Katalog

Anna Szczerba, 2014-01-27
Busko-Zdrój

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


mgr Anny Szczerba

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO



UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



1. Dane personalne:
• Imię i nazwisko nauczyciela: Anna Szczerba
• Miejsce pracy: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju
• Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki
• Okres odbywania stażu: 02.09.2013r. – 31.05.2016r.
• Posiadane kwalifikacje:
 Studia licencjackie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na wydziale Matematyki i Fizyki, kierunek matematyka,
 Studia uzupełniające magisterskie na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach na wydziale Matematyczno – Przyrodniczym, kierunek matematyka
2. Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
3. Plan rozwoju zawodowego został napisany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674, z późniejszymi zmianami).





UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOLNYCH I ŚRODOWISKA LOKALNEGO
(§7, ust. 1, pkt 1)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Uwagi
1. Analiza organizacji , zadań i zasad funkcjonowania szkoły • Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, przepisów BHP IX/X 2013r.
2. Udział w różnych formach pracy szkoły • Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem
• Działalność w zespole EWD Według harmonogramu


3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim • Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego Według planu pracy SU
4. Współpraca z rodzicami • Współpraca z Radą Rodziców
• Spotkania z rodzicami Według harmonogramu
W okresie stażu



POGŁEBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
(§7, ust. 1, pkt 2)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwagi
1. Współpraca z opiekunem stażu • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna
• Konsultacje Według harmonogramu obserwacji
Według harmonogramu
Według harmonogramu konsultacji
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodu • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli
• Udział w szkoleniu „Rozwój i awans zawodowy nauczyciela kontraktowego” organizowany przez PODiDN w Busku - Zdroju
• Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego
• Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli
• Gromadzenie własnej biblioteki
• Samodzielne pogłębianie wiedzy merytorycznej
• Prowadzenie dokumentacji nauczyciela matematyki (plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania, rozkład materiału dla poszczególnych klas)
• Tworzenie własnego warsztatu pracy: wzbogacanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism
• Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli, np. www.matematykawszkole.com.pl,
W okresie stażu

IX 2013r.


Według oferty przez okres stażu

W okresie stażu
Systematycznie
Systematycznie
IX/X 2013r.
IX/X 2014r.
IX/X 2015r.
Systematycznie

W okresie stażu



POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH SYSTEMÓW OŚWIATY, Z UWZGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ ODBYWA STAŻ
(§7, ust. 1, pkt 3)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwaggi
1. Wnikliwa analiza prawa oświatowego • Analiza dokumentów
 Karty Nauczyciela
 Ustawy o systemie oświaty
 Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
 Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach
• Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego
• Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych W okresie stażu
2. Wnikliwa analiza dokumentacji szkolnej • Analiza wszelkiej dokumentacji regulującej zasady funkcjonowania i organizacji szkoły:
 Statutu SOSW dla Niepełnosprawnych Ruchowo
 WSO
 Programu Wychowawczego i Profilaktycznego
 Regulaminu Rady Pedagogicznej
 Przepisów BHP Systematycznie





UMIEJETNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
(§7, ust. 2, pkt 1)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwagi
1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
 Karty Nauczyciela
 Ustawy o systemie oświaty
 Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
• Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego IX 2013r.






I, VI 2014r.
I, IV 2015r.
I, IV 2016r.
2. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek
• Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
• Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym W okresie stażu


VI 2016r.

VI 2016r.
3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu IX 2013r.
4. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielne wykonanymi pomocami dydaktycznymi
• Wdrażanie aktywujących metod nauczania
• Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów (indywidualizacja)
• Oprowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne
• Publikacje własnych prac na stronie www:
 Scenariuszy lekcji
 Planu rozwoju zawodowego
• Prowadzenie lekcji otwartych z matematyki W okresie stażu


W okresie stażu
W okresie stażu

W okresie stażu




W okresie stażu
5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły • Organizowanie i współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych
• Organizowanie przez Samorząd Uczniowski konkursów (np. Konkurs na najładniejszą salę lekcyjną) Według harmonogramu

Według planu pracy SU
6. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach • Rozmowa z dyrektorem, rodzicami i nauczycielami
• Konsultacja z opiekunem stażu
• Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły
• Ocena i analiza mocnych i słabych stron przeprowadzonej lekcji
• Praca w zespole EWD W okresie stażu




W okresie stażu


UMIEJETNOŚĆ UWZGLEDNIANIA W PRCY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH
(§7, ust. 2, pkt 2)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwagi
1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów
• Zapoznanie z IPET – ami
• Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce (indywidualizacja) W okresie stażu
2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów

• Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami
• Aktywna współpraca z zespołem wychowawczym i przedmiotowym Według harmonogramu spotkań
W okresie stażu
W okresie stażu
3. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi • Realizacja w pracy dydaktycznych zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących uczniów
• Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę W okresie stażu


Według harmonogramu akcji
4. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego • Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych
• Uczestnictwo w wycieczkach szkolnych i wyjściach kulturalnych (np. kino)
W okresie stażu

W okresie stażu




UMIEJETNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
(§7, ust. 2, pkt 3)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwagi
1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji • Uzyskanie wiedzy na temat awansu zawodowego przez Internet (portale poświęcone awansowi)
• Korzystanie ze stron:
 www.men.gov.pl
 www.literka.pl
 www.publikacje.edu.pl
 www.edux.pl
 www.profesor.pl
 www.awans.net W okresie stażu

W okresie stażu
2. Publikacje w Internecie • zamieszczanie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć W okresie stażu
3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy • opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, sprawdzianów, itp.
• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej W okresie stażu



UMIEJETNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ
(§7, ust. 2, pkt 4)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwagi
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych • Udział w kursach i szkoleniach
• Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie)
• Stosowanie na lekcji matematyki zróżnicowanych, wielopoziomowych form pracy z uczniem W okresie stażu
W okresie stażu

W okresie stażu


2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych
• Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwacje
• Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych W okresie stażu

Według potrzeb



UMIEJETNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ
(§7, ust. 2, pkt 5)


Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin Uwagi
1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego • Dostosowanie PSO do obowiązujących uregulowań prawnych
IX 2013r
IX 2014r.
IX 2015r.
2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresy prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym
• Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat
• Analiza przepisów prawa oświatowego
• Analiza dokumentów prawa wewnątrz szkolnego W okresie stażu
Według harmonogramu

Systematycznie
W okresie stażu






Wyświetleń: 1145


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.