Katalog

Anna Marczak, 2014-01-24
Katowice

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Anna Marczak
Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2013-31.05.2016)
Cel:
•Doskonalenie własnych umiejętności w realizacji zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych oraz uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego powinien w szczególności posiadać:
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych zadań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
2. Umiejętność uwzględniania potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
3. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego

I Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych zadań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, poznanie procedury awansu zawodowego, sporządzenie i zawarcie kontraktu, opracowanie harmonogramu i tematyki spotkań.
2. Określenie dalszej drogi rozwoju.
3. Wstępna i końcowa ocena własnych umiejętności, określenie mocnych i słabych stron.
4. Stosowanie aktywnych metod nauczania, opracowanie pomocy dydaktycznych, dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
5. Obserwacja i analiza możliwości ucznia (klasy).
6. Uczestniczenie w kursach, warsztatach, lekcjach otwartych; podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
7. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (opracowanie do tych zajęć konspektów zajęć), bieżące konsultacje z opiekunem stażu.
8. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji.
9. Czynne uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego i innych zespołach.
10. Współpraca z nauczycielami z innych szkół przy projektach Comenius i eTwinning.
11. Organizowanie i pomoc przy organizowaniu zewnątrz- i wewnątrzszkolnych konkursów języka angielskiego.
12. Organizowanie „USA DAY”- dnia poświęconego promowaniu kultury i historii Stanów Zjednoczonych.
13. Udział w programie europejskim Comenius.
14. Udział w programie europejskim eTwinnig.
15. Prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego.
16. Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
II Umiejętność uwzględniania potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1. Współpraca z rodzicami uczniów- wspólne omawianie zagadnień związanych z funkcjonowaniem klasy, wspólne podejmowanie decyzji, co do imprez, wyjść i wycieczek klasowych, stały kontakt za pomocą poczty elektronicznej, indywidualne rozmowy w sytuacjach trudnych, poszukiwanie rozwiązań.
2. Kierowanie zespołem klasowym- prewencyjne i interwencyjne podejście do ładu i dyscypliny w klasie (wspólne ustalanie reguł, sporządzenie kontraktu klasowego, egzekwowanie przestrzegania reguł, wyciąganie konsekwencji).
3. Poznanie środowiska uczniów, diagnozowanie problemów środowiskowych.
4. Prowadzenie dodatkowych zajęć w ramach wolontariatu w postaci kółka English is fun dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie metody nauczania poprzez zabawę.
5. Przygotowanie uczniów osiągających bardzo dobre wyniki w nauce do konkursów z języka angielskiego na dodatkowych spotkaniach po lekcjach.
6. Tworzenie tematyki programów i godzin wychowawczych dostosowanych do programu wychowawczego szkoły.
7. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez, wyjść pozaszkolnych.
8. Rozpoznawanie problemów uczniów i rozwiązywanie ich za pomocą odpowiednich strategii.
9. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym dotycząca rozwiązywania problemów uczniów.

III Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych oraz platformy edukacyjnej Moodle.
2. Utworzenie kursu online za pomocą platformy edukacyjnej Moodle przygotowującego do egzaminu szóstoklasisty ( język angielski) w roku 2015.
3. Opracowywanie różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego.
4. Przygotowywanie scenariuszy lekcji, konspektów, itp. przy użyciu komputera i Internetu.
5. Wykorzystanie materiałów internetowych, filmów edukacyjnych podczas lekcji oraz w pracach projektowych uczniów.
6. Korzystanie z tablicy interaktywnej.
7. Własne publikacje na stronach www.
8. Samodzielne studiowanie literatury komputerowej związanej głównie z platformami edukacyjnymi.
9. Samokształcenie i doskonalenie zawodowe z pomocą kursów online (Webinaria Oxford University Press, Coursera, itd.)
10. Edukacja europejska uczniów, współpraca z innymi szkołami (korespondencja internetowa między nauczycielami, uczniami szkoły a innymi szkołami europejskimi w ramach programu Comenius i eTwining).
IV Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
1. Stosowanie wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i poznawczej w prowadzeniu zespołu klasowego. Szczególnie skupiając się na tematach dotyczących takich problemów jak wspomaganie ucznia w rozwoju całościowym ( sfera psychiczna, umysłowa i fizyczna), mobilizowanie do podejmowania wyzwań, aktywności, zagospodarowania czasu wolnego.
2. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym w oparciu o program wychowawczy klasy i tematykę godzin wychowawczych.
3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy.
4. Współpraca z rodzicami ( zachęta do współpracy, przypomnienie praw i obowiązków rodzica, wspólne podejmowanie decyzji w sprawach klasowych, wspólne poszukiwanie rozwiązań, możliwość stałego kontaktu drogą elektroniczną, piknik integracyjny w ramach Dnia Rodzica).
5. Organizacja wycieczek klasowych, wyjść do teatru, galerii oraz imprez klasowych (Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, Andrzejki, Wigilia, dyskoteka klasowa, piknik integracyjny w ramach Dnia Rodzica).
6. Analiza wybranych pozycji wydawniczych z dziedziny pedagogiki oraz metodyki nauczania języka angielskiego.
7. Wymiana doświadczeń w ramach współpracy zespołu przedmiotowego; aktywna praca nad samokształceniem przez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego.
8. Tworzenie własnego warsztatu pracy przez budowanie bazy materiałów dydaktycznych.
9. Rozwiązywanie praktycznych problemów swoich uczniów opierając się na zdobytej wiedzy psychologicznej i pedagogicznej.
V Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich
1. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.
2. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia, publikacje internetowe).

Wyświetleń: 524


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.