AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Bryzek, 2013-12-31
Przemyśl

Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

nauczyciel mianowany

UBIEGAJĄCY SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO





Data rozpoczęcia stażu – 2 wrzesień 2013 r.
Czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia stażu – 31 maj 2016 r.






Jako nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu będę w szczególności:
 podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
 realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;
 pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywam staż.



§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.

Zadania do realizacji:
1. Realizacja stażu dotyczącego awansu zawodowego
Formy realizacji:
a) Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego, analiza dokumentów prawnych,
Termin Realizacji: Wrzesień 2013
Rodzaj dokumentacji: Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego
b) Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, gromadzenie i ciągła aktualizacja dokumentów związanych z awansem.
Termin realizacji : cały okres stażu
Rodzaj dokumentacji: Zaświadczenia, notatki, scenariusze imprez, konspekty, referaty, plany, sprawozdania etc
Zadania do realizacji:
2. Poszerzanie swojej wiedzy oraz umiejętności
Formy realizacji: Uczestniczenie w kursach, warsztatach, radach szkoleniowych, konferencjach metodycznych i szkoleniach w ramach WDN
Termin realizacji: Cały okres stażu
Rodzaj dokumentacji: Zaświadczenia
Zadania do realizacji:
3. Rozbudzanie aktywności uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań
Formy realizacji: - Organizowanie Mistrzostw Szkoły podstawowej w piłce nożnej.
- Organizowanie turnieju w unihokeja.
- Współorganizowanie „Święta pieczonego ziemniaka”.
- Organizowanie corocznego Pikniku sportowego.
- Współorganizowanie turnieju Bocce
Termin realizacji: Według harmonogramu
Rodzaj dokumentacji: Scenariusze, dyplomy, fotografie



§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania do realizacji:
1. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej.
Formy realizacji: - Prowadzenie dokumentacji własnej, szkolnej i diagnostycznej uczniów w formie elektroniczne
- Wykorzystywanie techniki komputerowej do opracowywania tabel i wyników osiągnięć sportowych uczniów.
- Opracowywanie dla potrzeb własnych i szkoły dyplomów, komunikatów, zaproszeń itp. na zawody sportowe.
- Przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem komputera.
Termin realizacji: Cały okres stażu
Rodzaj dokumentacji: Dokumentacja własna, wydruki, sprawozdania, konspekty, dyplomy.
Zadania do realizacji:
2. Wykorzystanie Internetu
Formy realizacji:
- Wykorzystanie internetu, jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli.
- Korzystanie ze stron MEN (śledzenie zmian w przepisach oświatowych).
-Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz publikowanie innych opracowanych materiałów na stronach internetowych
- Korzystanie z poczty elektronicznej oraz komunikatorów Gadu – Gadu i Skype - wymiana informacji i nowości dotyczących wykonywanego zawodu, prawa oświatowego poprzez rozmowy
Zadania do realizacji: Cały okres stażu
Rodzaj dokumentacji: na bieżąco

§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Zadania do realizacji:
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.
Formy realizacji: Opracowanie scenariuszy, przygotowanie pomocy dydaktycznych, przeprowadzenie i analiza zajęć.
Udostępnianie własnej biblioteczki metodycznej oraz własnych pomocy dydaktycznych.
Gromadzenie i udostępnianie samodzielnie opracowanych materiałów metodycznych (np. konspektów, scenariuszy imprez sportowych).
Termin realizacji: według potrzeb
Rodzaj dokumentacji: Na bieżąco

§ 8 ust. 2 pkt 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Zadania do realizacji:
1. Opracowanie i wdrożenie programu własnego.
Formy realizacji: Opracowanie i wdrożenie programu własnego
Termin realizacji: wrzesień 2014
Rodzaj dokumentacji: Program „Inni a jednak tacy sami – Zabawy z niepełnosprawnymi”.

§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Zadania do realizacji:
1. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Formy realizacji: Udział w lokalnych imprezach środowiskowych.
Udział i organizacja wycieczek, rajdów, imprez szkolnych i zawodów sportowych.
Termin realizacji: Okres stażu
Rodzaj dokumentacji: potwierdzenie dyrektora

§ 8 ust. 2 pkt 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Zadania do realizacji:
1. Współpraca z pielęgniarką szkolną
Formy realizacji: Zorganizowanie i przeprowadzenie pogadanki przestrzegania higieny osobistej
2. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt
Formy realizacji: Zorganizowanie akcji „ I Ty możesz pomóc zwierzętom!”. Przeprowadzenie zbiórki artykułów żywnościowych, i przekazanie ich na rzecz Ośrodka Rehabilitacji Zwierząt Chronionych w Przemyślu.
Termin realizacji: I półrocze 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016
Formy realizacji: Współpraca z ruchem Olimpiad Specjalnych Polska.
Przeprowadzenie we współpracy z WOŚP w ramach Programu Edukacyjnego Ratujemy i Uczymy Ratować szkoleń uczniów poświęconych zasadom udzielania pierwszej pomocy.
Termin realizacji: Okres stażu
Rodzaj dokumentacji: Potwierdzenie dyrektora
§ 8 ust. 2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Zadania do realizacji:
1. Rozpoznanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych.
Formy realizacji Obserwowanie analiza i zdiagnozowanie dwóch przypadków. ustalenie i wdrożenie środków zaradczych,
wyciągnięcie wniosków
Termin realizacji: Cały okres stażu
Rodzaj dokumentacji: Opis i analiza przypadków.

Uwaga: dopuszcza się możliwość rozszerzenia i korekty zadań w planie rozwoju zawodowego.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 780


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.