AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Mizera, 2014-01-20
Rogoźno

Edukacja czytelnicza, Konspekty

Poznajemy jedną z najpiękniejszych i najchętniej czytanych przez dzieci baśni H. Ch. Andersena pt. "Mała Syrenka"

- n +

Temat: Poznajemy jedną z najpiękniejszych i najchętniej czytanych przez dzieci baśni H. Ch. Andersena pt. „Mała Syrenka”

Czas trwania: 2x45 minut.

Cele: uczeń:
- uważnie słucha czytanego tekstu,
- uczy się porządkować informacje,
- potrafi współpracować w grupie, jest aktywny,
- włącza się aktywnie do dyskusji.

Metody pracy:
- podająca – eksponująca,
- dyskusja,
- praktyczne działanie.

Formy pracy:
- grupowa – zespołowa, zbiorowa.

Środki dydaktyczne:
Kserokopie baśni „Mała Syrenka” dla każdego ucznia, przedmioty – eksponaty nawiązujące do baśni, karta pracy.

Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie w nastrój baśni.
Na ławce po obrusem ukryte są przedmioty, eksponaty nawiązujące do baśni, która będzie przedmiotem dzisiejszych zajęć. Zadaniem dzieci jest pojedynczo wyciąganie elementów - próba odgadnięcia i podanie tytułu baśni – „Mała Syrenka”.

2. Czytanie tekstu.
Wzorowe czytanie utworu przez nauczyciela oraz chętnych dobrze czytających uczniów.

3. Praca w grupach 3-4 osobowych.
Nauczyciel rozdaje grupom karty, zadaniem grup jest wspólne wypełnienie – Załącznik.

4. Prezentacja wykonanego zadania.
> Grupy swoje wypracowane karty pracy przypinają magnesami do tablicy, następnie przedstawiają pozostałym uczniom swoje efekty pracy,
> Nauczyciel wraz z uczniami tworzy tzw. „krąg dyskusyjny” – wspólną naradę klasową (siedzimy w kole na krzesełkach wokół tablicy), podczas której uczniowie pod kierunkiem nauczyciela omawiają poprawność i trafność wykonania zadania przez poszczególne grupy.
> Wspólne opracowanie karty pracy.

5. Podsumowanie zajęcia:
• refleksje dzieci na temat poznanego utworu
• korzyści, zalety lub ewentualne wady pracy w grupach

6. Przedstawienie zadań do wykonania, przygotowania przez uczniów na następne spotkanie.
• przeczytaj ponownie baśń H.Ch. Andersena „Mała Syrenka”
• szukaj i gromadź materiały, które możesz wykorzystać
w pracy plastycznej – podwodny świat.
• Wybierz i pokoloruj jedną z proponowanych postaci
Syrenki - wykorzystasz ją w pracy plastycznej.

Opracowała Ewa Mizera




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 728


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.