zdjęcia, sprawozdania z imprez.
Organizowanie konkursów międzyszkolnych. - Międzyszkolny konkurs wiedzy o sadze „Zmierzch” Stephenie Meyer dla gimnazjum.
Okres stażu Zdjęcia, publikacja w regionalnej gazecie bądź telewizji.
Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą. - Internetowa publikacja planu rozwoju zawodowego.
- Publikacja scenariuszy zajęć i dodatkowych materiałów z języka niemieckiego.

Okres stażu

Zaświadczenie o publikacji
Działalność opiekuńczo-wychowawcza - Organizowanie dodatkowych spotkań z rodzicami
- Pomoc w organizowaniu studniówki.
- Zapraszanie na zajęcia w klasie maturalnej doradcę zawodowego. Okres stażu

Rok szkolny 2010/2011


Rok szkolny 2010/2011 Wpisy, ankiety, potwierdzenia
Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów - Organizowanie fakultetów dla uczniów przygotowujących do egzaminu maturalnego z języka niemieckiego.
Okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych
- Organizowanie zajęć wyrównawczych dla uczniów gimnazjum Okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych
Współpraca z lokalnymi mediami - Zapraszanie prasy na konkursy międzyszkolne Okres stażu Potwierdzenie współpracy
§ 8 ust.2 pkt4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej.


ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
1. Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa WSIP, Langenscheidt, PWN
- Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych.
- Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo.


Okres stażu Potwierdzenie współpracy, zaświadczenia o ukończonych szkoleniach
Współpraca z pedagogiem szkolnym, poradnią psychologiczno - pedagogiczną, Ośrodkiem Profilaktyki i Leczenia Uzależnien
Wnikliwa obserwacja uczniów
Konsultacje z pedagogiem, psychologiem
Realizowanie zaleceń.
Okres stażu Opis działań
§ 8 ust. 2 pkt5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
Opis i analiza jednego przypadku rozpoznania i rozwiązywania problemów wychowawczych Opis i analiza przypadku. Okres stażu Dołączona analiza i opis
Analiza wyników klasyfikacji semestralnej wyników z egzaminu maturalnego Analiza wyników próbnego egzaminu maturalnego z języka niemieckiego.
Analiza wyników egzaminu maturalnego, zebranie wyników z okresu dwóch lat; porównanie, wyciągnięcie wniosków na przyszłość.

II rok stażu

III rok stażu Dołączona analiza i opis

Wyświetleń: 927


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.