Katalog Anna Marczak, 2014-01-24 Katowice Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Anna Marczak Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2013-31.05.2016) Cel: •Doskonalenie własnych umiejętności w realizacji zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych oraz uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego powinien w szczególności posiadać: 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych zadań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 2. Umiejętność uwzględniania potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 3. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego I Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych zadań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, poznanie procedury awansu zawodowego, sporządzenie i zawarcie kontraktu, opracowanie harmonogramu i tematyki spotkań. 2. Określenie dalszej drogi rozwoju. 3. Wstępna i końcowa ocena własnych umiejętności, określenie mocnych i słabych stron. 4. Stosowanie aktywnych metod nauczania, opracowanie pomocy dydaktycznych, dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 5. Obserwacja i analiza możliwości ucznia (klasy). 6. Uczestniczenie w kursach, warsztatach, lekcjach otwartych; podnoszenie kwalifikacji zawodowych. 7. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (opracowanie do tych zajęć konspektów zajęć), bieżące konsultacje z opiekunem stażu. 8. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. 9. Czynne uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego i innych zespołach. 10. Współpraca z nauczycielami z innych szkół przy projektach Comenius i eTwinning. 11. Organizowanie i pomoc przy organizowaniu zewnątrz- i wewnątrzszkolnych konkursów języka angielskiego. 12. Organizowanie „USA DAY”- dnia poświęconego promowaniu kultury i historii Stanów Zjednoczonych. 13. Udział w programie europejskim Comenius. 14. Udział w programie europejskim eTwinnig. 15. Prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego. 16. Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. II Umiejętność uwzględniania potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Współpraca z rodzicami uczniów- wspólne omawianie zagadnień związanych z funkcjonowaniem klasy, wspólne podejmowanie decyzji, co do imprez, wyjść i wycieczek klasowych, stały kontakt za pomocą poczty elektronicznej, indywidualne rozmowy w sytuacjach trudnych, poszukiwanie rozwiązań. 2. Kierowanie zespołem klasowym- prewencyjne i interwencyjne podejście do ładu i dyscypliny w klasie (wspólne ustalanie reguł, sporządzenie kontraktu klasowego, egzekwowanie przestrzegania reguł, wyciąganie konsekwencji). 3. Poznanie środowiska uczniów, diagnozowanie problemów środowiskowych. 4. Prowadzenie dodatkowych zajęć w ramach wolontariatu w postaci kółka English is fun dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie metody nauczania poprzez zabawę. 5. Przygotowanie uczniów osiągających bardzo dobre wyniki w nauce do konkursów z języka angielskiego na dodatkowych spotkaniach po lekcjach. 6. Tworzenie tematyki programów i godzin wychowawczych dostosowanych do programu wychowawczego szkoły. 7. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez, wyjść pozaszkolnych. 8. Rozpoznawanie problemów uczniów i rozwiązywanie ich za pomocą odpowiednich strategii. 9. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym dotycząca rozwiązywania problemów uczniów. III Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych oraz platformy edukacyjnej Moodle. 2. Utworzenie kursu online za pomocą platformy edukacyjnej Moodle przygotowującego do egzaminu szóstoklasisty ( język angielski) w roku 2015. 3. Opracowywanie różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego. 4. Przygotowywanie scenariuszy lekcji, konspektów, itp. przy użyciu komputera i Internetu. 5. Wykorzystanie materiałów internetowych, filmów edukacyjnych podczas lekcji oraz w pracach projektowych uczniów. 6. Korzystanie z tablicy interaktywnej. 7. Własne publikacje na stronach www. 8. Samodzielne studiowanie literatury komputerowej związanej głównie z platformami edukacyjnymi. 9. Samokształcenie i doskonalenie zawodowe z pomocą kursów online (Webinaria Oxford University Press, Coursera, itd.) 10. Edukacja europejska uczniów, współpraca z innymi szkołami (korespondencja internetowa między nauczycielami, uczniami szkoły a innymi szkołami europejskimi w ramach programu Comenius i eTwining). IV Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Stosowanie wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i poznawczej w prowadzeniu zespołu klasowego. Szczególnie skupiając się na tematach dotyczących takich problemów jak wspomaganie ucznia w rozwoju całościowym ( sfera psychiczna, umysłowa i fizyczna), mobilizowanie do podejmowania wyzwań, aktywności, zagospodarowania czasu wolnego. 2. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym w oparciu o program wychowawczy klasy i tematykę godzin wychowawczych. 3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy. 4. Współpraca z rodzicami ( zachęta do współpracy, przypomnienie praw i obowiązków rodzica, wspólne podejmowanie decyzji w sprawach klasowych, wspólne poszukiwanie rozwiązań, możliwość stałego kontaktu drogą elektroniczną, piknik integracyjny w ramach Dnia Rodzica). 5. Organizacja wycieczek klasowych, wyjść do teatru, galerii oraz imprez klasowych (Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, Andrzejki, Wigilia, dyskoteka klasowa, piknik integracyjny w ramach Dnia Rodzica). 6. Analiza wybranych pozycji wydawniczych z dziedziny pedagogiki oraz metodyki nauczania języka angielskiego. 7. Wymiana doświadczeń w ramach współpracy zespołu przedmiotowego; aktywna praca nad samokształceniem przez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego. 8. Tworzenie własnego warsztatu pracy przez budowanie bazy materiałów dydaktycznych. 9. Rozwiązywanie praktycznych problemów swoich uczniów opierając się na zdobytej wiedzy psychologicznej i pedagogicznej. V Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich 1. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. 2. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia, publikacje internetowe). Wyświetleń: 524
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |