Katalog Anna Szczerba, 2014-01-27 Busko-Zdrój Matematyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Anny Szczerba NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1. Dane personalne: • Imię i nazwisko nauczyciela: Anna Szczerba • Miejsce pracy: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju • Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki • Okres odbywania stażu: 02.09.2013r. – 31.05.2016r. • Posiadane kwalifikacje: Studia licencjackie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na wydziale Matematyki i Fizyki, kierunek matematyka, Studia uzupełniające magisterskie na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach na wydziale Matematyczno – Przyrodniczym, kierunek matematyka 2. Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. 3. Plan rozwoju zawodowego został napisany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674, z późniejszymi zmianami). UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOLNYCH I ŚRODOWISKA LOKALNEGO (§7, ust. 1, pkt 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Analiza organizacji , zadań i zasad funkcjonowania szkoły • Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, przepisów BHP IX/X 2013r. 2. Udział w różnych formach pracy szkoły • Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem • Działalność w zespole EWD Według harmonogramu 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim • Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego Według planu pracy SU 4. Współpraca z rodzicami • Współpraca z Radą Rodziców • Spotkania z rodzicami Według harmonogramu W okresie stażu POGŁEBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO (§7, ust. 1, pkt 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Współpraca z opiekunem stażu • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna • Konsultacje Według harmonogramu obserwacji Według harmonogramu Według harmonogramu konsultacji 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodu • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli • Udział w szkoleniu „Rozwój i awans zawodowy nauczyciela kontraktowego” organizowany przez PODiDN w Busku - Zdroju • Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego • Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli • Gromadzenie własnej biblioteki • Samodzielne pogłębianie wiedzy merytorycznej • Prowadzenie dokumentacji nauczyciela matematyki (plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania, rozkład materiału dla poszczególnych klas) • Tworzenie własnego warsztatu pracy: wzbogacanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism • Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli, np. www.matematykawszkole.com.pl, W okresie stażu IX 2013r. Według oferty przez okres stażu W okresie stażu Systematycznie Systematycznie IX/X 2013r. IX/X 2014r. IX/X 2015r. Systematycznie W okresie stażu POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH SYSTEMÓW OŚWIATY, Z UWZGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ ODBYWA STAŻ (§7, ust. 1, pkt 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwaggi 1. Wnikliwa analiza prawa oświatowego • Analiza dokumentów Karty Nauczyciela Ustawy o systemie oświaty Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego • Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych W okresie stażu 2. Wnikliwa analiza dokumentacji szkolnej • Analiza wszelkiej dokumentacji regulującej zasady funkcjonowania i organizacji szkoły: Statutu SOSW dla Niepełnosprawnych Ruchowo WSO Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Regulaminu Rady Pedagogicznej Przepisów BHP Systematycznie UMIEJETNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§7, ust. 2, pkt 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Karty Nauczyciela Ustawy o systemie oświaty Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego IX 2013r. I, VI 2014r. I, IV 2015r. I, IV 2016r. 2. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym W okresie stażu VI 2016r. VI 2016r. 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu IX 2013r. 4. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielne wykonanymi pomocami dydaktycznymi • Wdrażanie aktywujących metod nauczania • Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów (indywidualizacja) • Oprowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne • Publikacje własnych prac na stronie www: Scenariuszy lekcji Planu rozwoju zawodowego • Prowadzenie lekcji otwartych z matematyki W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły • Organizowanie i współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych • Organizowanie przez Samorząd Uczniowski konkursów (np. Konkurs na najładniejszą salę lekcyjną) Według harmonogramu Według planu pracy SU 6. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach • Rozmowa z dyrektorem, rodzicami i nauczycielami • Konsultacja z opiekunem stażu • Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły • Ocena i analiza mocnych i słabych stron przeprowadzonej lekcji • Praca w zespole EWD W okresie stażu W okresie stażu UMIEJETNOŚĆ UWZGLEDNIANIA W PRCY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§7, ust. 2, pkt 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów • Zapoznanie z IPET – ami • Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce (indywidualizacja) W okresie stażu 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów • Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami • Aktywna współpraca z zespołem wychowawczym i przedmiotowym Według harmonogramu spotkań W okresie stażu W okresie stażu 3. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi • Realizacja w pracy dydaktycznych zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących uczniów • Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę W okresie stażu Według harmonogramu akcji 4. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego • Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych • Uczestnictwo w wycieczkach szkolnych i wyjściach kulturalnych (np. kino) W okresie stażu W okresie stażu UMIEJETNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§7, ust. 2, pkt 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji • Uzyskanie wiedzy na temat awansu zawodowego przez Internet (portale poświęcone awansowi) • Korzystanie ze stron: www.men.gov.pl www.literka.pl www.publikacje.edu.pl www.edux.pl www.profesor.pl www.awans.net W okresie stażu W okresie stażu 2. Publikacje w Internecie • zamieszczanie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć W okresie stażu 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy • opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, sprawdzianów, itp. • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej W okresie stażu UMIEJETNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ (§7, ust. 2, pkt 4) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych • Udział w kursach i szkoleniach • Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie) • Stosowanie na lekcji matematyki zróżnicowanych, wielopoziomowych form pracy z uczniem W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych • Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwacje • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych W okresie stażu Według potrzeb UMIEJETNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§7, ust. 2, pkt 5) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego • Dostosowanie PSO do obowiązujących uregulowań prawnych IX 2013r IX 2014r. IX 2015r. 2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresy prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym • Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat • Analiza przepisów prawa oświatowego • Analiza dokumentów prawa wewnątrz szkolnego W okresie stażu Według harmonogramu Systematycznie W okresie stażu Wyświetleń: 1145
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |